Přeskočit na hlavní obsah

ŠVÝCARSKO/ITÁLIE: 7 DEN: PRATO ALLO STELVIO - STELVIO PASS

 ↣ RAKOUSKO - ŠVÝCARSKO - ITÁLIE 📆11.-18. srpna 2013

Předposlední den nás čekal výjezd na Stelvio pass.
ITINERÁŘ

7 den: VZHŮRU NA STELVIO PASS
Po včerejším pozdním příjezdu jsme nevytahovali ani stany a protože byla i teplá noc, spali jsme jen pod hvězdami. Ve dvě hodiny ráno nás ale probouzí déšť. Dáváme karimatky vedle sebe a házíme na sebe jen plachtu.
Do rána se už moc nevyspíme, objevují se i hlasy, jestli tak těžkou etapu vůbec jet. Touha zdolat tento vrchol ale byla mnohem silnější.
Z obce Lichtenberg pomalu stoupáme do obce Prato Allo Stelvio. Odtud nás už čeká to "pravé" stoupání na Stelvio. Nejdříve projíždíme kolem skanzenu Lorenze Kuntnera. Díla jsou vyrobena z kostí, kamenů a nejrůznějších kovových částí.
První serpentiny jsou ještě ukryté v lese, ale ty závěrečné, které jsou vidět od horského hotelu jsou nádherné. 
Průsmyk Stelvio (italsky Passo dello Stelvio, německy Stilfser Joch, též Stilfserjoch) se nachází v italských Východních Alpách 200 m od hranice se Švýcarskem. Jedná se o nejvýše položené silniční sedlo ve Východních Alpách a druhé nejvyšší v Alpách.
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.
Po nemoci, tedy bez tréninku a probdělé noci, dává 27 km stoupání pořádně zabrat. Před dvanáctou hodinou jsem konečně na Stelvio (2758 m.).
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.

Naše parta na Stelvio.
Po chvíli na Stelvio začínáme sjíždět zpátky.
Dneska máme v plánu dojet autem ještě co nejdále a proto rychle balíme a pokračujeme přes Innsbruck. Únava je po zdoláni kopce znát a proto si děláme zastávku na parkovišti u dálnice, kde si také děláme večeři.
Po hodinovém odpočinku pokračujeme ještě přes Salzburg k Linzu, kde na odpočívadle již pozdě večer zaléháváme na karimatku pod stromy. Zvuk projíždějících aut a cikád nám až tak nevadí, protože únava dělá své a my tak rychle usínáme.
FOTOGALERIE
TRASA

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.