Přeskočit na hlavní obsah

GARMIN TIPY A TRIKY - 3

Zde najdete otázky, které jsem dostal ohledně zařízení Garmin a také je tu pár co jsme našel na internetu.

Úvodní stránka - Garmin Tipy a triky
Upozorňuji, že nenesu žádnou odpovědnost za případné škody nebo újmy, které jsou důsledkem těchto rad a postupů.
Články - Garmin
#návody #funkce #trénink #aplikace #Connect/Connect IQ #bezpečnost/zdraví #Garmin Edge #recenze

GARMIN TIPY A TRIKY - 3
MENU

Téma: Rady
  1) V NASTAVENÍ NEJDE PŘIDAT DALŠÍ CONNECT IQ POLE
  2) JAK NASTAVIT Vo2 MAX PRO KOLO 
  3) LIŠÍ SE ÚDAJE, KTERÉ MÁM NA WEBU CONNECT A STRAVA
  4) CO UDĚLAT, POKUD MI ZAMRZLI HODINKY F3 ?
  5) ZTRÁCÍ SE MI PÁROVÁNÍ MEZI TELEFONEM A HODINKAMI
  6) PŘEPÍNAJÍ SE MI NAPŘ. KILOMETRY NA MÍLE / MĚNÍ SE 24H. FORMÁT NA 12 Hod. FORMÁT
  7) GARMIN FENIX MI NEJDE SPÁROVAT PŘES BLUETOOTH
  8) PO STISKU TLAČÍTKA UP SE NA DISPLEJI ZOBRAZÍ VYHLEDÁVÁNÍ
  9) NEUKAZUJE SE POČASÍ
10) CO DĚLAT, KDYŽ TLAČÍTKA ZTRATÍ CIT
11) INSTALACE ČEŠTINY DO FENIX
12) OSOBNÍ REKORDY, JAK JE AKTUALIZUJI, ODSTRANÍM
13) JAK UPRAVÍM POLOŽKY V NA ÚVODNÍ OBRAZOVCE MŮJ DEN

!!! Některé návody jsou již starší, na nových hodinkách tak už nemusí fungovat

1a) V NASTAVENÍ NEJDE PŘIDAT DALŠÍ CONNECT IQ POLE. 

HODINKY MI HLÁSÍ, ŽE JSOU JIŽ VYBRÁNY OBĚ POLE - "POČET PŘIDANÝCH 2/2", I KDYŽ VE SKUTEČNOSTI MÁM VYBRANOU JEN JEDNU OBRAZOVKU

► Rychlá oprava - odinstalovat a nainstalovat všechna pole.
► Nakonec jsem provedl reset hodinek (přes tlačítka při startu), a vše je ok.
► Stačí odinstalovat ta pole, která přestala fungovat a potom je nainstalovat znovu.

1b) U nainstalovaných aplikacích, datových polí,... se mi zobrazuje ikona IQ!
► Některá zařízení Garmin se musí před použitím aplikace restartovat nebo máte příliš mnoho aplikací (s .fit soubory) na jednom profilu.
Může to být způsobeno čekajícími aktualizacemi softwaru nebo problémy/instalační problémy s aplikací/datovým polem/widgetem. Vyberte si ze dvou níže uvedených možností pro další tipy pro odstraňování problémů.
Krok 1: Ujistěte se, že je software na vašem zařízení Garmin aktuální
Aplikace Garmin Connect by měla automaticky odesílat aktualizace do vašeho zařízení pomocí technologie Bluetooth/ANT+. Aktualizaci zařízení nelze nijak vynutit. Pokud chcete ručně zkontrolovat dostupné aktualizace softwaru, budete muset připojit své zařízení k osobnímu počítači a používat aplikaci Garmin Express 

Krok 2: Odeberte obsah Connect IQ ze svého zařízení
- Otevřete na svém mobilním zařízení aplikaci Garmin Connect a ujistěte se, že jste správně spárováni.
- Pokud jste tak ještě neučinili, nainstalujte a otevřete aplikaci Connect IQ Store na svém mobilním zařízení.
- V případě potřeby vyberte své zařízení nahoře.
- Vyberte typ obsahu (například ciferník), který způsobuje chybu na vašem zařízení.
- Vyberte obsah a poté vyberte Odinstalovat .
Krok 3: Znovu nainstalujte Connect IQ Content do vašeho zařízení
- Otevřete na svém mobilním zařízení aplikaci Garmin Connect a ujistěte se, že jste správně spárováni.
- Vyberte nabídku vlevo nahoře (Android) nebo vpravo dole vyberte Více (iOS).
- Vyberte Connect IQ Store .
- Přihlaste se (pokud je to požadováno) pomocí přihlašovacích údajů Garmin Connect a na výzvu vyberte své zařízení.
- Vyberte funkci, kterou chcete nainstalovat, a poté vyberte Stáhnout .
- V případě potřeby si přečtěte podmínky a přijměte je.
- Udělte oprávnění (pokud jsou vyžadována) výběrem možnosti Povolit .
- Po dokončení stahování aplikace ukončete Connect IQ Store a synchronizujte zařízení v aplikaci Garmin Connect, abyste si aplikaci Connect IQ nainstalovali.

Jakmile aplikaci nainstalujete, možná ji budete muset nakonfigurovat pomocí aplikace Connect IQ.

2) JAK NASTAVIT Vo2 MAX PRO KOLO 

Pro běh se to počítá, pro kolo je pokyn na 20 minutovou intenzivní aktivitu. Na kole normálně trénuji, ale VO2 max stále nic. (U kola je třeba mít wattmetr v pedálech, jinak VO2max nezměří)

► Je možné že to bude chtít na zaměření vyšší intenzitu aktivity. Cca těch 20 minut minimálně. Při běhu se mi ukáže aktuálně VO2 také vždy až po rychlém běhu.
► Jsou tam nějaké podmínky ohledně délky trvání, intenzity a vyrovnanosti intenzity. Pokud vyjedeš kopeček a pak sjedeš bez zatížení tak se to nevyhodnotí.

3) LIŠÍ SE ÚDAJE, KTERÉ MÁM NA WEBU CONNECT A STRAVA

► Strava, tak jak jiné weby, které jsou propojeny s účtem Garmin Connect, přebírá stejné údaje, ale oproti většině ostatních webů je ještě přepočítává podle svých vlastních algoritmů. Důvod je zřejmě ten, že program Strava.com využívají většinou lidé na mobilních zařízeních (záleží na modelu), které neposkytují tak přesné údaje jako GPS přístroj.
(Podle mých testů jsem měl na 90 km trase nastoupaných 1000 m. a mobilní aplikace Strava mi ukázala 1300 m.)

4) CO UDĚLAT, POKUD MI ZAMRZLI HODINKY F3 ?


► Vypnout dlouhým podrženém levého horního tlačítka (cca 25 sek.), jinak asi nechat vybít a pak zapnout krátkým stiskem stejného tlačítka
► Pokud to nepomůže, pak tvrdý reset hodinek
- Vypni hodně dlouhým podržením LIGHT
- Zmáčkni a drž START a BACK
- Zmáčkni LIGHT, zatímco držíš START a BACK
- Po prvním pípnutí pusť START ale drž BACK
- Po druhém pípnutí pusť i BACK

Nebo
- Vypněte hodinky dlouhým stiskem zapínacího tlačítka (Light)
- Zmáčkněte a držte současně levé horní a pravé dolní tlačítko
- Přístroj se po chvíli zeptá na vymazání uživ.dat, zvolte ANO
- Zařízeni se resetuje a zeptá se na nastavení jako při prvním spuštění


Více zde: https://the5krunner.com/...

5) ZTRÁCÍ SE MI PÁROVÁNÍ MEZI TELEFONEM A HODINKAMI

Občas se stává, že se mi ztratí mezi telefonem a hodinkami párovaní. Pomůže pak až opětovné zapnutí Bluetooth v telefonu, nebo zapnuti aplikace Connect. 

 Zruš spárování, vymaž data Garmin Connect v mobilu, odinstaluj a vzápětí nainstaluj a poté spáruj mobil s hodinkami. pak by mělo zase vše šlapat bez problémů.

6) PŘEPÍNAJÍ SE MI NAPŘ. KILOMETRY NA MÍLE / MĚNÍ SE 24H. FORMÁT NA 12 Hod. FORMÁT


► Pokud chcete si tento problém opravit, nestačí změnit nastavení v hodinkách musíte opravit nastavení v programu Garmin Connect - vpravo nahoře pod ikonkou hodinek - nastavení zařízen

7) GARMIN FENIX MI NEJDE SPÁROVAT PŘES BLUETOOTH


►  Musíte párovat v aplikaci Connect, ne přes nastavení Bluetooth.
(Poprvé se mi to nespárovalo, když jsem měl zapnutou WiFi, po spárování, už s WiFi problém není.)

8) PO STISKU TLAČÍTKA UP SE NA DISPLEJI ZOBRAZÍ VYHLEDÁVÁNÍ


 Widgetu "weather" (počasí) chvíli trvá než naběhne (pravděpodobně vyhledává na netu) ...to samé dělá například přehled časových pásem
► Podrž dlouze UP....zvol Nastavení (stisknutím START/STOP)...vyber třetí volbu Widgets a najdi problémový widget a ten skryj

9) NA HODINKÁCH SE NEZOBRAZUJE SE POČASÍ

Mám Fenix 3 a někdy mi počasí jde a někdy ne. Synchronizuji s Connectem, tam aplikace jde akorát odinstalovat, hodinky čekají na data a nic se neděje. 

► Buď to je vypnutou polohou u telefonu, nebo hodinky nejsou přes bluetooth připojené k telefonu.

► Některé vzhledy hodinek mají placené hodnoty, např. tep nebo právě počasí. Tzn. že u free verze vzhledu se počasí neukazuje

10) CO DĚLAT, KDYŽ TLAČÍTKA ZTRATÍ CIT

(např. po delším používání ve vodě)
Garmin zde doporučuje nějaký čas dal hodinky do teplé vody a opláchnout proudem vody (nestiskat !). Krystaly soli, písek nebo nečistoty, mohou změnit pocit na tlačítku.

11) INSTALACE ČEŠTINY DO FENIX

Ztráta češtiny v hodinkách
a) Dobrý den, tak jsem trasu podle Vás nakopíroval *.gpx do složky NEWFILES a přišel jsem o češtinu, kterou nelze vrátit ani resetem hodinek. Předem děkuji za pomoc. Hodinky Fenix 3 HR.
b) Dnes přes noc se mi restartovali bez důvodu hodinky a zmizela mi čeština, vše je v EN.

► Jako první se podívejte v nastavení do menu jestli ji tam opravdu nenajdete
Pokud nikoliv, měla by aplikace Express nabídnout v menu "Nástroje - Jazykové soubory" - reinstalovat jazykové soubory.

► Našel jsem i tento fotonávod: https://www.facebook.com/notes/...

12) OSOBNÍ REKORDY, JAK JE AKTUALIZUJI, ODSTRANÍM


Osobní rekordy se zobrazují ve webovém Connect (v levé listě dole).
Nejdříve je zde musíte potvrdit (jestli je chcete zapsat do vašich rekordů) a pokud je chcete poslat do mobilu, klikněte na "Odeslat do zařízení"

13) JAK UPRAVÍM POLOŽKY V NA ÚVODNÍ OBRAZOVCE MŮJ DEN


Pokud si chcete zvolit, které položky chcete zobrazit v "Můj den" nebo jste si omylem některou položku odebrali, stačí sejít úplně dolů, kde najdete odkaz "Můj den", kde si můžete zvolit, které položky zde chcete zobrazovat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Aktualizováno 26.12.23 Nejvyšší správní soud   potvrdil , že z  § 57 odst. 1 zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty . Cyklista je totiž účastníkem silničního provozu ve smyslu § 2 zákona o silničním provozu a náleží mu veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Není-li pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty. Článek na Novinky.cz  / Rozsudek Nejvyššího správního soudu a  tisková zpráva .