BARCELONA 2019 4/5: AQUARIUM, LA RAMBLA, FONT MÁGICA

Poslední náš den před odletem jsme strávili v nádherném akváriu s velkým Oceanáriem, procházkou po písečné pláži Středozemního moře, degustací Pintxtos a večerní návštěvě kouzelné fontány.
ITINERÁŘ
1/5 Přílet do Barcelony
2/5 Gotická čtvrť, Placa d´Espanya, pevnost Montjuic
3/5 Park Güell, Sagrada Família, Gaudího stavby, Ciutadella Park
4/5 AQUARIUM, ČTVRŤ A PLÁŽ LA BARCELONETA, NÁMĚSTÍ PLACA d´ESPANYA, ZPÍVAJÍCÍ FONTÁNA ⤵
5/5 Odlet do Prahy

4/5 AQUARIUM / ČTVRŤ A PLÁŽ LA BARCELONETA / NÁMĚSTÍ PLACA d´ESPANYA / ZPÍVAJÍCÍ FONTÁNA

Ve středu už nemusíme tak brzo vstávat, protože jako první cíl máme návštěvu místního akvária, které otevírá až v deset hodin. Z našeho ubytování vyrážíme o půl deváté nejdříve k místnímu tržišti, kde si dáváme výborný croissant s kávou.
Po ranní svačině se jdeme ještě podívat dovnitř tržiště, kde si ještě kupujeme čerstvou ovocnou šťávu pro ranní energii :).
Pak již pokračujeme k pobřeží, do Barcelonského přístavu Port Vell, který je jedním z turistických bodů města.
Barcelonské akvárium (L’Aquàrium de Barcelona) je jedno z největších akvárií v Evropě, kde najdete desítky akvárií a nádrží, které vám představí barevný podmořský středozemní svět nebo tropická moře plná korálů.
Ale největší atrakcí je zde Oceanárium, která má v průměru 36 metrů, hloubku 5 metrů a obsahuje kolem 4 miliónů litrů vody. Skrz něj vede průhledný skleněný tunel o délce 80 metrů, kterým můžete procházet a pozorovat ze všech stran a úhlů podmořský svět Středozemního moře.
Uvnitř Oceanária najdete mnoho druhů ryb např. rejnoky, murény, cejny, ale nejvíce očí připoutávají dvě hvězdy, žralok písečný a žralok dlouhoploutvý. Pro nebojácné tu je možnost se v kleci potopit přímo ke žralokům.
My jsme tu strávili velice příjemné 2,5 hodiny, protože pořád se bylo na co dívat.
Akvárium opouštíme po půl jedné a pokračujeme dále podél pobřeží.
Po chvíli se dostáváme do trojúhelníkovému výběžku do moře - části La Barceloneta, která je známá svými rybími restauracemi, kavárnami a plážemi.
My si zde dáváme jenom zmrzlinu a pokračujeme na pláž Středozemního moře.
Na koupání nemáme moc času a proto jen na chvíli projdeme v teplé vodě a dál pokračujeme podél vody po kamenné promenádě. U vody si lze také vyzkoušet zdejší outdoorové vybavení např. posilovnu, volejbalové hřiště,...
Po páté hodině opouštíme pláž a vydáváme se cestou domů, kde se dlouho nezdržíme a pokračujeme do nám již známé restaurace Bilbao Berria. Je teprve půl sedmé a restaurace je tak proti pondělnímu večeru ještě poloprázdná (ve Španělsku se večeří až pozdě večer). Objednáváme si opět tapas...i když jak se vlastně čtu, zde se to jmenuje pintxos.
Menší vysvětlení:
Pintxtos je baskická obdoba španělského tapas. Rozdíl je v tom že u pinxtos se používají párátka, aby všechny ingredience drželi vcelku na chlebu. Tapas na druhé straně lze obvykle konzumovat jen ústy.
- V Katalánsku (Barcelona), se používá název tapas, který pochází ze španělského slovesa „tapear“, což znamená „pokrýt“.
- V Baskicku se používá pinchos, pinxtos - ze španělského slovesa „pinchar“, což znamená „prorazit“
V naší restauraci byli tři druhy párátek a tím i tři ceny, zdaleka nejvíce bylo klasických párátek za 1,95 Euro, další dva druhy pak stály 2,35 resp. 2,50 Euro.

A jak probíhala konzumace ? Uvnitř jsme si jen vzali talířek, na který jsme si z pultu sami nabrali vybrané pintxos. Číšníka jsme jen zavolali k objednávce vína (3,5 Eur). Dřevěné špejle jsme pak odkládali do určené nádoby na stole. A protože jsme tam byli docela dlouho, číšník nám naše odložené špejle počítal průběžně.
Před půl osmou opouštíme restauraci a další naše kroky vedou na stanici metra, kterým jedeme na náměstí Plaça d'Espanya, kde jsme o půl deváté. A protože máme ještě hodinu čas jdeme se podívat do obchodního centra.
Tak jako v pondělí, ale tentokrát za nočního světla se jdeme podívat na vyhlídkový ochoz, který nabízí pěkné večerní pohledy do okolí.
V dáli také vidíme že kouzelná fontána Montjuïc již hraje barvami, ale hlavní program, včetně hudebního doprovodu, začne až o půl desáté.
Z vyhlídky pak spěcháme k Font Màgica de Montjuïc (kouzelná fontána), která byla jedním z velkých úspěchů mezinárodní výstavy Expo v roku 1929. Fontána pak byla rekonstruována k olympijským hrám v Barceloně v roce 1992 a stala se hned velmi populární.
I když už je prakticky po sezóně, lidí je tu opravdu velmi hodně a my se zkoušíme dostat blíže. Přes levé schody se nám to nedaří, protože zde už policisté žádné lidi nepouštějí, aby most, na kterým jsou už desítky lidí pod velkou tíhou lidí nespadl. Naštěstí se nám to podaří z pravé strany a můžeme být tak fontáně blíže.
Večerní představení kromě vodní choreografie a hry světel při které vzniká přes 50 druhů odstínů nabízí i hudební doprovod, který ale pokud jste dál od fontány moc neslyšíte.
Vstup ke kouzelné fontáně Montjuïc je zdarma. Fontána se stala jednou z nejpopulárnějších barcelonských atrakcí.
Ke konci představení ještě pokračujeme až na konec schodů k budově muzea.
Kolem půl jedenácté spadne pár kapek, fontána taky už ukončila dnešní provoz a tak i my se vydáváme na cestu zpátky. I v tuto večerní dobu je zde ale stále přes dvacet stupňů a tak nám i v tuto dobu stačí jen tričko.
► FOTO
ITINERÁŘ
1/5 Přílet do Barcelony
2/5 Gotická čtvrť, Placa d´Espanya, pobřeží, pevnost Montjuic
3/5 Park Güell, Turó del Carmel, Sagrada Família, Gaudího stavby, Arc de Triomf, Ciutadella Park
4/5 AQUARIUM, ČTVRŤ A PLÁŽ LA BARCELONETA, ULICE LA RAMBLA, NÁMĚSTÍ PLACA d´ESPANYA, ZPÍVAJÍCÍ FONTÁNA FONT MÁGICA DE MONTJUIC