NA KOLE Z CANNOBIO PŘES PASSO MARCO PANTANI - MALESCO - RE - ASCONA ZPĚT DO CANNOBIO

Druhý den jsme vzali kola a vydali se hlavně v první části poněkud zalesněnou cestou přes passo Marco Pantaniho do Malesca. Po překročení švýcarských hranic vedla cesta krásným údolím do obce Ascona, které leží již u jezera. Večer pak patřil koupání a návštěvě pobřežní promenády.
ITINERÁŘ:
1) PŘÍJEZD: Z Krnova do Cannobio
2) CYKLISTIKA: CANNOBIO - FINERO - PASSO MARCO PANTANI - MALESCO - RE - ASCONA - CANNOBIO
3) TURISTIKA: Mergoscia - Madone 2051 m. a zpět
4) POZNÁVACÍ: Lavertezzo, Locarno

5) RELAX: Prší a prší...večer na chvíli do města
6) CYKLISTIKA: Vira (230 m) - Alpe di Neggia (1385 m) - Maccagno
7) CYKLISTIKA: Majola Pass, St.Moritz

2. DEN: CYKLISTIKA: CANNOBIO - FINERO - PASSO MARCO PANTANI - MALESCO - RE - ASCONA - CANNOBIO
Druhý den ráno zajíždíme k jezeru Lago Maggiore, kde na nedalekém parkovišti spatříme tržiště s rozsáhlou nabídkou od zeleniny, ovoce, sýrů, uzenin, domácích potřeb, koženého zboží, oděvů až po boty a mnoho dalšího.
Další dny ho už zde bohužel nespatříme, protože jak se později dozvídáme, koná se zde pouze v neděli.
Po deváté již sedáme na kolo a vydáváme se na dnešní trasu, kdy se vydáváme na západ do vnitrozemí.
První dva kilometry za městem jsou docela prudké, pak se ale cesta k obci Nivetta narovná. Cesta vede většinou mezi stromy, místy i z kopce, když se přejíždí z údolí do údolí. Průměrný sklon až na vrchol se pohybuje okolo 4,5 %.
Výhledů zde není moc, ty přijdou až ke konci stoupání ten nejhezčí je asi u objížďky tunelu Monte Castello.
V poslední obci před vrcholem stoupání se v obci Finero na chvíli zastavujeme u pěkného kostela.
Po 23 km jsme na vrcholu stoupání Piano di Sale (985 m), kde nás překvapí památník slavného italského cyklisty Marca Pantaniho. Pamětní kamen "Passo Marco Pantani" zde umístili jeho fanoušci.
Profily stoupání z Cannobia (naše trasa).

Locarna (z druhé strany)
Z vrcholu sjíždíme na druhou stranu do obce Malesca, kdy začátek sjezdu je docela prudký.
Malesco je pěkná obec, kde se také na chvíli zastavujeme.
O něco dál přijíždíme do obce Re, kde se nachází pěkný kostel, kde na původní kostel zde navazuje nová dostavba.
Po překročení Švýcarských hranic, je další část cesty údolím velmi zajímavá.
Projíždíme kolem jezera Lago di Palagnedra, kde také spatřujeme železniční trať, která tímto údolím taky vede.
K našemu jezeru Lago Maggiore přijíždíme u obce Ascona, které je takovým předměstím města Locarno, které máme v úmyslu navštívit později.
Cesta kolem západní strany jezera je celkem úzká, ale řidiči jsou zde opatrní a i cedule u cesty nabádají řidiče že mají být na cyklisty ohleduplní.
Po 70 kilometrech se jdeme ještě do jezera vykoupat a poté je čas také něco sníst.
Na večer, jak se stalo tradicí, jdeme opět na promenádu podél jezera, kde se nachází řada restaurací a kde také hrají každý den muzikanti.
► FOTOGALERIE
- Fotogalerie

CYKLISTIKA
Vzdálenost: 70,3 Km
Nastoupané metry: 1161 m.
Čas: 5:42 hod. (čistý 4:12 hod.)