Přeskočit na hlavní obsah

ŠVÝCARSKO/ITÁLIE: 7 DEN: PRATO ALLO STELVIO - STELVIO PASS

Předposlední den nás čekal výjezd na Stelvio pass.
ITINERÁŘ

7 den: VZHŮRU NA STELVIO PASS
Po včerejším pozdním příjezdu jsme nevytahovali ani stany a protože byla i teplá noc, spali jsme jen pod hvězdami. Ve dvě hodiny ráno nás ale probouzí déšť. Dáváme karimatky vedle sebe a házíme na sebe jen plachtu.
> Více o Stelvio pass

Do rána se už moc nevyspíme, objevují se i hlasy, jestli tak těžkou etapu vůbec jet. Touha zdolat tento vrchol ale byla mnohem silnější.
Z obce Lichtenberg pomalu stoupáme do obce Prato Allo Stelvio. Odtud nás už čeká to "pravé" stoupání na Stelvio. Nejdříve projíždíme kolem skanzenu Lorenze Kuntnera. Díla jsou vyrobena z kostí, kamenů a nejrůznějších kovových částí.
První serpentiny jsou ještě ukryté v lese.
Ve výšce cca 200 metrů se vynořujeme z lesa a otevírají se nám první výhledy.
Před horským hotelem Franzenshöhe (2. 188 m.) se otevírá ikonický pohled na serpentiny. Od hotelu pak zbývá nahoru ještě 22 zatáček. 
Průsmyk Stelvio (italsky Passo dello Stelvio, německy Stilfser Joch, též Stilfserjoch) se nachází v italských Východních Alpách 200 m od hranice se Švýcarskem. Jedná se o nejvýše položené silniční sedlo ve Východních Alpách a druhé nejvyšší v Alpách.
Zde pohled zpátky k horskému hotelu.
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.
Jedna ze serpentin.
Poslední metry ...
Po nemoci, tedy bez tréninku a probdělé noci, dává 27 km stoupání pořádně zabrat. Před dvanáctou hodinou jsem konečně na Stelvio (2758 m.).
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.
Na vrcholu silnice pak najdete několik stánků, hlavně se suvenýry, restaurace i banku, kde se nachází infocentrum, kde si můžete nechat vystavit diplomy o absolvované cestě na sedlo.
Naše parta na Stelvio.
Po chvíli na Stelvio začínáme sjíždět zpátky.
Dneska máme v plánu dojet autem ještě co nejdále a proto rychle balíme a pokračujeme přes Innsbruck. Únava je po zdoláni kopce znát a proto si děláme zastávku na parkovišti u dálnice, kde si také děláme večeři.
Po hodinovém odpočinku pokračujeme ještě přes Salzburg k Linzu, kde na odpočívadle již pozdě večer zaléháváme na karimatku pod stromy. Zvuk projíždějících aut a cikád nám až tak nevadí, protože únava dělá své a my tak rychle usínáme.
FOTOGALERIE
TRASA

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

WISLA (JEZERO CZERNIAŃSKIE) - BARANIA GORA 1220 m.

Druhý říjnový víkend už je studený, ráno je stupeň nad nulou, ale počasí slibuje slunečné počasí a tak se s Yvett a Pepou vydáváme na druhý nejvyšší vrchol Slezských Beskyd (Beskid Śląski) Barania Gora (1220 m.n.m.).