41. ZLATOHORSKÝ TREKING 25 KM

Jako je již tradicí první sobotu v říjnu 41. ročník pochodu Zlatohorskem - ZLATOHORSKÝ TREKING
Jako loni jsem se zaregistroval na 25 km trať na kterou vyrážím s mými přáteli po deváté hodině.
Díky registraci přes internet jsem zaplatil 40 Kč (jinak je cena 50 Kč). Na místě beru kontrolní lístek, bohužel mapu již neměli a samolepku s plechovkou Kofoli jsem si zapomněl vzít. Samozřejmě že při návratu zde již nic neměli.
A není se co divit, počasí bylo parádní, jen vítr byl občas trochu divočejší. Celkem byla letošní účast 761 lidí, což je nový rekord.
O půl desáté po cca 3 km jsme na první kontrolní zastávce u Zlatorudných mlýnů.
Na 5 km je druhé kontrolní stanoviště u Hotýlku u Pekina, kde dostáváme jablko, čaj a také panáčka slivovice :)
Od Hotýlku začínáme prudčeji stoupat kolem stády krav po žluté turistické značce až na Zlodějské louky, odkud po červené turistické trase opět stoupáme k další kontrole. Dostáváme Horalku, čaj a opět panáčka slivovice.
Lesní cestou stoupáme po červené tur. trase, občas projdeme kolem skály, až k vyhlídce Táborské skály (10 km), který se nachází v západní části hřebene Příčného vrchu.
Cesta se už začíná více narovnávat a na Příčném vrchu (975 m.), jsme na nejvyšším místě Zlatohorské vrchoviny.
Z Příčné dále scházíme v 12:30 hod. až k cestě nad Heřmanovicemi, kde je na necelém 14 km naší trasy další kontrolní bod a občerstvení, tentokrát špekáček, který celkem přijde vhod.
Kolem jedné hodiny vedou naše kroky přes hlavní silnici směrem k pramenu Osoblahy. Z cesty se nabízejí krásné pohledy směrem Zlaté Hory a Biskupská kupa.
Z cesty později scházíme na lesní cestu, bohužel místy zde les díky kůrovci prakticky není.
Nálada je stále dobrá a další kontrola je na 21,5 km na parkovišti u cesty mezi Zlatýma Horama a Petrovicemi.
Od parkoviště cesta opět prudčeji stoupá a na 23 km jsme u rozhledny na Biskupské hoře. Vstup je zde díky této akci volný a tak se jdeme ještě podívat nahoru.
Z rozhledny už prudce scházíme po zelené turistické trase, přes kapli Sv.Roch zpět do Zlatých Hor.
Nakonec jsme ušli 27 km za 7:28 hod, což je skoro o půl hodiny horší čas jak loni. Ale je to tím, že jsme se déle zdrželi na startu či lezení po skalách :).
V cíli jsme ještě dostali chléb se škvarkovou pomazánkou a završili tak tuto velmi povedenou akci.