Přeskočit na hlavní obsah

PYRENEJE 2015 2/10 - BÉDOIN - MONT VENTOUX - MALAUCENE

Po noci ve Flassan míříme druhý den na legendární Mount Ventoux (1912 m.)


A) Jak to začalo
B) Etapy
  1) Odjezd z Brna a podvečerní vyjížďka ve Flassan
  2) FLASSAN - BÉDOIN - MONT VENTOUX - MALAUCENE - FLASSAN
  3) Sassis - Hautacam - Lourdes - Sassis
  4) Sassis - Col du Soulor - Col D´Aubisque a zpět
  5) Sassis - Port de Boucharo - Cirque de Troumouse - Sassis
  6) Sassis - Col du Tourmalet - Col d´Aspin - Arreau - Bourisp
  7) Bourisp - Saint-Lary-Soulan a zpět (volný den)
  8) Bourisp - Peyragudes - Col du Peyresourde - Col du Portillon - Port de La Bonaiqua - Esterri d´Aneu
  9) 
Esterri d´Aneu - Llavorsí - Alins - Port de Cabus - Xixerella
 
10) Xixerella - Ordino - Coll d´Ordino - Ordino - Arcalís - Xixerella
C) Odpočinkový den v Mentonu na zpáteční cestě
D) Zdolané kopce
E) Shrnutí

---------------------------------------------------------------------------------------
2) Středeční ráno na nás svítí sluníčko, jak se později ukázalo na dlouhou dobu poslední. Z Flassan (Provensálské Alpy) na rozjetí vyrážíme po rovině směr Bédoin a poté již na nás čeká 20 km stoupání s prům. 8% sklonem.

Po úvodních snesitelnějších 3,5 km s prům. 5 % sklonem, přichází nejprudší část, která vede cedrovým lesem, kdy se stoupání pohybuje kolem 10%. Po 13 km od Bédoin přijíždím k restauraci, která se nachází na rozcestí cesty, která přichází z obce Sault. 

Dále už krajina připomíná "měsíční krajinu". Cesta vede po bílá skále, bez možnosti se schovat před větrem, ne nadarmo se ji říká "Větrná hora".
Ke mě je naštěstí shovívavá, fouká, ale není to nic strašného :). 

U studánky nabírám vodu a zastavuji se až asi kilometr pod vrcholem u památníku Toma Simpsona, který tu zemřel při etapě Tour de France v roce 1967, kdy za jeho kolaps tehdy mohl doping a teplota kolem 45 °C.

Posledních cca 1,5 km se sklon kopce opět pohybuje kolem 10%, ale o chvíli jsem už na samotném vrcholu u červenobílého vysílače. Výhledy do dalekého údolí jsou nádherné.

Stoupání z Bédoinu na Mont Ventoux je profesionálními cyklisty považováno za jedno z nejnáročnějších a po této trase se zde také jedou etapy na Tour de France. Nahoru lze přijet také od Malaucene a Saultu (tato silnice se napojuje na silnici z Bédoin)

Na zpáteční cestě míříme kolem věže observatoře dolů do Malaucene. Zde se na chvíli zastavujeme na občerstvení v restauraci. Původně jsme chtěli ještě pokračovat do obce Vaison-la-Romaine s bohatými římskými pozůstatky, ale déšť je proti a tak zbylých 19 km km zpátky do Flassan musíme protrpět v dešti. Horší to měli ale ti co se vydali podruhé nahoru, ale tentokrát od Malaucene.
Po sprše a večeři nasedáme večer do autobusu a přesunujeme se již do Pyrenejí. Místo do obce Arudy, kde mělo podle předpovědi pršet jsme zajeli až do obce Sassis, kde jsme původně měli přijet až o den později. 

ZÁKLADNÍ INFO
Vzdálenost: 65,47 km
Nastoupané metry: 1903 m.

PROFIL STOUPÁNÍ: (další na climbbybike)



FOTOGALERIE
- Google+ foto
- Google foto
- Zonerama

Fotopříběh z celé cesty

VIDEO


TRASA: na Garmin connect, Strava cycling



INFO
Vzdálenost: 65,47 km
Nastoupané metry: 1903 m.
Rozmezí:  312 m. - 1892 m.
Kalorie: 1469 Cal.
Prům.tep: 117 tep/min.
Kadence: 56 ot.Prům./Max. stoupání: 3,7 / 15,2 %
Prům. rychlost 16,5 km/hod.
Prům. výkon: 103 wVAM: 644 Vm/h (relativně objektivní srovnávání výkonů, a odhadu jezdce výkonu na kilogram tělesné hmotnosti, což je jednou z nejdůležitějších vlastností cyklisty)
Prům. teplota: 22,4 °C
Čas (čistý/celkový): 4:08:32 / 6:37:08
Nastoupáno / sestoupáno: 1903 m. / 1903 m.

INFO: BÉDOIN - MOUNT VENTOUX
Vzdálenost: 19,6 km
Nastoupané metry: 1517 m.
Prům.tep: 135 tep/min.
Max. tep_ 150 tep/min.
Kadence: 53 ot.
Prům./Max. stoupání: 8 / 15,2 %
Prům. rychlost 9,2 km/hod.
Prům. výkon: 177 w (na Strava 130 w)
VAM: 720 Vm/h (
na Strava 610)
Čas (čistý/celkový): 2:07:12 / 2:32:16

360° FOTO - PHOTOSPHEARE



FOTO

















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Zde je novela tohoto zákona. Pod ní najdete článek se starou novelou. Novela zákona o  provozu na pozemních komunikacích.  č. 361/2000 Sb., platná  od 1. 1. 2022. ► Nyní platí n epovinné použití cyklistické infrastruktury (smíšené cyklostezky - značky C9a a C10a).  »   Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty (značka C8a), je cyklista povinen jich užít v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích. (§ 57 odst. 1 podle bodu 6 tisku 374/8 –   doplnění slov „v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích“ ). Tato změna je citována doslovně  v zákoně o bezpečném

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.