TESTOVÁNÍ MTB KOL A E-KOL V MALÉ MORÁVCE

Když nás kamarád Ajfel pozval na test elektrokol, nevěděl jsem co od toho čekat, ale těšil jsem se, protože jsem doposud e-kolo nevyzkoušel.
V práci si beru volno a nezvykle ve čtvrtek vyrážíme do nitra Jeseníků. Škoda jen, že cesta autobusem trvá tak dlouho, ale nakonec před devátou dorážíme do Malé Morávky, kde nám půjčují na první jízdu hardtraily např. Trek Roscoe 8, Procaliber 9.7

► Roscoe 8 (30990 Kč) je hardtail na traily pro každého, kdo si chce v terénu užít neuvěřitelnou zábavu. Středně silné 27,5 palcové pláště, řazení 1x12 a 120mm odpružená vidlice zaručují parádní jízdu na jakémkoli trailu, od uježděných singletracků po nezpevněné povrchy. Je to pohodové horské kolo na traily vybavené špičkovými díly zaručujícími fajnovou jízdu.
► Procaliber 9.7 (63 990 Kč) je závodní krosový hardtail. Je vybaven pohonem SRAM NX Eagle 1x12, rámem z karbonu OCLV Mountain s pružícím prvkem IsoSpeed pro hladkou jízdu, karbonovými koly a odpruženou vidlicí RockShox Reba RL, které vám zaručí rychlou a hladkou jízdu přes kořeny a kameny, ale i na těch nejnáročnějších horských vyjížďkách.

Před devátou pak vyrážíme vyzkoušet stroje do terénu

Na rozcestí Hvězda se vydáváme po modré turistické trase směrem Vrbno p.P., kde se nachází krásné vyhlídkové místo.

O něco dále už modrou tur. trasu opouštíme, ať si více vyzkoušíme kola v terénu.

Na kraj Vrbna pod Pradědem sjíždíme kolem Ski Areny, kde se nachází také bobová dráha, do restaurace U Hradilů (mapa, recenze), kde se zastavujeme na polévku. Jak jsem byl zde vždy spokojen, tak dnes mě ani přátelům Česneková polévka nechutnala, byla planá, vůbec neochucená.

Z Vrbna p.P. pokračujeme zpátky na Karlovu Studánku, ale po protějším kopci...

...kde je naším cílem opět vyhlídkové místo, které je letos (2019) také součástí letošní Vrchařské koruny Krnovska. Upozorňuji že ale od cesty nejde moc vidět, je zde jenom vidět malá vyšlapaná cestička.

Jde zde také možnost sejít trochu níže, na místo kde se nachází odpočívadlo.

Po cestě pak přijíždíme do Karlové Studánky

Projíždíme krásnou Karlovou Studánkou, kde si také doplňujeme vodu a za chvíli jsme zpátky v Malé Morávce.

Celkově musím říct, že se nám jelo na kolech opravdu dobře, ale do podrobností zacházet nebudu, protože takový odborník na tyto kola nejsem.

TRASA:
- https://www.strava.com/activities/2428043724

Po chvíli odpočinku jedeme odpoledne vyzkoušet na Praděd elektrokola, mě dávají Kross Level Boost 2.0 (od 68 990 Kč)
► Horské elektrokolo Kross Level Boost 2.0 2019 na 29" kolech. S hliníkovým rámem, Boost pevnými osami a 100mm vzduchovou vidlicí se zamykáním z řidítek. S motorem Shimano STEPS E8000 s kroutícím momentem 70 Nm a integrovanou baterií v rámu. Přenáší energii do šlapacího středu, což je nejlepší způsob elektro pohonu. Má 11 převodů a 3 elektro režimy (Eco-Trail-Boost) a vypíná při rychlosti nad 25 km/h. V displeji je integrovaný cyklopočítač. Maximální dojezd činí při kombinaci režimů cca 80 km.

A kde by jsme to nejlépe vyzkoušeli jak na Praděd :).

I na ten nejmenší ze tří stupňů (Eco) se nám jede dobře a jsme mile překvapeni.

Nahoře jsme tak celkem brzo, za cca půl hodiny (prům.rychlost jsem měl 15,5 km/hod.)

Při sjezdu si libuji jak mám prázdnou cestu, ne jak o víkendech, kdy jsou lidé roztáhnutí přes celou cestu.

Ještě než sjedeme zpátky na Hvězdu odbočujeme na Jelení cestu, ať kola vyzkoušíme také v terénu. Ta je v první části hodně kamenitá, tak i zkoušíme rychlejší pohon, díky čemuž po těch kamenech přejíždíme relativně snadno.

Po páté hodině pak naše testování ukončujeme a velmi spojeni s dnešním dnem se vracíme domů.
Ještě zmíním výdrž e-kola. Na 30 km trase na Praděd s čistým časem jízdy 1:30 (celkem 2:20 hod.) a nastoupanými 980 metry mi z 5 čárek zmizeli jen dvě.