BARCELONA 2019 2/5: GOTICKÁ ČTVRŤ, PLACA D´ESPANYA, POBŘEŽÍ, PEVNOST MONTJUIC

Po nedělním příletu, jsme pondělní dopoledne strávili po boku našeho průvodce procházkou Gotické čtvrti. Odpoledne jsme se pak metrem přesunuli na náměstí Placa d´Espanya, z kterého jsme přes kopec přešli přes olympijský stadión, kolem pevnosti Montjuic zpátky k pobřeží. Ochutnali jsme také místní speciality Sangrii nebo Tapas.

ITINERÁŘ
- 1/5 Přílet do Barcelony
► 2/5 GOTICKÁ ČTVRŤ, PLACA D´ESPANYA, POBŘEŽÍ, PEVNOST MONTJUIC

- 3/5 Park Güell, Turó del Carmel, Sagrada Família, Gaudího stavby, Arc de Triomf, Ciutadella Park
- 4/5 Aquarium, čtvrť a pláž La Barceloneta, Cathedral of Barcelona, ulice La Rambla, Plaça d'Espanya, fontána Font Màgica de Montjuïc
- 5/5 Odlet

2/5 GOTICKÁ ČTVRŤ, PLACA D´ESPANYA, POBŘEŽÍ, PEVNOST MONTJUIC

POPIS
V pondělí, první celý den našeho pobytu v Barceloně máme na devátou hodinu zamluveného zkušeného průvodce Richarda Hladíka (www.dovolenabarcelona.cz), který s námi stráví příjemné čtyři hodiny.

Richard nás vyzvedává přímo u našeho ubytování a po seznámení první naše kroky vedou k Barcelonské katedrále sv Eulálie.

Vedle katedrály stojí zahradní klášter, kde je možné narazit na husy, které jsou zde symbolem umučení svaté Eulálie, neboť podle jedné z legend se traduje, že se dívka po své smrti do husy vtělila. Nebo také na prý nejvyšší palmu v Barceloně.

Průvodce nás provází různými zákoutími této staré gotické čtvrti, vyobrazuje nám historii, ...

...např. zde jsou ještě dochované pilíře, které kdysi nechali postavit Římané kolem celého starého města Barcino.

Procházíme dalšími zajímavým místy této čtvrti a dozvídáme více a více informací.

Například o této desce, kterou mohou mít na zemi před svými obchody jen prověření obchodníci.

Po chvíli vkročíme na ulici La Rambla, která je zde hlavní turistickou, zábavní a nákupní ulicí.

Přibližně v polovině ulice La Rambla se nachází tržnice Mercat de la Boqueria což je vůbec nejstarší tržnice v Barceloně a jednak nabízí opravdu široký výběr zboží.

Začínáme scházet k pobřeží a navštěvujeme další trochu skrytá místa či procházíme zdejší úzké uličky.

Na spodním konci ulice La Rambla je památník Kryštofa Kolumba, navštěvujeme zde také zdejší muzeum.

Chvíli se porozhlédneme po pobřeží...

.. a posléze pokračujeme po tomto dřevěném chodníku, který je pokračováním bulváru La Rambla do moře, resp. do přístavu Port Vell. Najdete zde plno obchodů, restaurací a také mořské akvárium, které patří mezi největší na světě.

V jednu hodinu, po čtyřech hodinách se loučíme s naším průvodcem Richardem a již sami pokračujeme v našem dalším programu.

Metrem se poprvé přesouváme na náměstí Placa d´Espanya.

Všímáme si, že nad obchodním centrem je vyhlídková terasa, z které by mohl být pěkný výhled a tak využíváme výtah z vnější strany budovy za 1 euro.

Pěkný výhled je ze opravdu všech stran budovy.

Barcelona je ohraničena z jedné strany mořem a z druhé se tyčí hory, viz zde je vidět vysílač a kostel na vrcholu hory Tibidabo.

Nahoře si také všímáme, že na tuto vyhlídku se dá dostat zdarma přímo z budovy, kde se nachází obchodní centrum, které posléze navštěvujeme.

Z náměstí začínáme stoupat na kopec Montjüic, kolem Magické fontány (není nyní v provozu), kterou ale máme v plánu navštívit ještě ve středu, kdy zde bude večerní program.

Přes krásnou zahradu pak přicházíme...

...k olympijskému stadionu.

Obcházíme okolí stadionu, kde se v roce 1992 konali Olympijské hry a kde se tyčí při této příležitosti postavena zajímavá telekomunikační věž Torre de Calatrava.

Nakonec využíváme, že vstup na jeho hlavní ochoz je volný a tak tu chvíli setrváme.

Za stadionem pokračujeme dále do kopce směr hrad, či spíše starobylou pevnost z 18. století Castell de Montjuic, který je dominantou jihovýchodní části kopce Montjuic.

Do pevnosti ale nejdeme, protože výhledy jsou pěkné i zpod pevnosti.

Poté co projdeme kolem vstupní brány do pevnosti, začneme pomalu sestupovat zpátky k moři.

Na cestě dolů k moři potkáváme lanovku, kterou se také můžete dostat nahoru, procházíme zajímavým parkem...

...také se nám otevírají další pěkné výhledy na Barcelonu.

Na chvíli se zastavujeme na terase restaurace, která nabízí další pěkný výhled a kde poprvé vyzkoušíme místní nápoj Sangrii.

Sangrie je osvěžující lehký alkoholický nápoj typický pro Pyrenejský poloostrov. Vyrábí se obvykle z červeného vína, ovocné drti, sladidla a malého množství brandy, směs se pak nechá v chladu odstát. Název je odvozen od termínu pro krev (španělsky sangre), kvůli sytě červené barvě sangrie.

Po sedmé hodině scházíme k nám již známému pobřeží.

Tentokrát se ale neprocházíme po dřevěním mostě ale pokračujeme podél pobřeží zpátky směrem k našemu ubytování.

Od vody procházíme nám již známou Gotickou čtvrtí, kde se zastavujeme ve velkolepé katedrále Del Mar.

Kolem osmé hodiny se začínají v uličkách i ulicích rozsvěcovat světla...

...a naše kroky vedou do restaurace Bilbao Berria, kterou nám dopoledne doporučil náš průvodce Richard. Je kolem deváté večerní a restaurace je včetně venkovních stolů plná a my tak musíme chvíli počkat. Čekání ale určitě za to stálo a my si můžeme vychutnat z nabídky více jak 30 druhů tapas, vlastně pintxos, ale o tom více ve čtvrté části.

Tapas je zde synonymem pro malé občerstvení, degustační talířek či jednohubky. Tento způsob stravování zde je velice oblíben.

Po desáté se pak spokojeni s prvním dnem vracíme do našeho ubytování.