ČESKO-SASKÉ ŠVÝCARSKO A OKOLÍ + DRÁŽĎANY

CELKEM
Na kole: 40 + 107,5 + 47 + 138 + 105 + 41 + 172,5 = 651 km
Pěšky: 8,5 + 5 + 3 + 8,5 = 25 km
(Kvalita fotografií, je ovlivněna tehdejšími možnostmi)

1) DĚČÍN - VYSOKÁ LÍPA - DOLSKÝ MLÝN - VYSOKÁ LÍPA
První den patřil cestě do Vysoké Lípy, odkud jsem v dalších dnech podnikal výlety po Českosaském Švýcarsku. V pozdní odpoledne jsem dnes stihl ještě návštěvu Dolského mlýna, známého z filmu Pyšná princezna.
2) VYSOKÁ LÍPA - KONIGSTEIN - BAD SCHANDAU - HOHNSTEIN - KUHLSTALL - VYSOKÁ LÍPA
Druhý den už patřil naplno návštěvě Českosaského Švýcarska, konkrétně jeho německé, Saské, části. Navštívil jsem pevnost Königstein, s nádherným výhledem na kroutící se Labe, vyhlídku Brandt, nazývanou balkon Saského Švýcarska. Dále jsem projel romantickým údolím Kirnitzschtal s tramvajovou linkou vedoucí k Lichtenhainskému vodopádu. Zajel jsem si také ke skalní bráně Kuhstall a údolím jsem se vrátil zpátky do kempu.
3) VYSOKÁ LÍPA - MALÁ PRAVČICKÁ BRÁNA - HRAD ŠAUNŠTEJN - ROZHLEDNA WEIFBERG - JETŘICJOVICKÉ SKÁLY - VYSOKÁ LÍPA
Třetí den jsem na začátku udělal menší zajížďku k malé Pravčické bráně a k bývalému hradu Šauštejn. Poté jsem si odskočil do Německa na rozhlednu Weifberg, odkud jsem se vrátil Křinickým údolím zpět do Česka. V Jetřichovicích jsem opět obul turistické boty a vyrazil na Mariinu skálu, Vylémininu vyhlídku a Rudolfův kámen.
4) VYSOKÁ LÍPA - DRÁŽĎANY - BASTEI - VYSOKÁ LÍPA
Čtvrtý den patřil cestě podél Labe do Drážďan. Na zpáteční cestě jsem se zastavil na snad nejnavštěvovanější turistické atrakcí v Saském Švýcarsku, na skalním útvaru s vyhlídkovými plošinami Bastei, která je vzdálená cca 15 kilometrů od hranic s Českem.

5) VYSOKÁ LÍPA - GRANZPLATTE - TISKÉ STĚNY - RŮŽOVÁ VYHLÍDKA - BELVEDER - VYSOKÁ LÍPA
Na pondělní, pátý den, jsem měl naplánovaný volný den, ale kvůli kazícímu se počasí jsem se rozhodl přeložit ho na následující den. Tento den patřil návštěvě skalního města Tiské stěny a několika labských vyhlídek - Grenzplatte, Růžová vyhlídka, vyhlídková terasa Belveder a Kamenická vyhlídka.
6) VYSOKÁ LÍPA - PRAVČICKÁ BRÁNA - BAD SCHANDAU - VYSOKÁ LÍPA
Poslední, šestý den ve Vysoké Lípě, resp. v Českosaském Švýcarsku, jsem navštívil Pravčickou bránu a pak jsem už jen relaxoval v lázních Toscana Therme v Bad Schandau.
7) VYSOKÁ LÍPA - ÚSTÍ N.L. - LITOMĚŘICE - MĚLNÍK - LYSÁ N.L.
Z Českosaského Švýcarska vedla moje zpáteční cesta do Lysé n.L. Protože v dnešní době (r.2024) už vede tato část cyklotrasy mimo silnice a z velké části také po cyklostezkách, zmíním tu jen společné body nebo zajímavé místa.