PRODLOUŽENÝ VÍKEND V PRAZE

Po dlouhých letech jsem opět navštívil Prahu a to díky návštěvě muzikálu. Další program pobytu jsme si s přítelkyní Yvett pak naplánovali na zbývající dny.

1. DEN - PÁTEK

Po čtvrtečním večerním příjezdu, jsme v pátek ráno vyrazili metrem na Náměstí Republiky, odkud jsme se vydali po Královské cestě, což je název historické trasy centrem českého hlavního města Prahy, po které projížděli nastávající čeští králové ke korunovaci.

Královská korunovační cesta začíná na Náměstí Republiky, kde dříve stával Královský dvůr (druhé sídlo českých králů) u dnešní Prašné brány (na místě dnešního Obecního domu) a pokračuje Celetnou ulicí až na Staroměstské náměstí. Od ní vede trasa Karlovou ulicí kolem Klementina, po Karlově mostě, dále ulicí Mosteckou na Malostranské náměstí a poté vzhůru ulicemi Nerudovou a Ke Hradu a přes Hradčanské náměstí na Pražský hrad do katedrály svatého Víta.

ODKAZY
- MAPA

- Wikipedie

O půl dvanácté vyrážíme od Obecního domu u Prašné brány. V Celetné si odskočíme do některého z obchodů a jsme již na Staroměstském náměstí

Na Staroměstském náměstí už je to daleko jiné jak před dvaceti lety co jsme tu byl naposledy. Praha je už jak jiné velkoměsta plná turistů a atrakcí. Hlavním hitem je tu hlavně trdelník, který se zde prodává co pár metrů.
Na náměstí ještě navštívíme Chrám sv.Mikuláše a po Karlově ulici přicházíme na kraj Karlova mostu ke Staroměstské mostecké věži.
Staroměstská mostecká věž se nachází nad prvním mostním pilířem Karlova mostu a má tvar třípatrového hranolu s cimbuřím a je považována za jednu z nejkrásnějších gotických staveb v Evropě.
Kupujeme si lístek (2 osoby 235 Kč) a po 138 schodech se nám otvírá krásný výhled do okolí.

Hlavně výhled na Vltavu s Karlovým mostem, Petřín a Pražský hrad je nádherný.
Dále pokračujeme po Karlově mostu, za kterým na chvíli opouštíme Královskou cestu, protože si trochu zkracujeme cestu přes Zámecké schody.
Před druhou hodinou jsme již na Pražském hradě, který je nejvýznamnější český hrad (původně raně středověké hradiště). Je také jeden z největších hradních komplexů na světě. Od 9. století býval sídlem českých knížat, později králů a od roku 1918 je sídlem prezidenta republiky
Součástí hradu je také Katedrála svatého Víta, tradiční místo korunovací českých králů i jejich posledního odpočinku.
Z hradu se nám otevírá pěkný výhled na Prahu
Další naše kroky vedou kolem Loretánské kaple a Strahovského kláštera, odkud opět obdivujeme pěkný výhled na Prahu.
Promenádou Raoula Wallenberga pak přicházíme na Petřín, kde jsme po třetí hodině.
Na Petříně (327 m.) si za 300 Kč (2 osoby) kupujeme lístek na 66,5 vysokou Petřínskou rozhlednu, která je jedna z nejznámějších dominant Prahy a z které obdivujeme krásnou Prahu.
Na Petříně procházíme kolem Štefánikově hvězdárny a pak již scházíme Petřínskými sady kolem lanové dráhy, památníku Karla Hynka Máchy zpátky k Vltavě. Bohužel na zrcadlové bludiště jsme zapomněli a tak si ho necháváme na příště.
Mostem Legií se dostáváme na druhou stranu Vltavy k Národnímu divadlu a Tančícímu domu, kde přecházíme zpět na druhou stranu na Náplavku.
Na Náplavku Rašínovo nábřeží přicházíme po páté hodině a po pauze na občerstvení se již se vracíme metrem domů.

Náplavky slouží pro přistávání a kotvení lodí a jiných plavidel a také pro cyklostezky a procházky. Najdete zde i restaurace a stánky, které jsou buď na lodi nebo v pojízdných stáncích. Také se zde konají kulturní akce.

Navečer vyrážíme do indické restaurace Namaste India (Facebook), která nabízí originální indické jídla (kuřecí, jehněčí maso, vegetariánské jídla...).

Obsluha (provozní ?, majitel ?) která mluvila česky nám doporučila jídla, vše vysvětlila, takže jsme byli, včetně jídla, se vším spokojeni :)

MAPA
2 DEN - SOBOTA

V sobotu vycházíme po jedenácté hodině a cestou na metro procházíme nejdříve na připravující se rekonstrukci bitvy z 2. světové války

U O2 Arény pak nastupujeme na metro, které nás doveze až na stanici Můstek na Václavském náměstí
Protože máme ještě chvíli času na Národní ulici si stoupáme do fronty do Zmrzlinového salónu na nejlepší italskou zmrzlinu v Praze Créme de la Créme. Nabízí zde 40 druhů klasických, veganských a zdravých zmrzlin ve výborných kornoutech. Za velký kornout (240 g) s třemi druhy dáváme 100 Kč.
Po druhé hodině pak jsme již před divadlem Kalich, kde nás čeká muzikál Krysař.
- https://photos.app.goo.gl/HdMQ187pTRR4GcyC9
- https://www.zonerama.com/Link/Album/5338137

3 DEN - NEDĚLE

Poslední den našeho pobytu v Praze si ráno chceme objednat zpáteční jízdenku na vlak, ale jak zjišťujeme náš vlak je již plný a tak objednáváme o hodinu dřívější spoj. Při přestupu v Olomouci tak budeme mít hodinu čas na přestup.

V neděli jsme vstali dříve, aby jsme se ještě stihli projít k Vltavě. Po cyklostezce vedou naše kroky kolem moderního obytného komplexu, kde se nachází také Libeňský přístav, kolem soch, golfového hřiště až k Libeňskému mostu

Na druhé straně mostu pak již podél Vltavy pokračujeme až na Hlávkům most, po kterém přecházíme na druhou stranu Vltavy na Dvořákovo nábřeží.
Náplavka Dvořákovo nábřeží je dnes především využívaná jako přístaviště osobních lodí, které nabízejí vyhlídkové a linkové plavby. Na protějším břehu lze vidět svah Letenských svahů, Pražský hrad nebo Petřín.
Na konci Dvořákovo nábřeží odbočujeme a spěcháme již na metro. U stanice Můstek na kraji Václavského náměstí si všímáme galerie ocelových figurín, ale protože nemáme již čas uděláme si jen pár fotek.

V našem dočasném bydlišti už jen vezmeme naše zavazadla a spěcháme na vlak. Vše nakonec stíháme s přehledem. V Olomouci nám nakonec hodinka času přijde vhod a my můžeme sledovat zápas našich hokejistů na mistrovství světa. Nešťastný konec nakonec přeci jenom sledujeme již ve vlaku na mobilním telefonu.