POLSKEM PŘES WISLA NA NEJVÝCHODNĚJŠÍ BOD ČR A ZPĚT PŘES ČR

Každý rok se snažím ke konci mé cyklistické sezóny zajet někde dál do Polska. Letos jsem využil nabídku Láďi a zajel za ním do Karviné, odkud jsme si udělali okruh přes Wislu a skokanského můstku Adama Malysze nebo navštívili nejvýchodnější bod ČR.
Z Karviné přes vedlejší uličky se dostáváme do Polska a o chvíli jsme v Ciezsyn, odkud to bereme na Ustroň. Provoz je větší než jsem zvyklý u nás a za obcí Ustroň se ještě zvětšuje.

Za obcí projíždíme kolem sjezdovky po které pochodují lidé, zřejmě na vrchol Velké Čantoryje. Po chvíli již přijíždíme k obci Wisla, kde se nachází hned kousek od cesty skokanské můstky. To nám také připomíná, že Wisla je rodištěm Adama Malysze, bývalého úspěšného skokana na lyžích.

Wisla si vysloužila nálepku Perla Beskyd. Díky svému umístění je ideálním výchozím bodem pro pěší výlety a díky své nádherné přírodě a zajímavým památkám jako stvořené pro relaxaci i aktivní odpočinek. Více: https://www.radynacestu.cz/magazin/wisla/

Na konci obce ještě zajíždíme ke skokanským můstkům Adama Malysze (Konstrukční bod 120 m.). Zde se chvíli zdržíme malou obhlídkou doskočiště a poté pokračujeme podél řeky Wisla.

Pokud naše cesta doteď mírně stoupala, nyní nám začíná to pravé stoupání, které bylo letos také součástí závodu Tour de Polonia.

Na začátku projíždíme kolem chovu pstruhů a jezera Czerniaňskie,...

... u dolního Zámku zastavujeme a jdeme se podívat na terasu, odkud je pěkná vyhlídka a poté už zase šlapeme do kopce.

Po chvíli projíždíme kolem historické rezidence polských prezidentů

Pod kopcem překračujeme hranice Polské republiky a odbočujeme na náš další cíl nejvýchodnější bod ČR. Kolem půl kilometru musíme sice pěšky, ale za to navštívit tento bod nám to stojí

Před Jablunkovem jdeme ještě na oběd a pak už přes Třinec, Český Těšín se vracíme zpět do Karviné.