RAKOUSKO 3/6 LEDOVEC STUBAIER GLETSCHER

Třetí den jsme si chtěli udělat po dvou aktivitách menší volno a tak jsme se vydali vzhůru na ledovec Gletscher, kde se nachází vyhlídková plošina Top of Tyrol, kterou časopis GEO zařadil mezi 10 nejkrásnějších vyhlídkových platforem na světě. Odpoledne jsme se pak ještě stihli podívat na MS juniorů v silniční cyklistice.
ITINERÁŘ
0/6 Úvod
2/6 Brenner pass 1374 m., Jaufenpass 2094 m.
3/6 NA LEDOVEC STUBAIER GLETSCHER
4/6 Kuhtai 2020m., Innsbruck
5/6 Lanovkou na Elfer 1790 m. a na kole do druhého údolí
6/6 Mistrovství světa v cyklistice Innsbruck 2018

► 3/5 NA LEDOVEC STUBAIER GLETSCHER

V letní sezónu, dostane každý který se ubytuje v údolí Stubaier místní kartu, díky které jsou např. zdarma místní lanovky, autobus do Innsbrucku, bazén,....
Dopoledne tak sedáme do aut a vyrážíme k dolní stanici lanovky na ledovec, kde můžeme právě využít tuto kartu.
Po 12 minutách projíždíme první mezistanicí,...
... a po dalších 12 minutách už musíme přesedat do menší lanovky.
Po 7 minutách jsme konečně nahoře, celkově tak cesta trvala cca 33 minut.
Od vrchní stanice lanovky si ještě vycházíme pár schodů na zdejší vyhlídku Top of Tyrol 3210 m., která je vysunuta 9 m. nad skálou a je z ní výhled na více jak 109 třítisícovek.
Počasí bylo zde nahoře parádní a tak jsme viděli panorama od Stubaiských Alp až po Dolomity.
Na plošině se nachází dalekohled Viscope, díky němuž jsou jednak okolní hory blíže, ale také se zobrazí nad jejími vrcholky jejich jméno.

Z vyhlídky pak ještě jdeme kousek dál po ledovci. Sluníčko zde nahoře pěkně hřeje a tak se svlékají někteří až na tričko.
Po obhlídce se vydáváme na cestu zpátky. Hned u přestupu z menší na větší lanovku se ale zastavujeme na kávu.
A aby jsme to tu probádali co nejvíce, vystupujeme i na mezistanici, odkud vedou naše kroky na chatu Dresdner Hütte (2400 m.n.m., z roku 1887), kde si dáváme dobrou gulášovou polévku...
... ale také sledujeme záchranou (nebo cvičnou ?) akci s vrtulníkem. Vedle chaty si všímám zajímavé cedulky, která nám říká že Drážďany jsou 509 km daleko. Kousek od této cedule je pak pěkný pohled do údolí.
Prochází zde několik turistických tras a zdejší místo je také výchozím bodem pro výstup na mnoho vrcholů hlavního hřebene Stubaie. V bezprostřední blízkosti je zajištěná cesta Egesengrat a cvičné terény.

Po druhé hodině jsme ale již dole pod lanovkou a míříme k Innsbrucku.
Klikatící se silnicí pak přijíždíme nedaleko Innsbrucku na konec zdejšího stoupání, kde čekáme na závodníky Mistrovství světa juniorů v cyklistice.
Zafandíme našim a poté co projedou kolem nás dvakrát víme, že už míří do cíle a tak se vydáme na cestu domů.