40. ZLATOHORSKÝ TREKING 25 KM 2017

První sobotu v říjnu vyrážíme s Davidem a Pepou na již 40. ročník tradičního pochodu Zlatohorskem - Zlatohorský treking. Pro nás je to ale první zkušenost s tímto pochodem a z nabídky tras si vybíráme tu klasickou trasu na 25 km.

Ve Zlatých Horách jsme před půl devátou a jelikož jsme se již registrovali dříve přes internet odbavení je rychlé. Platíme pouze 40 Kč, dostáváme mapu, samolepku a kontrolní lístek kde si označujeme počáteční čas a vyrážíme směr Zlatorudné mlýny.

Po 2,5 km jsme na Zlatorudných mlýnech, kde si označujeme kontrolní lístek, uděláme si ještě pár fotek a pokračujeme podél říčky Olešnice do Dolního údolí.

V Dolním Údolí přicházíme k Hotelu u Pekina, kde je občerstvovací stanice, kde přijde vhod jablko a taky další kontrolní místo.

Od hotelu pokračujeme po žluté turistické značce po sjezdovce vzhůru do kopce až na Zlodějské louky, odkud po červené turistické trase opět stoupáme k další kontrole a občerstvení.

Od kontroly se červená stáčí z cesty do kopce na Táborské skály, které se nachází v západní části hřebene Příčného vrchu.

O pár kroků dále přicházíme k vyhlídkovému místu, z kterého je ještě lepší výhled jak z Táborských skal.

Cesta se už začíná více narovnávat, my procházíme kolem Olověné štoly, Hřeben na Příčný vrch (975 m.), což je nejvyšší místo Zlatohorské vrchoviny.
Z Příčné dále scházíme až k cestě nad Heřmanovicemi, kde je na necelém 15 km naší trasy další kontrolní bod a občerstvení, tentokrát špekáček, který celkem přijde vhod.

Další naše kroky vedou přes hlavní silnici směrem k pramenu Osoblahy. Z cesty se nabízejí krásné pohledy směrem Zlaté Hory a Biskupská kupa.

Od pramene Osoblahy se napojujeme na žlutou turistickou trasu a po chvíli stoupáme pěknou cestou s několika výhledy přes vrch Macov na Petrovy boudy, kde je další kontrolní místo a občerstvovací stanice. Ta kromě čaje nabízí i Hašlerky :).

Od parkoviště na Perových boudách nás čeká poslední dnešní stoupání až na rozhlednu na Biskupské kupě, kde je na 22,5 km poslední kontrolní místo.

Dáváme si poslední razítko na náš kontrolní lístek a také využíváme volný vstup na rozhlednu, která je nyní celá obehnána lešením.

Z rozhledny už prudce scházíme po zelené turistické trase, přes kapli Sv.Roch zpět do Zlatých Hor.

Po sedmi hodinách a deseti minutách pak přicházíme zpět do cíle. Dostáváme diplom a máme zde možnost si dát od jednoho ze sponzorů chléb se škvarkovou pomazánkou a nápoj od Kofoly. Také je zde prodej suvenýrů jako jsou trička, hrníčky atd.

Akce to byla velmi povedená, někdy jsme nevěděli kudy máme dále jít, ale pořád byli okolo nás další turisté, kteří už nás navedli na správnou cestu.

Občerstvení bylo na každé kontrole (čaj, jablko, špekáček, cílový chléb se škvarkovou pomazánkou, bonbóny a dokonce i nějaká ta zahřívací kořalička.