1/2 TURISTIKA: Z OVČÁRNY K VODOPÁDU STUDENÉHO POTOKA A ZPÁTKY NA PRADĚD

Když přítelkyně Yvett dostala ode mě k narozeninám před více jak půlrokem voucher na ubytování na vysílači Praděd, netušili jsme, že na něho zbude čas až koncem července.
Voucher byl od společnosti Eldorado - netradiční zážitky a zahrnoval kromě ubytovaní na hotelu také snídani, láhev sektu, vstup na prosklenou kruhovou vyhlídku a parkování až u vysílače nebo na Ovčárně.
MENU
1. den: Z OVČÁRNY K VYSOKÉMU VODOPÁDU A ZPÁTKY NA PRADĚD
2. den: P
raděd - Jelení studánka - Malá Morávka (více pod odkazem)

Ubytovat jsme se sice mohli až od 15:00 hodin, ale z Krnova jsme vyrazili přímým autobusem až na Ovčárnu již v 7:30 hodin, protože ještě před ubytováním jsme měli v plánu turistickou vycházku k Vysokému vodopádu.

Nevýhoda tohoto autobusu je, že zastavuje na každé zastávce, navíc zajíždí až do Karlova a tak mu cesta trvá na 57 kilometrech 1:45 hodiny. Na Ovčárnu jsme tak dojeli až v 9:15 hodin.

Na rozcestí pod Pradědem jsme hned neodbočili směrem na chatu Švýcárnu, ale pokračovali jsme nejdříve k vysílači na Pradědu.

Cestou k vysílači jsme se ještě zastavili u pasoucích se haculštích koní a skotských náhorních krav. Díky pastvě se zde snižuje i kyselost a zlepšuje přístupnost živin v půdě, což prospívá různorodosti horských trávníků. Vegetace tak bude mnohem bohatší a pestřejší Více...

Na vysílači máme za sebou první čtyři kilometry. Po domluvě s obsluhou si tu necháváme většinu našich věcí a scházíme směr chata Švýcárna (7,6 km), kde je již v provozu nová terasa.

Hned za chatou odbočujeme po modré turistické trase a začínáme stále více klesat. Od křížení Miliónové cesty (9,6 km) (cyklotrasa č.6154) ke Sokolí skále se nedá již přímo sestupovat a cesta se tak klikatí.

Pod Sokolí skalou je již slyšet vodopád Studeného potoka, ale ke kraji se nemáme odvahu přiblížit, na rozdíl od ostatních riskujících lidí, které nezastaví ani řetězy.

Scházíme dále k přítoku Studeného potoka, bohužel jsem myslel, že je zde Vysoký vodopád, ten je ale kousek dále na Studeném potoce. Proto jsem aspoň udělal pár snímku potoka.

Video:

Navštívili jsme teda aspoň tento vodopád na Studeném potoce, který je u soutoku Studeného potoka s bezejmenným přítokem
Tento vodopád (10,4 km), ale není z turistické cesty moc vidět, proto jsme museli k němu kousek sejít. Nejhezčí pohled na něj bývá na jaře, když má dostatek vody, což bylo po deštích i při naší návštěvě.

Jeden záběr mi nestačí a tak se vydáváme ještě na druhou stranu potoku. Zde dostaneme sice trochu sprchu, ale když chcete co nejlepší záběr musíte to vydržet :)

Video:

Zpomalené video:

Od vodopádů se pak vracíme zpátky na cestu.

Po modré turistické trase nás čeká cesta zpátky směrem chata Švýcárna.

Jak jsme první polovinu naší cesty klesali, teď nás čeká stoupání až na Praděd.

Na chatě Śvýcárna (13 km) se moc nezdržujeme, protože radar slibuje déšť.

Naštěstí bouřkový mrak trochu mění směr a tak můžeme trochu zvolnit v našem tempu.

K vysílači přicházíme právě včas (16,6 km), protože na nás začínají padat první kapky deště.

Po chvilce, ale je opět bez deště a tak ještě obcházíme budovu vysílače.

A nesmí samozřejmě chybět ani fotka u sochy děda Praděda, kde jsme po cca šesti hodinách v 15:30 hodin

Po večeři se ubytováváme v hotelu a jdeme nabrat sílu na další den :)