Přeskočit na hlavní obsah

ŠVÝCARSKO/ITÁLIE: 7 DEN: PRATO ALLO STELVIO - STELVIO PASS

 ↣ RAKOUSKO - ŠVÝCARSKO - ITÁLIE 📆11.-18. srpna 2013

Předposlední den nás čekal výjezd na Stelvio pass.
ITINERÁŘ

7 den: VZHŮRU NA STELVIO PASS
Po včerejším pozdním příjezdu jsme nevytahovali ani stany a protože byla i teplá noc, spali jsme jen pod hvězdami. Ve dvě hodiny ráno nás ale probouzí déšť. Dáváme karimatky vedle sebe a házíme na sebe jen plachtu.
Do rána se už moc nevyspíme, objevují se i hlasy, jestli tak těžkou etapu vůbec jet. Touha zdolat tento vrchol ale byla mnohem silnější.
Z obce Lichtenberg pomalu stoupáme do obce Prato Allo Stelvio. Odtud nás už čeká to "pravé" stoupání na Stelvio. Nejdříve projíždíme kolem skanzenu Lorenze Kuntnera. Díla jsou vyrobena z kostí, kamenů a nejrůznějších kovových částí.
První serpentiny jsou ještě ukryté v lese, ale ty závěrečné, které jsou vidět od horského hotelu jsou nádherné. 
Průsmyk Stelvio (italsky Passo dello Stelvio, německy Stilfser Joch, též Stilfserjoch) se nachází v italských Východních Alpách 200 m od hranice se Švýcarskem. Jedná se o nejvýše položené silniční sedlo ve Východních Alpách a druhé nejvyšší v Alpách.
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.
Po nemoci, tedy bez tréninku a probdělé noci, dává 27 km stoupání pořádně zabrat. Před dvanáctou hodinou jsem konečně na Stelvio (2758 m.).
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.

Naše parta na Stelvio.
Po chvíli na Stelvio začínáme sjíždět zpátky.
Dneska máme v plánu dojet autem ještě co nejdále a proto rychle balíme a pokračujeme přes Innsbruck. Únava je po zdoláni kopce znát a proto si děláme zastávku na parkovišti u dálnice, kde si také děláme večeři.
Po hodinovém odpočinku pokračujeme ještě přes Salzburg k Linzu, kde na odpočívadle již pozdě večer zaléháváme na karimatku pod stromy. Zvuk projíždějících aut a cikád nám až tak nevadí, protože únava dělá své a my tak rychle usínáme.
FOTOGALERIE
TRASA

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Aktualizováno 26.12.23 Nejvyšší správní soud   potvrdil , že z  § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty . Cyklista je totiž účastníkem silničního provozu ve smyslu § 2 zákona o silničním provozu a náleží mu veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Není-li pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty. Článek na Novinky.cz  / Rozsudek Nejvyššího správního soudu a  tisková zpráva .