CHORVATSKO 2017: NA MOTOVUN A PO SEVEROVÝCHODNÍ ČÁSTI ISTRIE

Čtvrtý den našeho pobytu v Chorvatsku jsme se vydali do severozápadní části Istrijského poloostrova, který je nejrozvinutější turistickou oblastí Chorvatska a kde se po staletí střetávaly chorvatské, italské a slovinské vlivy.
ITINERÁŘ
4. DEN: PŘES MOTOVUN, MAKOVCI, VIŽINADU ZPĚT DO POREČI ⤵
5. DEN: Po Poreči

4. DEN: PŘES MOTOVUN, MAKOVCI, VIŽINADU ZPĚT DO POREČI
Další den míříme opět do vnitrozemí, které je převážně vyprahlým a málo obydleným územím. Provoz zde je malý, jen terén trochu vlnitější.

Naše cesta na začátku stoupá přes vesničky Nova Vas a Višnanj, za kterou už pomalu klesáme přes obec Karojba do Motovunu.

Motovun se nachází na kopci (277 m) nad údolím řeky Mirny, 26 km severovýchodně od Poreče.
Je to nejpopulárnější výletní cíl v istrijském vnitrozemí, velmi malebné místo a také dominanta širokého okolí.

Na Motovun stoupáme nahoru až k opevnění, ale kvůli kostkovému povrchu to raději u vrchu otáčíme a pokračujeme v cestě dále na sever na Livade.

Za Livade nás čeká 5,6 km stoupání s průměrným 6,5 % stoupáním

Na vrcholu stoupání jsou pěkné výhledy do vnitrozemí, na jihu lze vidět v dáli Butonigo jezero a Motovun.

Přes obec Oprtaj, která byla dříve významným středověkým centrem regionu, pokračujeme dále na sever až před obec Šterna, kde měníme směr na západ.
Vnitrozemí je zde převážně vyprahlým a málo obydleným územím, kde se pěstuje hlavně olivy a víno.

Odbočku po které jsme se chtěli vracet míjíme a tak se vracíme zpátky do obce Oprtajl, odkud sjíždíme zpět přes obec Livade k říčce Mirna

Podél říčky Mirna cesta rychle po rovině odsýpá až k obci Ponte Porton, odkud 5,5 km stoupáme na Vižinadu. Po občerstvení pak již klesáme zpět do Poreče