Přeskočit na hlavní obsah

PYRENEJE 2015: 9/10 - ESTERRI D´ANEU - LLAVORSÍ - ALINS - PORT DE CABUS - XIXERELLA

Devátý den patřil přejezdu ze Španělska s trochou terénní vložky přes Port de Cabus (2302 m.) do Andorry.


A) Jak to začalo
B) Etapy
  1) Odjezd z Brna a podvečerní vyjížďka ve Flassan
  2) Flassan - Bédoin - Mount Ventoux - Malaucene - Flassan  

  3) Sassis - Hautacam -  Lourdes - Sassis
  4) Sassis - Col du Soulor - Col d´Aubisque a zpět
  5) Sassis - Port de Boucharo - Cirque de Troumouse - Sassis
  6) Sassis - Col du Tourmalet - Col d´Aspin - Arreau - Bourisp
  7) Bourisp - Saint-Lary-Soulan a zpět (volný den)
  8) Bourisp - Peyragudes - Col du Peyresourde - Col du Portillon - Port de La Bonaiqua - Esterri d´Aneu
  9) 
ESTERRI D´ANEU  - LLAVORSÍ - ALINS - PORT DE CABUS - XIXERELLA
 10) Xixerella - Ordino - Coll d´Ordino - Ordino - Arcalís - Xixerella

C) Odpočinkový den v Mentonu na zpáteční cestě
D) Zdolané kopce
E) Shrnutí

---------------------------------------------------------------------------------------
9) Po jedné noci se s Esterri d´Aneu loučíme a pokračujeme do Llavorsí.

V Llavorsí opouštíme hlavní silnici a míříme do obce Alins, kde nejdříve stoupáme úzkou roklí, aby jsme pak neočekávaně začali klesat. Ztratili jsme pár výškových metrů, ale po chvíli jsme začali opět stoupat.

Po 10 km od obce Alins, však betonová cesta končí a místo plánovaných 3 km po štěrkové cestě nám zbývá na vrchol Port de Cabús asi 9 km po kamenité cestě. 

Po dalších 1,7 km přijíždíme do vesničky Tor, kde se na chvíli zastavujeme u domku s občerstvením.

Na silničních kolech některé úseky šli projet, jindy jsme ale museli pěšky. Naštěstí jsme měli sebou boty, které jsme na tento úsek použili. 
Jinak na cestě jsme potkali několik offroadových vozů, kteří si touto cestou krátí cestu ze Španělska do Andorry a naopak.

Cesta vedla krásnou přírodou a bylo se na co koukat

3 km pod vrcholem jsme se zastavili na pěkném místě s krásným výhledem

Pohledy byli nádherné i na posledních metrech stoupání

Po 18,5 stoupání z obce Alins jsme přijeli na vrchol Port de Cabus 2302 m.

Na vrcholu jsme přejeli španělské hranice a již po asfaltové silnici jsme přejeli na andorskou stranu.

Výhledy na Andorrskou stranu při cestě dolů byli také nádherné.


Po 63 km jsme pak přijeli do kempu v obci Xixerella, kde nám byl k dispozici krytý venkovní bazén. Přeci jenom síli už docházeli, ale naštěstí to dneska byla spíše oddychovka. Ostatní účastníci zájezdu to vzali na okolo po hlavní cestě přes hlavní město Andorry. 

INFO:
Vzdálenost: 63,20 km
Nastoupáno: 1612 m.

PROFIL STOUPÁNÍ: z Alins na Port de Cabús 2302 m.

FOTOGALERIE:


VIDEO:


TRASA: na Garmin Connect, Strava cycling




INFO:
Vzdálenost: 63,19 km
Nastoupáno / sestoupáno: 1612 m. / 1146 m.
Rozmezí: 803 m. - 2292 m.
Kalorie: 1141 Cal.
Prům.tep: 98 tep/min.
Kadence: 61 ot.
Prům. rychlost 14,3 km/hod.
Prům. výkon: 82 w
Prům. teplota: 23,9 °C (11-35)
Čas (čistý/celkový): 4:24:49 / 6:46:52
VAM: 484 Vm/h

360° FOTO - PHOTOSPHERE

Nádrž


Alins


Port de Cabus


U kempu


FOTO










                           













Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Zde je novela tohoto zákona. Pod ní najdete článek se starou novelou. Novela zákona o  provozu na pozemních komunikacích.  č. 361/2000 Sb., platná  od 1. 1. 2022. ► Nyní platí n epovinné použití cyklistické infrastruktury (smíšené cyklostezky - značky C9a a C10a).  »   Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty (značka C8a), je cyklista povinen jich užít v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích. (§ 57 odst. 1 podle bodu 6 tisku 374/8 –   doplnění slov „v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích“ ). Tato změna je citována doslovně  v zákoně o bezpečném