ŠVÝCARSKO: 5 DEN: PŘES SIMPLON PASS, LUGANO K LAGO DI COMO

↣ RAKOUSKO - ŠVÝCARSKO - ITÁLIE 📆11.-18. srpna 2013

Pátý den patřil přesunu přes horský průsmyk Simplon Pass. Po krátkém přejezdu přes Itálii, jsme se vrátili do Švýcarska, kde jsme strávili odpoledne ve městě Lugano u stejnojmenného jezera. Na konci jezera jsme přejeli opět do Itálie, kde jsme vytáhli stany za jezerem Lago di Como.
Připravuji
8 den:
Návrat přes Český Krumlov

5 den: SIMPLON PASS, LUGANO ⤵

Po dvou dnech ve městě Zermatt, se vydáváme autem přes Simplon Pass, jeden z nejdůležitějších průsmyků v Alpách. Až do 17. století ho využívali především pašeráci a žoldáci. A to proto, že úzkou soutěsku Gondo, považovali římští stavitelé za neprůchodnou. Průsmyk spojuje Švýcarsko od Brigu (Valais) po Domodossola v Itálii.
Na vrcholu průsmyku ve výšce 2005 m. se nachází devět metrů vysoká simplonská orlice z nahrubo otesaného kamene. Je symbolem bojové bdělosti, jako připomínka "Hlídky na Simplonu" za druhé světové války.
Na chvíli se ocitáme v Itálii, čehož chceme využít k nákupu, protože je Švýcarsko dost drahé. Zastavujeme v malé, ale velice malebné obci Santa Maria Maggiore s pěknou starou radnicí (neboli Casa Mandamentale), která se nachází na centrálním náměstí Piazza Risorgimento. Obchod zde ale bohužel žádný nenacházíme.
Po krátkém přejezdu přes Itálii přijíždíme do švýcarského Lugana s cca 63. tisíci obyvateli.
Původní záměr byl vyjet, na kolech, na místní horu Monte Bré. Po dvou náročných dnech, se ale rozhodujeme pro odpočinek v centru města.
Náměstí Piazza della Riforma, v historickém centru města.
Na náměstí se nachází neoklasicistní budova místní radnice (Palazzo Civico) z let 1845 –1851.
Historické centrum leží jen kousek od promenády, která se táhne kolem Luganského jezera.
Luganské jezero (Lago di Lugano) se na italské straně nazývá Lago CeresioToto silně rozvětvené jezero je obklopeno četnými horami. Nejvyšší vrchol Monte Generoso má výšku kolem 1700 m.
Lugano leží v italsky mluvícím kantonu Ticino, což brzo zjistím v obchodě, kde se němčinou nedomluvím, protože prodavačka uměla jen italsky. Nemilé překvapení pro mě bylo, že v obchodech se mohlo platit kartou až od určité částky (byli samozřejmě i výjimky).
Máme ještě čas a tak se ještě projíždíme, na šlapacích lodičkách, po jezeru.
Za Luganem opouštíme Švýcarsko a pokračujeme podél italského jezera Lago di Como s nadějí, že zde najdeme nějaké vhodný plácek pro přespání. Okolí jezera je ale hustě zabydlenou oblastí a klidné místo nacházíme až za dalším, ale menším, jezerem Lagoo di Mezzola.
A protože jsme v Itálii, jdeme večer ochutnat místní pizzu.