VYSOKÉ TATRY 2020 - ZAKOPANE - GUBALOWKA

Třetí den našeho pobytu v Zakopane už nám bohužel nepřálo počasí a tak jsme aspoň navštívili Gubalowku, jedno z nejnavštěvovanější a nejoblíbenějších míst mezi turisty, kteří navštíví Zakopane.
ITINERÁŘ:
3 den) ZAKOPANE - GUBALOWKA

Předpověď dnes slibuje celodenní déšť, naštěstí ale zatím neprší a tak se vydáváme po desáté hodině do města a na místní oblíbenou horu Gubalowka.

Cestou do města nás chytí menší přeháňka a tak se před ní na chvíli ukrýváme na místním tržišti.

Stále se dívám do mobilu na radar, podle kterého to vypadá, že by měl déšť na nějakou dobu ustat. Zatím si z tržiště ještě odskakujeme do města na kávu.

K lanovce na Gubalowku, která se nachází na konci tržiště pod ulicí Krupowki se vydáváme až po jedné hodině.

Pozemní lanová dráha ze Zakopaného byla postavena v roce 1938 a poté modernizována v roce 2001.
Trať má délku 1298 m a překonává výškový rozdíl 299 m. (dolní stanice v Zakopane je v nadmořské výšce 823 metry, horní na Gubałówce pak v 1122 metrech).

Na trase jsou dva vozy, které pojmou asi 120 osob přičemž kapacita se uvádí 2.000 cestujících/ hod. Jízda jim trvá cca tři a půl minuty s průměrnou rychlostí cca 22 km/ hod.

Před druhou hodinou jsme již na plochém a takřka bezlesém hřebeni Gubałówka, který se tyčí přímo nad Zakopane.

Počasí je pořád proměnné, občas lehce zaprší pak na chvíli přestane. Bohužel tak na pěkné výhledy můžeme dnes zapomenout

Z hřebene je jinak krásný výhled na panorama polských Tater a dole ležící Zakopane. Ale také při dobré viditelnosti na Podhale, Pieniny, Gorce a Beskid Żywiecki s jejich slovenskou částí.

Z lanovky se vydáváme směrem na západ, směrem na Butorowy Wierch. Cesta vede zlehka do kopce po asfaltové silnice, přičemž z obou stran je lemována restauracemi, stánky s občerstvením, regionálními výrobky, suvenýry,... O zábavu tu také není nouze, je zde bobová dráha, lanové centrum a zabaví se tu i děti. Najdete tu i tuto kapli Matki Boskiej Różańcowej.

Po hřebenové cestě procházíme dále kolem celoročně otevřené horní stanice lanovky.

Za lanovkou pak vcházíme do Karczmy Honielnik, a jak všude v okolí Zakopane si nemůžeme stěžovat ani na obsluhu, velikost porcí nebo chuti jídla.

Po jídle už nejdeme dál na západ, kde se nachází o 40 metrů vyšší Butorowy Wierch, ale vracíme se zpátky k lanovce, za kterou se nachází 102 metrů vysoký televizní vysílač, který se nám kvůli mrakům nakonec ztrácí ve tmě .

Před pátou jsme pak zpátky v Zakopane, kde si jdeme ještě na chvíli sednou do centra.

Další den se počasí ještě více zhoršuje. Ráno z okna na chvíli vidíme špičky hor, které se nám po chvíli ukrývají v mracích.

Po bohaté snídani opouštíme naše ubytování a před odjezdem domů ještě míříme na místní trh, kde ještě nakupujeme sýry, ovoce, zeleninu.

INFO (Zakopane - Gubalowka)