PODZIMNÍ VÝŠLAP NA LYSOU HORU

Krásné počasí se letos drží ještě na začátku října a tak využívám nabídku dělat holkám doprovod a po horském kole mířím letos na Lysou horu také pěšky.
Ráno brzo vyjíždíme z Krnova a tak jsme na parkovišti v Malenovicích u Hotelu Rajská bouda již kolem půl deváté.
Z Malenovic vedou naše kroky po modré turistické trase převážně lesem, ale občas se naskytnou i nádherné pohledy do okolí
Po desáté hodině přicházíme ke skautské mohyle Ivančena
Ivančena je kamenná mohyla stojící v Beskydech pod vrcholem Lysé hory. Byla postavena na památku pěti skautů, kteří byli popraveni za účast v protinacistickém odboji.
Sluníčko na jasné obloze krásně svítí a my míříme vzhůru blíže k jeho paprskům
Na rozcestí Malchor se napojujeme na žlutou turistickou trasu po které poté míříme vzhůru na Lysou horu.
O čtvrt na dvanáct jsme pak na Lysé hoře
Lysá hora - je někdy přezdívána jako královna Moravskoslezských Beskyd. Mohutný masiv je oddělen od ostatních částí Beskyd údolím Ostravice, údolím Řečice a údolím Mohelnice.
Z Lysé hory se naskýtá neopakovatelný rozhled na hřebeny a údolí Beskyd, Jeseníky až po Západní a Vysoké Tatry
Vrchol Lysé hory 1323 m. je vyznačen betonovým monolitem, na kterém najdete i hladící bod :)
Na jídlo se pak stavujeme do Bezručově chaty s pěknou terasou a krásným výhledem směr v.n. Šance, ale také na Malou nebo Veľkou Fatru a tatranské vrcholy.

Před třináctou hodinou opouštíme Lysou horu a vydáváme se po červené turistické trase zpátky.
Na rozcestí Lukšinec opouštíme červenou tur. trasu, která vede dále do Ostravice a pokračujeme po žluté tur.trase kolem hostince U Veličků.
Nakonec ještě scházíme k Satinskému vodopádu, který patří k těm nejznámějším v Beskydech. Na celé délce toku se nachází řada přibližně metrových vodopádů, které byly vyhlášeny přírodní památkou.
INFO
Vzdálenost: 18 km
Nastoupáno 890 m.
Čas: 6:27 hod. / 4:50 hod. (čistý čas)

MAPA

Podobnou trasu na Lysou horu jsem letos jel i na jaře: www.petruvblog.cz/2018/04/z-frydlantu-pres-malenovice-hute.html