SOLNÁ KOMORA 3/5: KOLEM JEZER WOLFGANGSEE, MONDSEE, ATTERSEE A ZPĚT DO BAD ISCHLU

Třetí den nás čekala okružní jízda kolem tří jezer Wolfgangsee, Mondsee a jižní částí Attersee. Počasí se den ode dne lepšilo a tak nás čekala pohodová vyjížďka s krásnými výhledy na jezera a vrcholky Alp.
ITINERÁŘ
1. den Bad Ischl - Saint Wolfgang a zpět
2. den Bad Ischl - jezero Gosausee - Hallstatt - Bad Ischl
3. den Kolem jezer Wolfgangsee, Mondsee, Attersee a zpět do Bad Ischl

3. den KOLEM JEZER WOLFGANGSEE, MONDSEE, ATTERSEE A ZPĚT DO BAD ISCHL

Již námi známou cestou se vydáváme nejdříve k jezeru Wolfgangsee...
...,ale tentokrát nenajíždíme do Sankt Wolfgang, ale do obce Strobl na břehu jezera Wolfgangsee.
Z obce Strobl se po malé zastávce u jezera Wolfgangsee vydáváme po jihozápadní straně jezera.
Jezero je rozděleno, na dvě části poloostrovem, 200 m. průlivem, , nacházejícím se zhruba v polovině jižního pobřeží naproti městečku Sankt Wolfgang.

Cesta tak vede v první půlce jezera spíše po zpevněných cestách o něco dál od jezera. Až na konci poloostrova trasa pokračuje po asfaltové cyklostezce po které se v blízkosti jezera dostáváme až do městečka St.Gilgen s cca 3700 obyvateli, ležící na severovýchodě jezera.

V malebném lázeňském městečku St.Gilgen obdivuji hlavně nádherné domečky v centru v uličkách Mozartplac a Pichlerplatz.
Od jezera je pak krásný pohled na okolní kopce Schafberg a Zwölferhorn na kterou vede z obce lanovka.
Za St. Gilgen začínáme stoupat přes obec Winkl u jezírka Krottensee, odkud nás čeká prudší sjezd do obce Scharling u jezeru Mondsee
Za obcí pokračujeme po cyklostezce vedoucí podél silnice, po vedlejších cestách a nakonec cyklostezce přes obec St.Lorenz...
...až k severozápadní částí jezera k městečku Mondsee s cca 3500 obyvateli.
V Mondsee se zastavujeme u stejnojmenného jezera Mondsee.

Já ještě mířím do centra na Marktplatz s barokními měšťanskými domy a nově renovovanou bazilikou svatého Michaela a také se schladím nejlepší zmrzlinou v okolí, aspoň co jsem ochutnal.
Poté již spěchám za ostatními, kteří se o 4 km dále "utábořili" na přírodním koupališti u obce Loibichl
Jezero Mondsee je jedním z nejteplejších rakouských jezer, kdy teplota dosahuje až 27 °C. Jeho jihozápadní břeh tvoří hranici mezi Horním Rakouskem a Salzburskem.
Jezero Mondsee jsme obleji skoro celé a u obce Au ho opouštíme, ale o necelé tři kilometry jsme v obci Unterach. Obec jen mineme krajem a po silnici pokračujeme po jižní části jezera Attersee, které je 3. největším jezerem v Rakousku. Naše dnešní poslední, třetí jezero ale již po cca 5 kilometrech v obci Weißenbach am Attersee opouštíme u přístaviště.
Od Attersse začíná naše dnešní největší stoupání. Cesta vede po asfaltové silnici, později lze jet i po šotolinové cestě v blízkosti silnice, ale je dost mělká a proto se raději vracíme na silnici.
Po rychlém sjezdu jsme na silnici mezi Ebensee (j.Traunsee) a Bad Ischlem a po dalších pěti kilometrech jsme zpátky v Bad Ischl.