GREENWAY MORAVA - 2/3 - NOVÝ JIČÍN - OLOMOUC - PLUMLOV

2. DEN: NOVÝ JIČÍN - OLOMOUC - PLUMLOV
3. DEN: PLUMLOV - BRNO - NOVÝ PŘEROV
4. DEN: NOVÝ PŘEROV - LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL - BŘECLAV

2. DEN: NOVÝ JIČÍN - OLOMOUC - PLUMLOV / 113,6 km / nast. 1277 m.
Druhý den nejdříve zajíždíme na náměstí na snídani, po které pokračujeme jen kousek do Starého Jičína. Krátké, ale prudké stoupání k hradu s naloženým kolem mi dává zabrat, ale byla by chyba se zde nestavit.
Po vedlejších silničkách stoupáme za rybníkem Polom přes Hranické Loučky až k vysílači.

Před Hranicemi zase začínáme klesat kolem lomu cementárny. A právě u lomu zjišťuje Lenka, že má prázdné kolo. Naštěstí byl to jediný defekt naší naší cesty.

V Hranicích nejdříve zajíždím na náměstí, kde se právě koná vyznamenání vojáků Armády ČR, kteří se právě vrátili Afghánistánu. V jedné z uliček u náměstí si pak děláme zastávku v cukrárně, i cukry je potřeba doplnit :). Zastávka je zde trochu delší a tak si stihnu ještě nafotit další snímky.
Z Hranic na Moravě pokračujeme rovinatou částí podél řeky Bečvy, která je rozdělena v Týnu nad Bečvou výjezdem k hradu Helfštýn, kde jsou právě přípravy na MTB závod Author Šela marathon, který se zde jede následující den.
Po sjezdu zpátky k řece pokračujeme v Lipníku nad Bečvou podle značení po druhé, pravé straně řeky. Za Osekem n.B. pak opouštíme Bečvu a stoupáme přes Veselíčko se zvoničkou, Lázníčky se starým nefunkčním mlýnem na Tršice.
Podle nových informací by ale měla Greenway pokračovat podél Bečvy až do Přerova a až poté na Tršice. Ale značky nás vedli jinudy. Je otázka, jestli značky na druhé straně řeky by nás nevedli jinde (pokud by tam byli).

V Tršicích si dáváme dnes v restauraci Radnice klasicky hospodský venkovský oběd. Nedaleko restaurace se nachází i obří třímetrová žába, která se pyšní titulem nejkurióznější sochy v kraji.
Za Tršicemi pozvolna klesáme na Olomouc kolem betlémské kaple ve Vacanovicích, vinařských polí do Velké Bystřice kde se zastavujeme na chvíli u pěkného zámku (nyní hotelu).
Od Bystrovan už spatřujeme Svatý kopeček nad Olomoucí, který samozřejmě nemůžeme minout. Přes dolní náměstí přijíždíme na horní se slavným olomouckým orlojem z 15. století.
Po pauze na focení a občerstvení míříme přes Smetanovy sady na jih přes Čelechovice na Hané do Prostějova. Teda přesněji na jeho severní okraj, protože po překročení řeky Hloučela pokračujeme podél její levé strany na Plumov.
Na začátku vede naše cesta po zpevněné cestě, poté po asfaltové cyklostezce až před Mostkovice.
Vodní nádrž Plumlov objíždíme po její jižní straně a před osmou hodinou a po 113,6 km se pak ubytováváme v penzionu Piňos v Plumlově. Večerní výborná pizza v místní restauraci Pácl pak přijde vhod.

Značení je prakticky stejné jak minulý den. Místy jsou dvě, tři značky za sebou a pak dlouho nic nebo jen po pár kilometrech. Vyjímkou je značení kolem řeky Bečvy.