GREENWAY MORAVA - 3/3 - PLUMLOV - BRNO - NOVÝ PŘEROV

2. DEN: 2/3 - NOVÝ JIČÍN - OLOMOUC - PLUMLOV / 113,6 km
3. DEN: 3/3 - PLUMLOV - BRNO - NOVÝ PŘEROV / 131,20 km
4. DEN: Bonus - NOVÝ PŘEROV - LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL - BŘECLAV

3. DEN: PLUMLOV - BRNO - NOVÝ PŘEROV / 131,20 km / nast. 674 m.
Dnešní etapa je dlouhá a proto již po šesté hodině zajíždíme na svačinu a před sedmou začínáme stoupat lesní asfaltovou cestou přes severní cíp vojenského újezdu Březina.

Hned za újezdem, za obcí Repechy stoupání po 14,5 km končí, přitom nejhorší část je právě ta poslední do Repech.

V Nivě se přidávají na kousek dnešní trati kamarádi Zdeněk a Martin. Z Šošůvky sjíždíme do obce Sloup, kde zatavujeme u Sloupsko-šošůvských jeskyní.
Ze Sloupu sjíždíme krásným údolím, v jehož blízkostí se nachází několik jeskyní, kolem stanice lanovky na Macochu, Punkevní jeskyně...
...až ke Skalnímu mlýnu v Moravském krasu.
Dále jižně míjíme Blansko a na chvíli pokračujeme po silnici aby jsme společně s řekou Svitavou tuto silnici opustili. Krásná cyklostezka nás pak přivede do Adamova.

V Bílovicích opět opouštíme cestu a opět po cyklostezce míříme do Brna.
Po cyklostezkách a bočních cestám stále podél řeky Svitavy projedeme Brno velice hladce.
I za Brněnskou Olympií (nákupní centrum) vede trasa po cyklostezce Brno-Vídeň, která vede často po cyklostezkách. Rovinatá cesta je pohodová, jen na oběd jsme museli počkat až do Židlochovic do restaurace Pavír.

Čím dál tím více jedeme podél vinařských polí a v dáli jsou již vidět Pálavské vrchy.

Z Iváně podél řeky Jihlavy přijíždíme k v.n. Nové Mlýny - Věstonické nádrži. Na kraji Pasohlávek objíždíme místní aqualand a poté již opět podél vody objíždíme i západní část jezera.

Vinice, vinice, vinice, nás provází na poslední části Greenway na českém území. Náš cíl je po 131 km v Novém Přerově u rakouských hranic, kde nacházíme ubytování v penzionu "Pod rákosem", jehož součástí je i restaurace (a podle toho také paní domácí vypadá).
Navečer naštěstí nacházíme v obci stylovou restauraci, ekofarmu Jáňův dvůr, kde při vínečku (někdo u piva) ukončujeme dnešní den a vlastně i cestu po moravské části Greenway. Další den máme jako bonus cestu na nádraží do Břeclavi přes Valticko-lednický areál.

Značení je od újezdu Březina, který se nachází už v Jihomoravském kraji (JM), rapidně jiné jak v předešlých dnech. V JM kraji je značení rapidně lepší jak v předešlých dnech. Nové tabulky včetně značení tras Eurovelo a vinařských tras je zde na jedničku.