2/2 TURISTIKA: PRADĚD - JELENÍ STUDÁNKA - MALÁ MORÁVKA

Druhý den našeho pobytu na vysílači Praděd nás čekala již cesta zpátky do Krnova, ale předtím jsme se opět vydali na turistickou vycházku.

Vysílač na Pradědu (1491 m.) je nejvyšším bodem Hrubého Jeseníku. Ten je druhým nejvyšším pohořím v ČR a je dominantním pohořím severní Moravy. Jedná se o výraznou členitou hornatinu, nejmohutnější pohoří Jesenické oblasti, označované jako "střecha Moravy".

MENU
1. den: Z Ovčárny k vysokému vodopádu a zpátky na Praděd  (více pod odkazem)
2. den: PRADĚD - JELENÍ STUDÁNKA - MALÁ MORÁVKA

Ráno se probouzíme o půl šesté, ale místo toho aby jsme ještě spali, mě Yvett volá k oknu.

Před námi právě vychází slunce a tak se rychle oblékáme a jdeme se na tu krásu podívat ven. Škoda jen, že jsme se nevzbudili o trochu dříve.

Po nádherné podívané si jdeme ještě na chvíli lehnout.

Po snídani využíváme volného vstupu, díky voucheru, na rozhlednu ve věži (jinak stojí vstup 150 Kč). Bohužel okna jsou čím dál horší, zapatlanější, ale i tak nakonec něco vidíme.

Před desátou vracíme klíčky od pokoje a s batohy se vydáváme nejdříve na Ovčárnu. Opět procházíme kolem pasoucích se haculštích koní a skotských náhorních krav.

Raději by jsme zůstali, ale bohužel musíme se vydat domů.

Počasí nám na cestě zatím přeje, na obloze je jen pár mráčků.

Poté co sejdeme na Ovčárnu (3,6 Km) začínáme stoupat po červené turistické trase v blízkosti sjezdovky na Vysokou holi.

Při pohledu zpátky jdou ještě vidět Petrovy kameny s Pradědem.

Na Vysoké Holi (1462 m.) končí stoupání od Ovčárny a také jsme u hraničního kamene z roku 1681, který jednak určuje hranici tří dřívějších Jesenických panství. Bruntálské, Loučné a Janovické a také je zde i historická hranice Moravy a Slezska.

Další naše kroky vedou po hřebenové cestě směrem na Ztracené kameny, respektive na sedlo Skřítek.

Cesta nabízí krásné výhledy do okolí.

Ale zde najdete i pěkné rostliny.

Celou cestu jde s námi černý mrak, kterého se trochu obáváme.

Po 10 km v 12:46 hodin přicházíme k Jelení studánce, kde si dáváme menší zastávku na jídlo.

U Jelení studánky opouštíme hřebenovou cestu a po červené turistické trase začínáme scházet na Alfrédku.

Při sestupu se naše obavy z mraku nad námi naplňují a začíná pozvolna pršet. Proto raději zrychlujeme v naději, že mraku utečeme.

A jak se už zdá, že pomalu přestává pršet, najednou se spustí pořádný slejvák. To jsme ale naštěstí už jen pár metrů od chaty Alfrédka (14 km).
Dáváme si výbornou čočkovou polévku, něco k pití a čekáme s ostatními návštěvníky chaty až přestane pršet.

Naštěstí máme časovou rezervu a tak se vydáváme na další cestu až déšť skoro ustane.

Po cestě přes Mravencovku Yvett posbírá ještě pár hřibů a po 21 km jsme v Karlově. Autobus sice jezdí i odtud, ale nějak jsem se špatně díval a tak pokračujeme až na rozcestí do Malé Morávky (24 km). Jsme zde o cca hodinu před odjezdem autobusu a tak si jdeme dát ještě něco teplého do žaludku a tím vlastně ukončujeme náš podařený víkend.