Přeskočit na hlavní obsah

LABSKÁ CYKLOTRASA: 7/7: RIESA - MÍŠEŇ - DRÁŽĎANY - DĚČÍN

Poslední šestá etapa putování po německé části Labské cyklotrasy (Elberadweg) přinesla návštěvu dvou krásných měst Míšně a Drážďan. Od předchozích etap jsme také pozorovali více stánků s občerstvení, nabídky ovoce a zeleniny před zahrádkami a od Míšně také větší provoz cyklistů i když jsme zde jeli po alternativní trase. Cesta už také nebyla tak plochá jako na začátku, ale stále to byli jen občasná krátká mírná stoupání. Zato vypínající se okolní skály Labských pískovcových hor byli čím dál blíže k hranicím větší a větší.
ITINERÁŘ
0/7 Poznatky a shrnutí cesty
1/7: Večerní příjezd do Cuxhaven
2/7: Ottendorf - za Hamburg
3/7: Hamburg - Lauenburg - Boizenburg - Domitz - Lezen
4/7: Lanz - Havelberg - za Tangermünde
5/7: Tangermünde - Magdeburg - Dessau
6/7: Dessau - Lutherstadt - Torgau - k Riesa
7/7 RIESA - MÍŠEŇ - DRÁŽĎANY - DĚČÍN ⤵

7/7: RIESA - MÍŠEŇ - DRÁŽĎANY - DĚČÍN
Poslední sobotní noc jsme se vyspali dobře, včerejší únavu už vůbec necítím a tak ráno se vydáváme před sedmou hodinou z Riesa do našeho poledního dne na cyklotrase.
Projíždíme kolem Campus parku, v centru kupuji koblihy a míříme na Míšeň.
Projíždíme kolem dalšího větrného mlýnu, na cedulkách se konečně objevuje znak Labské cyklotrasy...
Neuhirschstein projíždíme pod zámkem a později se setkáváme s nabídkou domácích produktů, jako zde nektar.
V devět hodin jsme už před branami Míšně, německy Meißen (Sasko), které je známé díky svému Míšeňskému porcelánu.
Míšeň je starobylé saské město, které bylo po sjednocení Německa rozsáhle rekonstruováno. Městu vévodí gotický zámek Albrechtsburg z 15 stol. a který je považovaná za nejstarší zámek v Německu.

Jako první stoupáme k Míšeňské katedrále (Meißner Dom), ale nějak tam nemůžeme trefit, až po chvíli vidím, že se cesta stáčí nahoru a přes most.
Od mostu je kousek pěkná vyhlídka na Míšeň.
Nahoře je pod katedrálou nějaký trh, odkud nás po chvíli vyhánějí, zatím se tu na něho chystají a jak vidím později bude tu placený trh.
Od katedrály sjíždíme do centra, kde se nachází kostel Panny Marie (Frauenkirche) další zachované památky.
Po takřka dvou hodinách (což byla asi nejdelší zastávka na celé trase) opouštíme Míšeň a také hlavní labskou cyklotrasu přejezdem přes most na východní stranu Labe, podél kterého pokračujeme dál po alternativní východní cestě. 
Ta oproti té oficiální západní by neměla být tak přirozená a tichá, ale vede po pěkných místech a proto jsme ji také zvolil a myslím, že jsem udělal dobře.
Po cestě jsme si všímali čím dál více cyklistů, občerstvovacích služeb a prodeje zboží před zahrádky. Na této alternativní cestě moc značek labské cyklotrasy není, ale zabloudit tu ani není kam. 

Do Drážďan (Dresden), zemského hlavního města Saska, se proplétáme nejdříve předměstími.
O půl jedné máme již historické centrum před námi, do kterého musíme přes rekonstruovaný historický Augustův most.
V centru Drážďan potkáváme nejvíce lidí za naší cestu, přeci jenom je to větší město s několika památkami.
Dalším místem, které navštěvujeme je Zwinger, což je komplex barokních staveb, kde se dnes nachází galerie a muzea.
Od evangelického kostela pokračujeme podél malby Knížecí průvod, který je jeden ze symbolů Drážďan. Zobrazuje šlechtice z rodu Wettinů v dobových uniformách od Konráda velikého (1130) až po saské krále 20.století.
Jako na poslední jsme si nechali návštěvu náměstí Neumarkt, kde se nachází kostel Frauenkirche, který je dominantou města. Při velkém bombardování na konci druhé světové války byl zničen a po válce ponechán v rozbombardovaném stavu. Až teprve po pádu železné opony byl kostel rekonstruován. Zajímavostí kostela je neobvyklá, přes dvacet šest metrů vysoká kupole, které se říká “kamenný zvon”.
Cestou z náměstí si dáváme u stánku klobásku a o něco dále na trhu i točeného Radlera.
Z Drážďan vyrážíme už se vzpínajícími se skály po stranách vstříc konce naší cesty. Cyklostezky jsou tu užší ale také větší provoz, který od Drážďan ale slábne. Jak je v Německu už pár let zvyklé, potkáváme tu i hodně elektrokol.
Ale ještě na nás čeká překvapení. Chtěli jsme dojet zpátky do ČR už po západním břehu, ale cyklostezka se zde opravuje a my musíme lodí na druhou stranu do Birkwitz. Zde projíždíme kolem jezera, kde se dá i zaplavat.
A když už se rozhodneme že na východní straně zůstaneme, tabule nám oznamuje že je zde cyklostezka zavřená a my musíme na druhý břeh do Pirny.
V Pirně, městem s množstvím renesančních budov jsem ještě nebyl a tak zajíždíme do centra, kde jsou zrovna nějaké slavnosti.
V blízkosti Labe, ale také železnice šlape dále...
Na druhém břehu pozorujeme skalní most Bastei.
V obci Rathen nemáme štěstí na závory a dvakrát musíme čekat, o něco dál už projíždíme pod pevnost Königstein.
Pevnost Königstein se nachází 240 metrů nad hladinou Labe a je to jedna z největších horských pevností v Evropě. Stejně jako na Bastei jsem zde byl před pár lety (viz zde...) a tak zde jen projíždíme.
V letošním roce (květen 2018) byl zprovozněn poslední úsek na západní straně Labe mezi Königstein a Bad Schandau a proto jsme mohli pokračovat po stejném břehu zpátky do ČR.
Po nové cestě jsme pozorovali stále výše se tyčící skály...
...a když vidíme Hřensko je nám jasné, že za chvíli jsme doma.
Před sedmou jsme již zpátky v České republice...
... a před půl osmou dorážíme do Děčína.
Celou naší cestu pak ukončujeme v Děčíně v osm hodin v místním pivovaru.
Naše cesta začala v neděli 1.7 v 19:50 hod. a skončila v sobotu 7.7. v 19:50 hod.. Za šest dnů jsme tak ujeli 865 km (144 km na den).
INFO:
Vzdálenost: 129 km
Nastoupáno: 431 m.
Nadmořská výška: 77 - 186 m
Čas: 7:56 hod. hod. (celkový 14:25 hod.) 
Prům. rychlost 16,2 km/hod.
RELIVE

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.