ŠVÝCARSKO: 1,2 DEN: RÝNSKÉ VODOPÁDY, LUZERN, PRŮSMYK FURKAPASS, TÄSCH

↣ RAKOUSKO - ŠVÝCARSKO - ITÁLIE 📆11.-18. srpna 2013

První den patřil cestě z Česka do města Bregenz u Bodamského jezera. Následující den jsme se přesunuli nejdříve Neuhausen a.R, kde jsme navštívili Rýnské vodopády, další zastávkou byl nádherný Luzern. Přes průsmyk Furkapass jsme přijeli do kempu v obci Täsch.
ITINERÁŘ
1,2 den: PŘÍJEZD K BODAMSKÉMU JEZERU / RÝNSKÉ VODOPÁDY, LUZERN, PRŮSMYK FURKAPASS, TÄSCH ⏬

1. DEN - PŘÍJEZD K BODAMSKÉMU JEZERU
Na cyklo-tusticko-poznávací výlet se vydáváme v šesti lidech a dvěma auty z Krnova brzo ráno. Po jízdě v koloně za Salzburgem na chvíli zastavujeme na začátku Německa u jezera Chiemsee.
Po necelých 1000 kilometrech dojíždíme navečer do kempu Weiss Josef u města Bregenz, kde se stačíme ještě vykoupat v Bodamském jezeru.
...a protože je teplo, nevytahujeme ani stany a uleháme jen pod plachtu, kterou natahujeme mezi auta.

2.DEN - PŘES RÝNSKÉ VODOPÁDY V NEUHAUSEN A.R., LUZERN, FURKAPASS DO TÄSCH
Další den vyrážíme autem nejdříve k dechberoucím Rýnským vodopádůmObrovské masy vody stékají po skalách v šířce 150 m. Jsou 23 m vysoké a průtok dosahuje v létě až 700 m³/s.

Video
Na vodopády se jdeme podívat i z druhé strany řeky Rýn.
Další naší zastávkou je Luzern, který je společenským a kulturním centrem středního Švýcarska.
Mezi největší zajímavosti zde patří Kapellbrücke, nejstarší zakrytý dřevěný most na světě s vodní věží...
...a Spreuerbrücke (most vetešníků). Tyto mosty spojují, přes řeku Reuss, Staré a Nové Město.
Luzern je nádherné město a tak pokračujeme v jeho obhlídce.
Po obhlídce města míříme ještě na hradby města k tzv. Museggské zdi
Z hradeb je pěkný pohled na jezero. Poloha mezi Luzernským jezerem a horami (Pilatus a Rigi) je obzvláště malebná a urychlila rozvoj Lucernu coby turistického města a rané bašty cestovního ruchu.
Zeď Museggi a devět věží Museggi tvořily součást městského opevnění a dnes se návštěvníci, mohou projít po mnoha částech hradeb. Věž Lugisland, v nejstarší částí zdi, pochází, podle vědců, z roku 1367.
Z Luzernu pokračujeme směr Brigue. A zatímco jedno auto vede navigace kolem jezírek západním směrem, naše druhé auto posílá východním směrem na Furkapass. Po chvíli to vypadá, že uvízneme v koleně aut mířící na Lugano/Milano. Naštěstí za chvíli nás zachrání odbočka na Furkapass (pohled zpátky do údolí).
Na švýcarské národní topografické mapě je uvedena výška průsmyku 2429 m n. m., ale na ceduli na místě (Passhöhe) je stále uvedeno 2436 m n. m. stejně jako na staré Siegfriedově mapě.
Průsmyk Furkapass je jedním z nejkrásnějších alpských průsmyků a také druhý nejvýše položený průsmyk ve Švýcarsku.
Škoda, že tu neprojíždíme na kolech, cesta se tu nádherně klikatí.
Navečer přijíždíme do kempu Alphubel v obci Täsch, nedaleko města Zermatt.
TRASA
» Rýnské vodopády: www.strava.com/activities/75704256

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.