Přeskočit na hlavní obsah

PĚŠÍ VÝŠLAP Z MERGOSCIA NA MADONE 2051 M.

V pondělí přišla řada na turistický výšlap z Mergoscia na Madone (2051 m..), který byl docela strmý a proto po včerejší jízdě na kole nebylo bohužel již sil pokračovat na další plánovaný vrchol.

ITINERÁŘ:
1) PŘÍJEZD: Z Krnova do Cannobio
2) CYKLISTIKA: Cannobio - Finero - passo  Marco Pantani - Malesco - Re - Ascona - Cannobio
► 3) TURISTIKA: MERGOSCIA - MADONE 2051 m. A ZPĚT
4) POZNÁVACÍ: Lavertezzo, Locarno
5) RELAX: Prší a prší....a večer na chvíli do města
6) CYKLISTIKA: Vira (230 m) - Alpe di Neggia (1385 m)- Maccagno - Vira
7) 
CYKLISTIKA: Majola Pass, St.Moritz

3. DEN) TURISTIKA: MERGOSCIA - MADONE 2051 m. A ZPĚT (5.9.19)

POPIS
Ráno jako obvykle jdeme nakoupit svačinu do obchodu, přičemž opět uděláme i pár kroků k jezeru. Přes noc se pokazilo počasí a tak naše pohledy tentokrát upíráme směr obec Locarno, za kterou půjdou naší dnešní kroky.

Po včerejším kole dnes nazouváme turistické boty, ale nejdříve musíme ještě dojet do cca 27 km vzdálené švýcarské obce Mergoscia, odkud začne dnešní výšlap.
Parkoviště se zde nedaleko katolického kostela Chiesa dei Santi Carpoforo e Gottardo neplatí a my můžeme v 10:15 hodin vyrazit. Nejdříve nás čeká strmé stoupání mezi domy z horské vesničky Mergoscia (731 m.) směr vísku Porchesio. Tabule nám ukazuje 4:10 hod. na vrchol, což nakonec vyjde celkem přesně.



Z parkoviště má cesta lesem na 3,7 km průměrné 19 % stoupáním na vísku Porcesio. Podél cesty procházíme podél starších kamenných domů, přičemž některé jsou dokonce opět využívány.




Ve vísce Porchesio (1355 m.) jsme v 11:42 hodin 


Za vískou šlapeme ještě asi kilometr dále do kopce. Mě to dneska ale vůbec nechodí a jsem hodně unavený. S úlevou beru, že nemusíme dále prudce stoupat, cesta na chvíli vede po boku dalšího hřebene, po horské pastvině Redrise. Také jsme už vyšli z lesa a je tak před námi více výhledů, i když počasí dnes k nim není moc nakloněné.


Po necelém kilometru se trasa ale opět vzpřimuje a nás čekají poslední dva kilometry s průměrným 21 % stoupáním (místy až k 30%).


V 14:00 hodin jsme na širokém hřebeni, který vypadá, ale ještě není vrchol Madone.

Značení na cca 400 m. vzdálený vrchol nevidíme a proto se vydáváme svou cestou. Jak se později dovídám, stoupali jsme přes jižní vrchol (2039 m.). 


Po necelé půlhodině, v 14:30 hodin jsme po trochu náročnější cestě na hlavním (severním) vrcholu Madone (2051 m.), kde je panoramatický výhled na okolní vrcholky údolí Maggiatal.
Nahoře se ale rychle mění mraky a tak musím rychle udělat pár fotek, než se zase zatáhne.


Nahoře nacházíme již značenou trasu, po které poté začínáme sestupovat. I tato část je ale náročnější.


Zpáteční cesta trvá tři hodiny a tak po šesté hodině jsme zpátky u auta.




Po náročném dni se jdeme podívat ještě k jezeru a poté na výbornou pizzu do restaurace, která je přímo u nás v kempu.


 FOTOGALERIE
- Fotogalerie
TURISTIKA
Vzdálenost: 16,7 km
Nastoupané metry: 1320 m.
Prům. stoupání 16,5 %
Čas: 7:54 hod. (čistý 5:05 h.)


► TRASA
- https://www.strava.com/activities/2593835436
- Původní plánovaná trasa: https://www.gpsies.com/...




► NÁSLEDUJÍCÍ DNY
4) POZNÁVACÍ: Lavertezzo, Locarno
5) RELAX: Prší a prší....a večer na chvíli do města
6) CYKLISTIKA: Vira (230 m) - Alpe di Neggia (1385 m)- Maccagno - Vira
7) 
CYKLISTIKA: Majola Pass, St.Moritz

PŘEDEŠLÉ DNY
1) PŘÍJEZD: Z Krnova do Cannobio
2) CYKLISTIKA: Cannobio - Finero - passo  Marco Pantani - Malesco - Re - Ascona - Cannobio

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

ELBERADWEG 2018 - LABSKÁ CYKLOTRASA S VĚTREM V ZÁDECH

Plán vydat se na Labskou cyklotrasu vznikl už loni kdy se mě kamarád po mé cestě okolo Balatonu a podél Neziderského jezera  zeptal jestli bych nejel právě tuto cyklotrasu. Nakonec kamarád kvůli zdraví nemohl a tak zůstala ta naše loňská trojka. 

GARMIN TRÉNINKY

Garmin nabízí bezplatné tréninky pro Běh, Cyklistiku, Triatlon a Fitness cvičení -  Síla, Kardio, Jóga, Pilates, HIIT.