SOLNÁ KOMORA 5/5: BAD ISCHL - HALLSTATT - HALLSTATTER SEE

Poslední den našeho pobytu vyrážíme na jih do 20 km vzdáleného obce s tisíci obyvateli Hallstatt, které společně s pohořím Dachstein a Solnou komorou patří ke Světovému dědictví UNESCO.
ITINERÁŘ
1. den Bad Ischl - Saint Wolfgang a zpět
5. den BAD ISCHL - HALLSTATT - HALLSTATTER SEE + ZÁVĚR

Ráno balíme všechny naše věci, neboť v devět hodin musíme vyklidit naše pokoje. Kromě dvou řidičů, kteří berou naše zavazadla si ještě zajíždíme do obce Hallstatt.
Do Hallstattu se doporučuje jet spíše po východní straně jezera, my však nemáme dost času a tak volíme cestu po západní straně jezera.
Nejdříve jedeme po vedlejších ulicích či stezkách těsně vedle řeky Traun...
Poté co přijedeme k samotnému jezeru pokračuje naše cesta již po silnici až do Hallstattu.
Hallstatt leží na jihu Solné komory vedle jezera Hallstätter See, ve výšce 508 m. Jednotlivé domy obce se tísní vedle sebe na úzkém pruhu pobřeží mezi vysokými horami, některé jsou částečně postaveny na kůlech zapuštěných v jezeře. Obec v podstatě tvoří jediná ulice a malé tržiště.
Lidé zde mohou obdivovat krásnou krajinu, památky, muzeum či solné doly.

V obci se proplétáme jen uličkami starého města. Na podrobnější prohlídku zdejších zajímavostí jako je např. vedle hřbitova stojící kostnice (která se datuje do 16. století a je zde uloženo několik set pomalovaných lebek zesnulých) či halštatskému pohřebišti a důlním štolám (nejstarším na světě), ke kterým vede nahoru pěšina a lanovka nemáme dnes více času.
Po obhlídce pokračujeme zpět k severní části jezera Hallstätter See, kde se na místní plovárně, u parkoviště, chtějí ještě někteří vykoupat. Ale voda je zde prý o stupeň ledovější jak ta ze sprchy a tak to koupání nemá dlouhého trvání.
Čas našeho putování po Solné komoře vypršel a tak nakládáme kola a vyrážíme na cestu domů.

INFO

www.strava.com/activities/620261243

VIDEO

ZÁVĚR
Určitě bych se chtěl do zdejší oblasti podívat, např. na sever k jezerům Attersee, Traunsee, do Salzburgu či si projet vysekanou stezku ve skále Ewige Wand, ke kterým jsme dnes původně chtěli jet.

Bydleli jsme v Jugendherbergsverband v Bad Ischl. Ve čtyřlůžkovém pokoji s koupelnou stála jedna noc 24,5 E + polopenze (snídaně a večeře) 7 E. Švédské stoly na snídani byli bez připomínek, večerní jídla ale někdy nebyli zrovna úplně nejlepší, ale dali se sníst.

Všechno bylo bez problému (parta, počasí,...) až na vlakové spoje (2 přestupy a 6 hod.) mezi Krnovem a Třebíčem. Zpoždění měl vlak cestou tam i zpět, kdy dokonce z Brna do Olomouce ubral zpoždění z 27 minut na 10 min. :)

Celkem:
Na kole 274 km, nastoupáno 1987 m.
Pěšky 19 km, nastoupáno 1330 m.

Tady jsou všichni členové naší výpravy: