Přeskočit na hlavní obsah

VÝZVA 2015 - PYRENEJE

CK Kudrna měla v nabídce zájezd "Pyreneje cyklo" na který mě nalákali manželé Dohnalovi, a tak jsem díky nim tento fantastický zájezd absolvoval.

Pyreneje to je království silniční cyklistiky trůnící na hranici Španělska a Francie. 
Na trase lze spatřit úžasná panoramata, které budou sloužit jako vzpruha při dobývání táhlých horských sedel, klikaté serpentiny, kde potily krev pelotony závodníků Tour de France, záplavy endorfinů a nekonečné sjezdy do hlubokých údolí. Není divu, že tu pořadatelé Tour de France každoročně vytyčují několik horských etap. Nejznámějším kopcem, kam se závodníci šplhají je Col du Tourmalet (2.115 m), který je v plánu i letos. Kromě něj je v programu celá řada slavných stoupání a méně známých sedel. Etapy vedou po francouzské i španělské straně velehor a na závěr povede cesta i do Andorry. Autobus téměř kopíruje trasu, může se tedy u něj v poledne občerstvit nebo ošidit kousek svezením (což budu potřebovat :)). Dlouhou cestu do Pyrenejí zpestří vyjížďka na legendární francouzský Mont Ventoux
ITINERÁŘ
A) JAK TO ZAČALO

B) Etapy
1) Odjezd z Brna a podvečerní vyjížďka ve Flassan
2) Flassan - Bédoin - Mount Ventoux - Malaucene - Flassan
3) Sassis - Hautacam - Lourdes - Sassis
4) Sassis - Col du Soulor - Col d´Aubisque a zpět
5) Sassis - Port de Boucharo - Cirque de Troumouse - Sassis
6) Sassis - Col du Tourmalet - Col d´Aspin - Arreau - Bourisp
7) Bourisp - Saint-Lary-Soulan a zpět (volný den)
8) Bourisp - Peyragudes - Col du Peyresourde - Col du Portillon - Port de La Bonaiqua - Esterri d´Aneu
9) Esterri d´Aneu - Llavorsí - Alins - Port de Cabus - Xixerella
10) Xixerella - Ordino - Coll d´Ordino - Ordino - Arcalís - Xixerella
C) Odpočinkový den v Mentonu na zpáteční cestě
D) Zdolané kopce
E) Shrnutí

https://www.petruvblog.cz/2015/01/vyzva-2015-pyreneje.html

TAKTO JSEM TO PLÁNOVAL, NO REALITA BYLA NAKONEC JINÁ :)
1.–3. Den. Večerní odjezd z Brna a přes Prahu, Plzeň hurá do Francie. Přespíme v kempu v Horní Provence a další den ráno si na úvod vystřihneme legendární, v krajině majestátní, MONT VENTOUX (1.912 m). Ten bude současně naším prvním vrcholem spojeným s Tour de France. Po sprše a večeři nasedneme do busu a přes noc dorazíme zbytek cesty do Pyrenejí.Výstup na Mont Ventoux nebývá do programu Tour de France zařazován tak často, ale je-li zařazen, slibuje pro fanoušky cyklistiky neuvěřitelný zážitek. Celkem končila etapa na vrcholu Mont Ventoux 9krát. Cíl je v nadmořské výšce 1909 m

POZNÁMKY:

- 1. den na kole (MV)
- Mohutný masív Mont Ventoux (1 909 m n.m.) najdeme až na nejzápadnější výspě francouzských Alp asi 40 km severovýchodně od Avignonu.
- Nejvíce je využívána právě silnice z jihu, z Bédoinu (21,4 km, 7,6 % prům. stoupání, a 1639 m převýšení),
- Mont Ventoux, „Větrná hora,“ ale bývá také označována jako „Nejtěžší kopec světa“ nebo dokonce „Hora smrti.“

- Stoupání z Bédoinu na Mont Ventoux je profesionálními cyklisty považováno za jedno z nejnáročnějších. Průměrný sklon kopce je 7,43 % a současná délka tratě 21 825 metrů.
- Někteří závodníci tvrdí, že Mt. Ventoux je vůbec nejobtížnější vrchol Tour.
- V Bedoin tabule k stoupání
Zajímavost: Cca 1 km pod vrcholem se nachází - pomník Toma Simsona.
TRASA:
PROFIL z Bedoin  - 21,4 km, nast. 1639 m. (283 - 1912), pr.st. 7,6 %
360° FOTO

VIDEO:

PLÁN:
4. Den Procitneme u městečka Arudy. Rozjezdová etapa vede přes parádní sedýlka COL D'AUBISQUE (1.709 m) a COL DU SOULOR (1.474 m). Následuje sjezd do lázeňského městečka Argelés–Gazost (463 m) a dojezd do kempu v Sassis (Luz-ST-Sauveur, 750 m).
POZNÁMKY:
- 2. den na kole (1-M.V. + 2-C.A.)
- Col d’Aubisque je průsmyk v Pyrenejích přibližně 30 km jižně od Tarbes a Pau ve francouzské Akvitánii. Je ve výšce 1709 metrů nad mořem.
- Silnice, která vede průsmykem, je obvykle uzavřena pro provoz od prosince do začátku června.
- Společně s Tourmalet a Galibier, Aubisque je jedním z největších legendárních stoupání na Tour de France
- Cesta na COL D'AUBISQUE 16,6 km, 1200 m. převýšení, 7,2 % stoup. (profil), 150 m. převýšení na COL DU SOULOR
- Cesta z Col de Soulor je velice efektní, atraktivní cesta, která vede podél útesů v Cirque du Litor, kde je provoz ovládán pomocí dvou krátkých, úzkých tunelů.
Zajímavost: pěkné stoupání na COL D'AUBISQUE s hory v okolí, nahoře 3 velké kola
Foto: https://plus.google.com/photos/+NicolasDery/albums/6057734641048838785?sort=1
TRASA:
PROFIL z Laruns - 16,6 km, nast. 1190 m. (519 - 1709), pr.st. 7,2 %
VIDEO:

PLÁN:
5. den: Odpočinkový den ve stejném kempu. Vyjedeme do známého lyžařského střediska LUZ ARDIDEN foto (1.734 m). Dravci si mohou zařadit slavný HAUTACAM (1.635 m).


POZNÁMKY:
- 3. den na kole (1-M.V. + 2-C.A. + 3-Odp.)
- 1. den ve stejném městě - Luz-Saint-Sauveur.
- Tak pro mě určitě odpočinkový den :), možná vyjížďka k hradu v centru obce nebo do okolí. Trasa: http://www.gpsies.com/... 
TRASA: (na Luz Ardiden)
PLÁN:
6. Den: Opět ze stejného kempu si vyjedeme na PORT DE BOUCHARO (2.270 m) a poprvé tak pokoříme dvoutisícovku na španělské hranici. Kdo šetří síly, vystoupá méně náročnou cestou do impozantního ledovcového kotle CIRQUE DE TROUMOUSE (2.100 m) nebo si prostě dá relax. Chrti zvládnou samozřejmě obojí. Potřetí a naposledy přespíme v kempu v Sassis
POZNÁMKY:
- 4. den na kole (1-M.V. + 2-C.A. + 3-Odp. + 4-CdT?)
- CIRQUE DE TROUMOUSE (2.100 m) 54 km 2137 nast.
- 2. den ve stejném kempu v
 Luz-Saint-Sauveur., 2. odpočinkový den

TRASA: (na CIRQUE DE TROUMOUSE) - pěkné výhledy do okolí
29 km nahoru, 1390 m. nastoupat (710 - 2100), průměr 5%, profil zde...

TRASA: (na PORT DE BOUCHARO)

PLÁN
7. Den: Čeká nás výživné stoupání do slavného průsmyku COL DU TOURMALET (2.115 m) místa mnoha vrchařských prémií Tour de France. Dále přes neméně slavné sedlo COL D'ASPIN (1.489 m) s krásným sjezdem do kempu v Bourisp (Saint-Lary-Soulan). Závodníci a chrti si navíc dají také Col d´Azet (1.580 m).
POZNÁMKY:
- 5. den na kole (1-M.V. + 2-C.A. + 3-Odp. + 4-CdT? + 5-T)
- Západní část stoupání, která začíná v Luz-Saint-Sauveur, je dlouhá 19 km. Převýšení je 1404 m (to je průměrně 7,4% stoupání s maximem 10,2 % poblíž vrcholu). 

Hrůzu nahání ale i rozložení strmosti a procent, vždyť úvod je ještě vcelku snadný, od kilometru šest se však stoupá kontinuálně v rozmezí 8 až 10 %
- Col du Tourmalet patří mezi nejčastější a nejobtížnější části cyklistického závodu Tour de France. Poprvé byl zařazen do trasy závodu v roce 1910.
Na vrcholku Col du Tourmalet je umístěn památník Jacquese Goddeta, ředitele Tour de France v letech 1936 až 1987.
- Mekka cyklistiky, sedlo Col de Tourmalet, leží ve výšce 2115 m a jedná se o nejvyšší silniční úsek francouzských Pyrenejí. Toto sedlo patří mezi nejčastější a nejobtížnější části cyklistického závodu Tour de France

- Poprvé bylo Col de Tourmalet zařazeno do trasy závodu v roce 1910 a od roku 1947 do roku 2010 se tudy jel závod 49krát. 
- 1. noc v kempu, v blízkosti obchod Carrefour
Odkazy: http://velopeloton-cycling-pyrenees.bike/col-du-tourmalet/  (foto, info)


TRASA:


PROFIL z L.S.Sauveur - 19 km, nast. 1404 m. (711 - 2115), pr.st. 7,4 %

PROFIL Col d´Aspin - 12,8 km, nast. 642 m. (847 - 1489), pr.st. 5 %
360° FOTO


VIDEO:

PLÁN:
8. Den: Následuje den ve stejném kempu s etapou k nádherným jezerům LAC D'ORÉDON (1.856 m) a LAC DE CAP DE LONG (2.161 m) pod třítisícovku PIC LONG (3.192 m). Případně se lze na masiv podívat i z druhé strany, z lyžařského střediska PIAOU-ENGALY (1.859 m). Podruhé přespíme v kempu Bourisp a ráno ho opustíme.
POZNÁMKY:

- 6. den na kole (1-M.V. + 2-C.A. + 3-Odp. + 4-CdT? + 5-T + 6-Odp.?)
- 2. den ve stejném kempu (v blízkosti obchod Carrefour)

TRASA: (na oba cíle)
INFO:
9. Den ve znamení přejezdu na kole z Francie do Španělska. Kdo se cítí plný sil, může se na rozehřátí znovu přehoupnout přes COL D'AZET (1.580 m), tentokrát však od západu. Jinak trasa vede s výhledy na třítisícové vrcholy horského masivu MALADETA, vyplazíme se do COL DE PEYRESOURDE (1.569 m) a sjedeme do lázeňského městečka Bagnéres-de-Luchon (611 m). Pokračovat budeme přes hraniční průsmyk COL DU PORTILLON (1293 m) a přespíme jednu noc v kempu v Salardú (1.270 m) už na španělské straně Pyrenejí.
POZNÁMKY:
- 7. den na kole (1-M.V. + 2-C.A. + 3-Odp. + 4-CdT? + 5-T + 6-Odp? + 7-?)
- 1. večer ve Španělsku
TRASA:
INFO:
10. Den: Ráno nám rozproudí krev strmé sedlo PORT DE LA BONAIGUA (2.072 m) s nekonečným, otevřeným sjezdem na druhé straně. Pokračovat budeme malebným údolím říčky La Noguera Pallaresa přes městečka Llavorsí (810 m) a Sort (700 m) a dále vystoupáme do sedla El Cantó (1.720 m). Před hranicemi Andorry, v La Seu d'Urgell (700 m), nasedneme do busu a do Andorry už se svezeme. Vytrvalci mohou samozřejmě dojet až do kempu, musejí ale počítat s automobilovým provozem a několika tunely na andorrské straně.
POZNÁMKY:
- 8. den na kole (1-M.V. + 2-C.A. + 3-Odp. + 4-CdT? + 5-T + 6-Odp? + 7-? + 8-?)
TRASA

PROFIL 14 km, prům. st. kolem 6%


INFO:
11. Den: Den v ANDOŘE lze věnovat buď návštěvě hlavního města Andorra la Vella, nebo opět dobývání vrcholů. Hned nad kempem číhá hraniční PORT DE CABÚS (2.302 m) a ke zdolání dále lákají COL DE ORDINO (1.981 m), ARCALIS (2.240 m) a také PORT D'ENVALIRA (2.408 m), kde často končily etapy Tour de France a Vuelta a España. K večeru nasedneme do busu a vydáme se na cestu k domovu, kterou opět rozdělíme na dvě části.
POZNÁMKY:
- 9. den na kole (1-M.V. + 2-C.A. + 3-Odp. +4-CdT? + 5-T + 6-Odp? + 7-? + 8-? + 9-Andora)
360°FOTO

12.-13. Den: Ráno dorazíme na francouzsko-italskou riviéru, kde si užijeme zaslouženou odpočinkovou koupačku na plážích v Mentonu. Kdo bude mít místo toho chuť opět sednout na kolo, může vyrazit do NP MERCANTOUR a projet si tam nejznámější rychlostní zkoušku RALLYE MONTE CARLO - COL DE TURINI (1.607 m). Odpoledne potom sbalíme plážové ručníky (a kola), nasedneme do busu a přesuneme se přes Itálii, Rakousko a Německo zpě do ČR.
POZNÁMKY:
- U mě to bude koupačka :)

CESTOPISY:
http://andysbike.blog.cz/0911/francouzske-pyreneje

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Aktualizováno 26.12.23 Nejvyšší správní soud   potvrdil , že z  § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty . Cyklista je totiž účastníkem silničního provozu ve smyslu § 2 zákona o silničním provozu a náleží mu veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Není-li pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty. Článek na Novinky.cz  / Rozsudek Nejvyššího správního soudu a  tisková zpráva .