Přeskočit na hlavní obsah

PYRENEJE 2015: 6/10 - SASSIS - COL DU TOURMALET - COL D´ASPIN - ARREAU - BOURISP

Další den míříme na legendární Tourmalet

A) Jak to začalo
B) Etapy
  1) Odjezd z Brna a podvečerní vyjížďka ve Flassan
  2) Flassan - Bédoin - Mount Ventoux - Malaucene - Flassan  

  3) Sassis - Hautacam -  Lourdes - Sassis
  4) Sassis - Col du Soulor - Col d´Aubisque a zpět
  5) Sassis - Port de Boucharo - Cirque de Troumouse - Sassis
  6) SASSIS - COL DU TOURMALET - COL D´ASPIN - ARREAU - BOURISP
  
7) Bourisp - Saint-Lary-Soulan a zpět (volný den)
  8) Bourisp - Peyragudes - Col du Peyresourde - Col du Portillon - Port de La Bonaiqua - Esterri d´Aneu
  
9) Esterri d´Aneu - Llavorsí - Alins - Port de Cabus - Xixerella
 10) Xixerella - Ordino - Coll d´Ordino - Ordino - Arcalís - Xixerella

C) Odpočinkový den v Mentonu na zpáteční cestě
D) Zdolané kopce
E) Shrnutí

---------------------------------------------------------------------------------------
6) Po poslední noci v Sassis se probouzíme, po pěkném dni, bohužel opět do špatného počasí. K tomu stávám nevyspalý, unavený, nejlépe bych si dal dnes konečně den volna, ale nemůžu. Přede mnou je velká výzva, legendární Tourmalet.

Ráno balíme stany a všechno dáváme do autobusu, který naše věci vyloží v cíli dnešní etapy v Bourisp.
Jak jsem se zmiňoval, počasí dnes bohužel nepřeje, teplota je kolem 11°C a čím více stoupáme, tím více se ztrácíme v mlhavém oparu. Nádherné výhledy do okolí jsou nám tak bohužel odepřeny. 

Po 18,5 km z Luz-Saint-Sauveur s průměrným 7,6 % stoupáním jsem po dvou hodinách na Col du Tourmalet 2115 m. Po ranní únavě se mi šlapalo celkem dobře, nejhorší byli asi poslední 4 km s prům. 8,6 % stoupáním, přičemž posledních 1,5 km měl 9,4 %.

Vrch Tourmaletu je jen taková špice, takže se tu vejde jen prodejna suvenýrů a restaurace. 
Než začneme sjíždět na druhou stranu, mraky se na chvíli rozeženou a tak stihnu alespoň jednu fotku z vrcholu.

Na druhé straně sjíždíme kolem lyžařského střediska La Mongie, a nad údolím říčky L´Adour du Tourmalet do obce Sainte-Marie de Campan. Počasí na druhé straně je už daleko lepší.

Po sjezdu začínáme z Campan stoupat na další vrchol dnešního dne Col d´Aspin.  Prvních 7,5 km je pozvolných, až na následujících 5 km je průměrné 7,5 % stoupání. 

Nahoře je jen parkoviště a tak se tu nezdržuji a sjíždím do Arreau

V nižších výškách je už počasí lepší a je tak na co se dívat.

Po parádním sjezdu se na chvíli zastavujeme v nádherné obci Arreau, kde se nachází několik památných budov. 

Vzhledem ke své geografické poloze v údolí d'Aure mezi průsmyky Col´d Aspin a Peyresourde zde často projíždí závody Tour de France

Po chvíli odpočinku v Arreau se Blahoš s Rosťou ještě vydávají na Col du Azet, ale my s Jarkou míříme už do kempu v Bourisp. Jednak vidíme přibývající mračna v dáli, jednak toho máme dneska už dost.

Chvíli po příjezdu do kempu o půl páté začíná pršet a tak ti co se vydali na Azet přijedou mokří.

ZÁKLADNÍ INFO:
Vzdálenost: 73,07
Nastoupáno: 2162 m.

PROFIL STOUPÁNÍ:


FOTOGALERIE:


VIDEO:



INFO:
Vzdálenost: 73,08 km
Nastoupáno / sestoupáno: 2162 m. / 2053 m.
Rozmezí: 668 m. - 2107 m.
Kalorie: 1428 Cal.
Prům.tep: 107 tep/min.
Kadence: 56 ot.
Prům. rychlost 15,9 km/hod.
Prům. výkon: 99 w
Prům. teplota: 14,4 °C (10-26)
Čas (čistý/celkový): 4:36:30 / 6:40:24
VAM: 597 Vm/h

INFO: úsek Luz-Saint-Sauver - Col du Tourmalet
Vzdálenost: 18,7 km
Nastoupané metry: 1383 m.
Prům.tep: 122,4 tep/min.
Max. tep: 141 tep/min.
Kadence: 53,5 ot.
Prům./Max. stoupání: 7,6 / 12,3 %
Prům. rychlost: 9,1 km/hod.
Prům. výkon: 147 w
Čas (čistý/celkový): 2:03:32 / 2:08:54
VAM: 678 Vm/h

INFO: úsek Campan - Col d´Aspin
Vzdálenost: 12,4 km
Nastoupané metry: 612 m.
Prům.tep: 115,3 tep/min.
Max. tep: 132 tep/min.
Kadence: 59,3 ot.
Prům./Max. stoupání: 5,7
 / 9,6 %
Prům. rychlost: 11,8 km/hod.
Prům. výkon: 147 w
Čas (čistý/celkový): 1:02:48 / 1:09:02
VAM: 614 Vm/h

INFO: úsek Payolle - Col d´Aspin
Vzdálenost: 5 km
Nastoupané metry: 374 m.
Prům.tep: 124,3 tep/min.
Max. tep: 132 tep/min.
Kadence: 56,6 ot.
Prům./Max. stoupání: 7,5
 / 9,6 %
Prům. rychlost: 9,1 km/hod.
Prům. výkon: 147 w
Čas (čistý/celkový): 32:37 / 34:35
VAM: 720 Vm/h

360° FOTO - PHOTOSPHERE

Lyžařské středisko pod serpentýnami na Tourmalet

Pohled z Col du Tourmalet

Největší lyžařský areál ve francouzských Pyrenejích La Mongie

Campan, obec v údolí mezi průsmyky Tourmalet a Col d´Aspin

Pohled z Col d´Aspin

Sjezd z Col d´Aspin k Arreau

Arreau

Cadéac

FOTO:




















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Zde je novela tohoto zákona. Pod ní najdete článek se starou novelou. Novela zákona o  provozu na pozemních komunikacích.  č. 361/2000 Sb., platná  od 1. 1. 2022. ► Nyní platí n epovinné použití cyklistické infrastruktury (smíšené cyklostezky - značky C9a a C10a).  »   Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty (značka C8a), je cyklista povinen jich užít v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích. (§ 57 odst. 1 podle bodu 6 tisku 374/8 –   doplnění slov „v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích“ ). Tato změna je citována doslovně  v zákoně o bezpečném