RAKOUSKO 5/6: LANOVKOU NA ELFER 1790 M.A NA KOLE DO DRUHÉHO ÚDOLÍ

V sobotu, pátý den našeho pobytu v Milders u Neustift im Stubaital se počasí trochu zkazilo, i když ne úplně tak jak slibovala předpověď počasí. Dopoledne jsme se vydali lanovku ke slunečním hodinám s vnitřním průměrem 8 metrů a odpoledně jsem pak s Jarkou vyrazil se projet na kole.
ITINERÁŘ
0/6 Úvod
5/6 LANOVKOU NA ELFER 1790 M. A NA KOLE DO DRUHÉHO ÚDOLÍ
6/6 Mistrovství světa v cyklistice Innsbruck 2018

► LANOVKOU NA ELFER 1790 M. A NA KOLE DO DRUHÉHO ÚDOLÍ

I když počasí zrovna nepřeje vydáváme se poznat další lanovku v našem údolí. tentokrát je hned ve vedlejší obci Neustift im Stubaital.
Lanovkou se dostáváme za cca 10 minut z 980 m. do výšky 1790 m.
Nahoře počasí výhledům moc nepřeje, ale co nás upoutá po výstupu z lanovky jsou velké dřevěné sluneční hodiny.
Sluneční hodiny mají konstrukci z modřínového dřeva s vnitřním průměrem 8 metrů. Jsou nejen uměleckým dílem, ale také rozhlednou a měřidlem času zároveň.
Rovníkové sluneční hodiny ukazují pomocí kovového pásu a stínové tyče skutečný sluneční čas. Tyto hodiny se mohou lišit až o 14 minut od středoevropského času.

Kolem slunečních hodin je postavena dva metry široká dřevěná lávka, ze které můžete pozorovat krajinu Stubaital, bohužel nám ji počasí neumožnilo.
Kluci se jdou občerstvit do restaurace a tak jen s Jarkou se vydáváme vzhůru po sjezdovce k chatě Elferhütte 2080 m. a poté ještě kousek výše.
Po chvíli se vracíme k lanovce, kde zrovna nepanuje dobré počasí a tak vyzvedáváme kamarády v restauraci a míříme lanovkou zpátky.

Odpoledne se domluvím s Jarkou a ve dvou vyrážíme ještě na kolo. Naše trasa je skoro stejná jak druhý den, kdy jsme zajeli do Itálie.

Rozdíl je ale v tom, že nepojedeme do Brennerského průsmyku, ale míříme do jednoho z údolí, kde už bez aut pokračujeme po vedlejší cestičce. Poté co už máme na tachometru 30 km se obracíme na cestu zpátky.
Nakonec jsme dneska dali 60 km, více než jsme původně plánovali.
- https://photos.app.goo.gl/BXtu3AtBSfs3q2yVA
INFO
Vzdálenost: 60,7 km
Čas: 2:51 hod. / 2:31 hod. (čistý čas)