Přeskočit na hlavní obsah

PYRENEJE 2015: 10/10 - XIXERELLA - ORDINO - COLL D´ORDINO - ORDINO - ARCALÍS - XIXERELLA

Poslední den na kole patřil zdolávání Andorských kopců


A) Jak to začalo
B) Etapy
  1) Odjezd z Brna a podvečerní vyjížďka ve Flassan
  2) Flassan - Bédoin - Mount Ventoux - Malaucene - Flassan  

  3) Sassis - Hautacam -  Lourdes - Sassis
  4) Sassis - Col du Soulor - Col d´Aubisque a zpět
  5) Sassis - Port de Boucharo - Cirque de Troumouse - Sassis
  6) Sassis - Col du Tourmalet - Col d´Aspin - Arreau - Bourisp
  7) Bourisp - Saint-Lary-Soulan a zpět (volný den)
  8) Bourisp - Peyragudes - Col du Peyresourde - Col du Portillon - Port de La Bonaiqua - Esterri d´Aneu
  9) 
Esterri d´Aneu - Llavorsí - Alins - Port de Cabus - Xixerella
 10) XIXERELLA - ORDINO - COL D´ORDINO - ORDINO - ARCALIS - XIXERELLA

C) Odpočinkový den v Mentonu na zpáteční cestě
D) Zdolané kopce
E) Shrnutí
---------------------------------------------------------------------------------------

10) Sluneční paprsky se k nám přes vysoké skály, které obklopovali kemp, ještě nedorazili a tak se ráno probouzíme do pěkné zimy (nad ránem mohlo být kolem 5°C). Své dělá taky nadmořská výška 1400 m. :)

Na slunce tak nečekám a po deváté hodině vyrážím do obce Ordino, odkud začínám stoupat již za prvních slunečních paprsků na Col d´Ordino. Kromě jednoho výhledu v první polovině stoupání, ale cesta vede lesem a tak toho moc není vidět.

Nejprudší je první polovina stoupání, kdy se pohybuje stoupání k 9%. Celkem je stoupání dlouhé 9,5 km s průměrným 7% sklonem a převýšením 689 m.

Zklamán z výjezdu pokračuji ještě kousek dál do dalšího údolí. A výhledy jsou tu daleko lepší. Udělám pár fotek a vracím se zpátky do Ordina.

Z Ordina mě čeká 18 km stoupání do střediska Arcalís s prům. 5,8 % stoupáním a 913 nastoupenými metry, přičemž prudších je až posledních 10 km, kdy má cesta sklon 7%.

Za obcí El Serrat, kdy se cesta začíná zvedat vede cesta údolím s otevřenými tunely. 

5 km pod vrcholem za posledním, již klasickým tunelem, projíždím kolem velkého parkoviště, které slouží spíše pro zimní návštěvníky zdejšího zimního střediska.

Za hotelem u parkoviště se cesta začíná kroutit v několika serpentinách.

O kousek dál pak cesta pokračuje kolem "Hvězdné brány - Stargate" (fanouškové tohoto seriálu budou vědět), bohužel bez ovládacího zařízení :)

O kousek dál už přijíždím na konec asfaltové cesty u zimního střediska Arcalís.

Nahoře nesmí chybět také vrcholová fotka u tabule Arcalís (2229 m.), kde končily etapy Tour de France, Vuelty,...

Nahoře si sedám do restaurace a čekám na zbytek naší skupiny, který vyjel až po mě.

Po příjezdu se Blahoš ještě vydává po štěrkové cestě dál do kopce a tak mám čas udělat nějaké další fotky.

Máme za sebou poslední kopec naší Pyrenejské anabáze a sjíždíme tak zpátky do kempu

INFO:
Vzdálenost: 70,25 km
Nastoupáno: 1901 m.

PROFIL STOUPÁNÍ

FOTOGALERIE:


VIDEO:



INFO:
Vzdálenost: 70,25 km
Nastoupáno / sestoupáno: 1904 m. / 1904 m.
Rozmezí: 1253 m. - 2240 m.
Kalorie: 1275 Cal.
Prům.tep: 103 tep/min.
Kadence: 59 ot.
Prům. rychlost 16,4 km/hod.
Prům. výkon: 95 w
Prům. teplota: 21,4 °C (8-32)
Čas (čistý/celkový): 4:17:21 / 7:17:19
VAM: 599 Vm/h

INFO: úsek Ordino - Coll de Ordino
Vzdálenost: 9,5 km
Nastoupané metry: 641 m.
Prům.tep: 123,7 tep/min.
Max. tep: 135 tep/min.
Kadence: 58,3 ot.
Prům./Max. stoupání: 6,9 / 10,8 %
Prům. rychlost: 9,9 km/hod.
Prům. výkon: 137 w
Čas (čistý/celkový): 0:56:48 / 1:05:57
VAM: 679 Vm/h


INFO: úsek Ordino (El Serrat) - Arcalís
Vzdálenost: 18 km (10 km)
Nastoupané metry: 932 m.(683 m.)
Prům.tep: 113,2 tep/min. (114,6)
Max. tep: 140 tep/min. (140)
Kadence: 58,7 ot. (54,4)
Prům./Max. stoupání: 5,9 / 11,8 % (6,9 / 11 %)
Prům. rychlost: 10,9 km/hod. (8,9)
Prům. výkon: 137 w (137)
Čas (čistý/celkový): 1:39:15 / 2:05:40 (1:07:38 / 1:32:06)
VAM: 602 Vm/h (639)

360° FOTO - PHOTOSPHERE

Coll d´Ordino

Ordino

Serpentiny pod vrcholem

Arcalís, konec asfaltové silnice

FOTO:

















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Zde je novela tohoto zákona. Pod ní najdete článek se starou novelou. Novela zákona o  provozu na pozemních komunikacích.  č. 361/2000 Sb., platná  od 1. 1. 2022. ► Nyní platí n epovinné použití cyklistické infrastruktury (smíšené cyklostezky - značky C9a a C10a).  »   Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty (značka C8a), je cyklista povinen jich užít v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích. (§ 57 odst. 1 podle bodu 6 tisku 374/8 –   doplnění slov „v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích“ ). Tato změna je citována doslovně  v zákoně o bezpečném

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.