RYCHLEBSKÉ STEZKY NA KONCI ŘÍJNA 2017 (SUPERFLOW, TRAIL WEISSNERA A PODÉL ČERNÉHO POTOKA)

Když se Honza zmínil v pátek zda poslední den babího léta nezajet na Rychlebské stezky, první co mě napadlo bylo, že je to super nápad. O chvíli později ve mě ale začali hlodat myšlenky, jestli vlastně na to mám. Přeci jenom downhill nejezdím, techniku taky nemám nic extra a moje MTB kolo také není na ty tratě ideální.

Nakonec vyhrálo, že jsem o Rychlebských stezkách slyšel jen to nejlepší a chtěl jsem si je vyzkoušet. Kamarád mi navíc poradil že máme jet trail Superflow, kterou lze objet v pohodě i na MTB kole.
V sobotu ráno tak dáváme kola na auto a míříme do 70 km vzdálených Rychleb. Zdejší traily jsou spolu se Singltrekem pod Smrkem nejznámějšími a také nejrozsáhlejšími trailovými centry v České republice.

Kousek na jih od obce Černá Voda jsme na "Základně" ještě před devátou a tak jsme na parkovišti jedním z prvních nedočkavců. V devět hodin se otvírá Bike Café, kde si Honza pochutnává na koláči a kávě, zato nám s Martinem stačí jen něco k pití. Zaplatíme si ještě dobrovolný měsíční příspěvek 70 Kč, za což dostáváme pásku a můžeme vyrazit.

Po svačině sedáme na kola a celý nedočkaví a s černým humorem vyrážíme vzhůru na Rychlebské kopce. Nejdříve vyrážíme na jižní svahy, kde potkáváme další bajkery, i když vlastně nevím jak si tito sjezdaři mezi sebou říkají.

Cesta zatím stoupá zatím většinou po lesních cestách a je vidět, že sjezdaři přeci jenom ty stoupání moc rádi nemají. Pár jich předjíždíme, ale po chvíli nás zase předjíždí jiní, ale jak se díváme tak ti jedou na elektrokolech :).
Po cca 3,8 km přijíždíme na rozcestí u takové skalky, kde se také nachází Mariin pramen, i když podle fotky to vypadá spíše na Honzův :).

Od Mariina pramene začíná trail Dr.Weissnera, jediný zdejší stoupající trail. Místy je tento trail pro mě technicky obtížnější, ale jinak dřevěné lávky, trocha kamení mi nevadí a užívám si.

Za trailem Dr.Weissnera cesta ještě stoupá až k odbočce k trailu Wales. Po 5,5 km a 400 výškových metrech zde končí stoupání od základny a po hřebeni trasa dále pokračuje jednak k trailům pod Sokolím vrchem a hlavně k našemu dnešnímu cíli, trailu Superflow.

U dřevěné brány, která Vás uvede do tohoto fantastického trailu ještě zastavujeme a snižujeme si sedlo (kdo si ho nesníží, pochopí brzo). Po nezbytném focení pak může dnešní parádní jízda začít :)

Superflow byl postaven ve spolupráci s Rowanem Sorrellem z firmy Back on Track, který je autorem těch nejlepších trailů a byl postaven přímo pro horská kola. Trasa se kroutí jak had, jsou zde klopené zatáčky, terénní vlny, takže se zde dá i trochu zaskákat, ale taky jen tak projet. Jízda je zde plynulá a kamenů zde mnoho nenajdete.

Na webu Rychlebských stezek, je napsáno, že trať Vám zabere 2 hodiny, nám však trvala 2,5 hodiny, ale bylo to dáno i tím, že jsme fotili, natáčeli... Čistý čas jsme měli 1,5 hodiny.

Na Základně si dáváme polévku a protože by byla škoda už odjet dáváme si ještě pohodový trail s minimálním převýšením podél Černého potoka do Vidnavy. Tento trail spíše připomíná lesní cestičky, které známe i z našich lesů, byť ne v takovém měřítku.

Ve Vidnavě se dlouho nezdržujeme a míříme zpět, tentokrát jinou cestou

Jižní trasa od "Základny" měřila s s 4 km zajížďkou do Vidnavy cca 24 km.

Na Základně se ještě pobavíme o dnešních dojmech a jak jsme udělali dobře, že jsme tu dneska vyrazili a poté již míříme zpět do Krnova.

INFO:

VIDEO:

FOTO:

Více fotek https://photos.app.goo.gl/CxpWE4Q2QUToxCf52

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.