Přeskočit na hlavní obsah

LABSKÁ CYKLOTRASA: 2/7: OD OTTENDORFU ZA HAMBURG

V této části nás kromě čerstvého mořského vzduchu doprovázelo mohutné Labe, protipovodňové hráze, velké lodě, ovocné sady a pěkné městečka. Naše trasa v prvním celém dnu naší cesty vedla přes krásné starobylé město Stade do Hamburgu, kde jsme zajeli více od pobřeží do centra. Po cestě jsme měli smůlu na dva zvedací mosty, které otevírali později a my jsme tak museli zvolit objízdné trasy. Oproti předcházejícímu dni se vítr kolem poledne naštěstí obrátil a tak naše další cesta vedla již s větrem v zádech :). Také tu bylo nezvyklé nezvyklé oproti Česku že je tu cyklostezka skoro u každé silnice.
ITINERÁŘ
0/7 Poznatky a shrnutí cesty
1/7: Večerní příjezd do Cuxhaven
2/7 OTTENDORF - ZA HAMBURG ⤵
3/7: Hamburg - Lauenburg - Boizenburg - Domitz - Lezen
4/7: Lanz - Havelberg - za Tangermünde
5/7: Tangermünde - Magdeburg - Dessau
6/7: Dessau - Lutherstadt - Torgau - k Riesa
7/7: Riesa - Míšeň - Drážďany - Děčín

2/7 OTTENDORF - ZA HAMBURG
Pondělní ráno vstáváme těsně před pátou hodinou ranní a je celkem ještě zima, ale vítr zatím takřka nefouká. Naše cesta vede po cyklostezkách na Neuhaus (Oste), před kterým chceme přejet přes řeku Oste. Bohužel je zde zvedací most, který funguje až od 10 hodin a my jsme tu již v 7 hodin.
Vracíme se kousek zpátky a po cyklostezce vedle silnice míříme do obce Freiburg im B., kde konečně se dostáváme na druhou stranu řeky Oste. Jako všude okolo v tomto regionu jsou zde vidět hlavně cihlové domky občas i došková střecha. 
Nezvyklé je také, že pokud nejedeme přímo po samostatné cyklostezce, vede cyklostezka hned vedle silnice a cyklista se na silnici takřka nedostane.

Ve Freiburgu i.B si dáváme krátkou pauzu a již opět po Labské cyklotrase pokračujeme dále. 
Za Freiburg chceme pokračovat po alternativní trase podél pobřeží, ale opět je zde most nahoře. Teprve je 9:30 hod., ale i zde se otevírá most až v 10 hod. 
Proto zde nečekáme a naše cesta vede dále přes Dornbusch, kde nezajíždíme hned zpátky na trasu a tak si ji trochu zkrátíme. Za chvíli jsme ale opět na cyklotrase po které míříme do obce Stade, centra turistického regionu Altes Land.
Návštěva města Stade nás okouzlila, pokud to není nejhezčí místo na trase, tak určitě v top trojce bude. V centru města jsme navštívili bývalý hanzovní přístav s několika roubenými domy z 15 až 17. století (ty nahradili domy shořelé po požáru). Na druhé straně je starý jeřáb bez mechaniky v interiéru, který byl rekonstruován v roce 1977.
Ze Stade se vracíme opět k pobřeží a po ovcích a koních poznáváme i ovocnářský region. Konečně také narážíme na nějaké místo, kde se dá zastavit a občerstvit. Takových míst tu opravdu je jen poskrovnu. 
Za to před domy jsou nabídky na koupi ovoce např. třešní, švestek, jablek ale i zeleniny a vajíček (10 ks 1,5 Eur). Stačí dát do kasičky u domu peníze a vzít si sáček se zbožím, případně koupit u stánků.
Čím dále více také potkáváme domky s doškovou střechou, kterých je zde v regionu opravdu hodně. Tyto domky, jaké vidíte na fotkách ať s normální nebo doškovou střechou jsou typické pro tento region.
Dalším naším plánovaným místem návštěvy je pak obec Jork, do které si kousek z cyklotrasy odskočíme, potkáváme taky první z větrných mlýnů.
Kolem letiště si cestu trochu zkrátíme k našemu přístavu na ostrově Finkenwerder, kde přijíždíme právě včas, protože loď zrovna připlula. Lístky si z automatu už nakoupit nestihneme, naštěstí je i automat na lístky na palubě. Nevěděl jsem co na automatu přesně dát a protože jsme vystupovali na první zastávce na druhém břehu zvolil jsem ze tří možností tu první - Kurzstrecke (nejkratší trasa), lístek stál 1,6 Eur. Kolo jsem neplatil, ani jsem ho na automatu nenašel (prý je ale zdarma). Po dobu plavby nikdo lístek zkontrolovat nakonec stejně nepřišel.
Vystupujeme na první zastávce na druhém břehu Neumühlen/Övelgönne. Je zde trochu větší provoz a tak chvíli trvá než se přes křižovatky dostaneme na naši další trasu do města.
Stanoviště trajektu/přívozu.
V Hamburgu je díky řece a množství kanálů nejvíce mostů, lávek přes řeku v Evropě. Chvíli pokračujeme podél pobřeží Hamburgu a později odbočujeme ke známé ulici Reeperbahn, kde začínali svoji kariéru v roce 1960 slavní Beatles. Přijíždíme právě k jejich malé vzpomínce, která je hned na křižovatce Reeperbahn a Große Freiheit
Reeperbahn je ale hlavně známá jako centrum nočního života, která kdysi přitahovala různé pochybné existence. Spolu o pozornost zde soupeří sexshopy, pornokina i obchody těch nejlepších značek, zaplivané hospody i luxusní kasina. V dnešní době tu by jste ale už neměli narazit na pochybné živly, každopádně si ulice zachovala svoji nezávislou až dekadentní podobu.
Na konci ulice se stáčíme opět k pobřeží odkud je výhled na přístavní čtvrť HafenCity s proslulou budovou Labské filharmonie u břehu Labe.
Promenáda Jan-Fedder Elbpanorama.
Od vody pak vyrážíme ještě kousek do města kolem evangelického kostela St. Michael's, odkud se dá za 5 euro podívat z věže po okolí.
 Velká neorenesanční radnice s klenutou chodbou a honosnými místnostmi.
Z Hamburgu se poté vydáváme přes revitalizovanou čtvrť HafenCity, kde kdysi stával Hamburský přístav. Nyní se zde nachází hotely, kanceláře či obytné domy, které jsou součástí velké přestavby tohoto území. 
Speicherstadt (německy doslovně „město skladů“) je historický komplex skladovacích budov v hamburském přístavu. Byl vybudován mezi roky 1883 a 1927 jižně od centra města jako součást hamburské bezcelní zóny volného obchodu. Od roku 2015 je zapsán na seznam světového kulturního dědictví UNESCO.
Čtvrť HafenCity nedaleko přístavu je známá proslulou hamburskou koncertní halou Elbphilharmonie, která se pyšní ohromující fasádou a fantastickou akustikou. V blízkosti rušného hamburského přístavu kotví historická plavidla v přístavu Sandtor, což vytváří kontrast k luxusním rezidenčním budovám a stylovým kavárnám u vody.
Za Hamburgem končí přímořská krajina Dolního Labe a my si začínáme hledat po osmé hodině ubytování.
Mezi městy Hamburg a Magdeburg nás bude doprovázet příroda biosferické rezervace Říční krajina Labe.
INFO
Vzdálenost: 152,5 km
Nastoupáno: 136 m.
Nadmořská výška: 0 - 24 m
Čas: 10:48 hod. hod. (celkový 14:30 hod.), 
Prům. rychlost 14,1 km/hod. (celková 10,5 km/hod.)
FOTO (i s místem pořízení)
https://photos.app.goo.gl/xc8XYmTuDXx7vsCP7

VIDEO z celé trasy

TRASA
www.strava.com/activities/1691328692
www.alltrails.com/explore/map/labska-cyklotrasa-elberadweg-2018-2-den-od-ottendorf-za-hamburg


360° foto


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.