LABSKÁ CYKLOTRASA: 1/7: VEČERNÍ PŘÍJEZD DO CUXHAVEN

Tento den patřil celodenní cestě vlakem z Opavy do německého Cuxhaven u Severního moře, kde jsme dorazili před osmou hodinou. Čas ještě zbyl na prvních pár kilometrů se zapadajícím sluncem a čerstvým mořským vzduchem.
ITINERÁŘ
6/7: Dessau - Lutherstadt - Torgau - k Riesa
7/7: Riesa - Míšeň - Drážďany - Děčín

1/7 VEČERNÍ PŘÍJEZD DO CUXHAVEN
Ráno se nechávám zavést autem do Opavy, odkud v neděli v 6.00 vyrážím vlakem do Prahy, kde dorážím v 9:18 hod. Dalším vlakem EC Robert Schumann (bere jen 6 kol) pak pokračuji v 10:33 již s mými spolucestovateli Mirkem a Bohuškou přes Berlin Hbf (zde vlak má 25 min. přestávku) do Hamburgu Hbf, kde jsme v 17:11 hod. Zde přestupuje v 17:57 hod.na další vlak. Vystupujeme v 18:06 hod. již na první zastávce Hamburg-Harburk. Posledním dnešním vlakem, kde je spousta místa na kola v 18:24 hod. pak dojíždíme na konečnou zastávku v 19:50 hod. do Cuxhaven.
Cuxhaven je německé přístavní město ve spolkové zemi Dolní Sasko ležící u ústí řeky Labe do Severního moře. Má asi 48 000 obyvatel. Symbolem města je tzv. Kugelbake, což je cca 30 metrů vysoká dřevěná stavba postavená kdysi kvůli navigaci lodí a která je i ve znaku města.

Z nádraží hned míříme k vodě, k dvoupodlažnímu dřevěnému vyhlídkovému místu Alte Liebe. Je odtud pěkný výhled na Labe, která se zde nedaleko vlévá do Severního moře.

Podél pobřeží pak míříme ke Kubelbake, dominantě města a začátku (konci) Labské cyklotrasy (Elberadweg), která je již několik let nejoblíbenější německá dálková cyklotrasa.
Na konci pobřeží je zákaz vjezdu jízdních kol, tak musíme k tomuto výběžku ještě kousek pěšky.
Kubelbake stojí na nejsevernějším místě Dolního Saska. Je 29,63 m. vysoký, dřevěný navigační bod, který byl skutečně geograficky důležitým bodem pro mořeplavbu, protože označoval kde končí Labe a začíná Severní moře.
Od vody na chvíli ještě zamíříme do centra města a pak již po stezce pokračujeme proti větru východním směrem. Trochu silnější protivítr nás trochu znervózňuje, protože, právě kvůli větru začínáme cestu v Cuxhaven, odkud vetšinou fouká vítr od moře na východ.
Je kolem půl desáté, slunce zapadá a je čas si pomalu najít nějaké místo na nocleh. Nejdříve ale musíme projet přes několik bran kolem stád ovcí, rozhledny Altenbruch,...
Po desáté už naštěstí nacházíme vhodné místo a těšíme se na další den.
INFO
Vzdálenost: 26,20 km
Nastoupáno: 57 m.
Nadmořská výška: 0 m
Čas: 1:47 hod. (celkový 2:19 hod.),
Prům. rychlost 14,7 km/hod.
FOTO (i s místem pořízení)