Přeskočit na hlavní obsah

PYRENEJE 2015: 8/10 - BOURISP - PEYRAGUDES - COL DU PORTILLON - PORT DE BONAIQUA - ESTERRI D´ÀNEAU

Po dni volna nás čekala královská etapa se třemi vrcholy.

8) BOURISP - PEYRAGUDES - COL DU PEYRESOURDE - COL DU PORTILLON - PORT DE LA BONAIQUA - ESTERRI D´ÀNEAU
Po dni volna přišla na řadu královská etapa se třemi kopci. Po 9,5 km rozjezdu do obce Arreau a dalších 10,5 km, které vedly mírně do kopce, přišlo na řadu 8 km stoupání s 8% sklonem do sedla Col du Peyresourde. 
Po 5 km jsem ale nepokračoval dále přes sedlo, ale další 3 km do lyžařského střediska Peyragudes (1605 m.), kde se nachází malé letiště, které si zahrálo díky své velké nadmořské výšce v bondovce - Zítřek nikdy neumírá. 
Peyragudes (1632 m.) pak následoval krátký sjezd po druhé straně na vrchol průsmyku Col du Peyresourde (1563 m.), který je mezi obcemi Arreau a Bagnères-de-Luchon.
Z vrcholu průsmyku jsem pokračoval nejdříve v serpentinách a poté 15 km pěkným sjezdem krásným údolím do obce Bagnères-de-Luchon.
Přes Bagnères-de-Luchon projíždím hlavní třídou Allée d'Etigny. 
Luchon je nejen lyžařským střediskem ale i tradičním lázeňským městem.
Za obcí Bagnères-de-Luchon začínáme stoupat ke španělským hranicím na Col du Portillon. Cesta vede lesem a tak toho na cestě nejde moc vidět. Na 13 km je prům. stoupání 8%, přičemž nejprudší jsou poslední 4 km (9 %)
Na vrcholu opouštíme Francii a přejíždíme do Španělska, konkrétně do údolí 
Val d´Aran v Katalánsku, která zahrnuje několik obcí s větší autonomií.

Při sjezdu do obce Bossòst se zastavuji nad serpentinami nad obcí. Je tu odtud nádherný výhled do údolí.
Další část cesty vede lehce do kopce do Vielha, hlavního města autonomní oblasti Val d´Aran, kde začíná to pravé stoupání na Port de la Bonaiqua (2072 m.). 
Stoupání z obce Vielha je 22 km dlouhé s průměrným 5,3 % sklonem.
Po 13 km projíždíme přes zimní středisko Baqueira/Beret. To je s více než 100 kilometrů sjezdovek druhé nejrozsáhlejší lyžařské středisko ve Španělsku (první je Formigal) a nejnavštěvovanější z Pyrenejského poloostrova. Sjezdovky mají více jak 1000 m převýšení a díky orientace střediska směrem k Atlantiku jsou zde i výborné sněhové podmínky.
Ke konci stoupání už mi docházejí síly, ale nádherné výhledy do okolí mě znovu nabíjejí. Pomáhá i vítr, který cítím v zádech.
Na konci stoupání přichází na řadu i několik serpentin...
...za kterými už na vrchol zbývá posledních pár metrů
Po krásném, ale dlouhém stoupání jsem po dvou hodinách na Port de Bonaiqua
Na vrcholu nejdříve projíždíme kolem restaurace ale zastavujeme se až o několik metrů dál na parkovišti.
Port de la Bonaigua (2072 m.) Je horský průsmyk v Pyrenejích ve Španělsku (Katalánsko). Nachází se na hlavním evropském rozvodí mezi Středozemním mořem a Atlantického oceánu.
Vysoká nadmořská výška a skutečnost, že sedlo slouží jako brána nízkotlakých proudů od Atlantiku znamená že na této jižní straně Pyrenejí, často převládá špatné počasí a je tak v zimě často zavřená.
Po nezbytné fotce u cedule Port de Bonaiqua...
...začínám sjíždět. Nejdříve přijdou na řadu serpentíny...
...a pak již parádní 13 km sjezd (- 5%) do kempu u obce Esterri d´Aneau.
Tato etapa byla opět tranzitní a tak po příjezdu ještě musím postavit stan a vybalit pár věcí. O něco později přijíždí Jarka s Blahošem a Rosťou, kteří si daly ještě kopec Col de Azet navíc.
INFO:
Vzdálenost: 123,80 km
Nastoupáno: 2991 m.
PROFIL STOUPÁNÍ:
Stoupání do průsmyku Col de Peyresourde (1569 m.), já jsem pokračoval až do střediska Peyragudes (1605 m.)
Col de Portillon (1292 m.) (z Francie do Španělska)
VielhaPort de Bonaiqua (2072 m.)
FOTOGALERIE:
1. část: Bourisp - Peyragudes - Col de Peyresourde - Col du Portillon (francouzsko-španělská hranice)
2. část: Vielha - Port de la Bonaiqua - Esterri d´Aneu
- Google foto - část 1, část 2
- Zonerama - část 1, část 2
VIDEO:

TRASA
www.strava.com/activities/375967405

INFO:
Vzdálenost: 123,80 km
Nastoupáno / sestoupáno: 2991 m. / 2792 m.
Rozmezí: 640 m. - 2072 m.
Kalorie: 2199 Cal.
Prům.tep: 111 tep/min.
Kadence: 63 ot.
Prům. rychlost 18,3 km/hod.
Prům. výkon: 110 w
Prům. teplota: 22,4 °C (9-36)
Čas (čistý/celkový): 6:46:25 / 6:40:24
VAM: 566 Vm/h

INFO: úsek Camors - Peyragudes 
Vzdálenost: 8,1 km
Nastoupané metry: 641 m.
Prům.tep: 95 tep/min.
Max. tep: 144 tep/min.
Kadence: 56,4 ot.
Prům./Max. stoupání: 8,1 / 12,2 %
Prům. rychlost: 9,6 km/hod.
Prům. výkon: 157 w
Čas (čistý/celkový): 50:40 / 58:14
VAM: 759 Vm/h

INFO: za Luchon na Col du Portillon
Vzdálenost: 8 km
Nastoupané metry: 604 m.
Prům.tep: 87 tep/min.
Max. tep: 147 tep/min.
Kadence: 54,5 ot.
Prům./Max. stoupání: 8 / 13,2 %
Prům. rychlost: 9,6 km/hod.
Prům. výkon: 157 w
Čas (čistý/celkový): 49:59 / 54:06
VAM: 733 Vm/h

INFO: Vielha - Port de la Bonaiqua
Vzdálenost: 22,2 km
Nastoupané metry: 1081 m.
Prům.tep: 120 tep/min.
Max. tep: 136 tep/min.
Kadence: 62,7 ot.
Prům./Max. stoupání: 5,3 / 8,9 %
Prům. rychlost: 11,8 km/hod.
Prům. výkon: 157 w
Čas (čistý/celkový): 1:53:04 / 2:08:39
VAM: 605 Vm/h

360° FOTO - PHOTOSPHERE
Luchon
Baqueira
Port de la Bonaiqua (2072 m.)
sjezd
FOTO:





























Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.