Přeskočit na hlavní obsah

Z KRNOVA PŘES GLUBCZYCE, GLOGOWEK DO KRAPKOWICE

Po loňské cestě po jižní části Polského Slezska  letos vyrážím na silničním kole více severně přes mě známé města Glubczyce, Glogowek do Krapkowic, tedy měst patřícího do horního Slezska.
Ráno vyrážím již velmi brzo za bezvětří, ale za to jen při teplotě 10 st.. Do Glubczyce to mám z kopce, takže jsem tam za chvíli a zdržím se jen focením pěkné radnice.
Dále pokračuji pořád za malého provozu přes Klisino na Glogowek. Tato
příhraniční oblast Polska, pokud nepočítám města je zemědělská a tak mezi obcemi projíždím prakticky jen mezi polemi.

V Glogowku si zajíždím na náměstí a po focení pokračuji přes městskou bránu. Za Glogowkem v obci Rzepcze si zajíždím k dřevěnému kostelu a pak se zastavuji až na kraji obce Krapkowice.

Okresní město (powiat) Krapkowice leží na obou stranách řeky Odry, ale nejzajímavější je ta část po levé straně řeky, kde se vlívá řeka Osoblaha, která pramení na severo-východě Jeseníků.
do řeky Odry se v Krapkowicích vlévá řeka Osoblaha (napravo)
Největší výhodou Krapkowic je jejich umístění na křižovatce důležitých
dopravních tras: tradiční obchodní trasy na Moravu a do Čech a jedné z nejdůležitějších silničních cestovních tras Evropy – dálnice A4.
Krapkowická oblast se nachází ve střední části Opolského vojvodství a je součástí makroregionu Slezská nížina (Nizina Śląska). Díky své lokalizaci v údolí řeky Odry zahrnována mezi oblasti s nejteplejším klimatem v Polsku.
věž Horní brány s přiléhajícími pasážemi obranných zdí
Do centra Krapkowice zatáčím za malou baštou (rozhlednou ?) a nedalekou vodárenskou věží. Na kraji centra přijíždím k věži Horní brány s přiléhajícími pasážemi obranných zdí, které pocházejí z let 1384 a 1418. Za chvíli už přijíždím na náměstí (rynek), která má podobu typicky středověké zástavby – uprostřed fontána, kolem dokola staré zděné budovy, ta nejstarší pochází ze 17. století.

Z centra to beru kolem kostela sv.Mikoláše (r. 1330) a poté na východ od centra k řece Osoblaze, která se za bývalým hradem (zámkem) a přístavištěm vlévá do řeky Odry. 
Památník povodní
Přes most pak přejíždím na druhou stranu řeky do části Otmet, kde se nejdříve zastavuji u památníku na ničivou povodeň z roku 1997, kdy úroveň vody dosáhla výše 10,32 m. U kostela Nanebevzetí Nejsvatější Panny Marie jejíž první zmínka je z 13. století se obracím a mířím zpátky do Krnova. Zpátečních cca 61 km pak vede skoro po stejných cestách.

Fotogalerie:
- Google foto
- Zonerama

Trasa
Video:
Trasa:








Foto



















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Aktualizováno 26.12.23 Nejvyšší správní soud   potvrdil , že z  § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty . Cyklista je totiž účastníkem silničního provozu ve smyslu § 2 zákona o silničním provozu a náleží mu veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Není-li pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty. Článek na Novinky.cz  / Rozsudek Nejvyššího správního soudu a  tisková zpráva .