SRAZ CYKLOBANDY 2/3: DIVOKÁ ORLICE - ZEMSKÁ BRÁNA - KAMIEŇCZYK - MLADKOV A ZPĚT DO TĚCHONÍNA

Po sedmi letech jsme opět s Cyklobandou zavítali do Orlických hor. Oproti roku 2010, kdy jsme projezdili centrální část (cestopis), jsme letos zavítali do její jižní části.
ITINERÁŘ
2. den: DIVOKÁ ORLICE, ZEMSKÁ BRÁNA,KAMIEŇCZYK, MLADKOV A ZPĚT DO TĚCHONÍNA ⤵

2. den: DIVOKÁ ORLICE, ZEMSKÁ BRÁNA,KAMIEŇCZYK, MLADKOV A ZPĚT DO TĚCHONÍNA
Původní odjezd v 9. hodin se kvůli nečekaným technickým problémům Zdenka odsunul o 45 minut, přitom jsme byli domluveni na 11. hodinu na prohlídku přehrady Pastviny.
Nakonec s 45 minutovým zpožděním vyjíždíme přes údolí řeky Tiché Orlice, za kterou nás čeká 2,6 km stoupání přes obec Sobkovice s kostelem sv.Prokopa.
Průměrné 7% stoupání dává zabrat, ale nejtěžších je posledních 600 metrů z průměrným 10% sklonem až za kostelem v Sobkovicích. V některých částech má stoupání i 14%. Z horizontu za obcí je pak pěkný výhled na přírodní park Suchý vrch-Buková hora s viditelným vysílačem a rozhlednou na Suchém vrchu (995 m.)
Z Faltusova kopce sjíždíme po cyklotrase č. 4074 přes Bořitov a o něco dále ale už z cyklotrasy uhýbáme a po nezpevněných cestách sjíždíme kolem chalup do obce Údolí, odkud je to již kousek k přehradě Pastviny.

Vodní nádrž Pastviny leží v jedné z nejkrásnějších lokalit Orlických hor. Vodní nádrž se rozprostírá na ploše 110 ha. a její délka je cca 7 km. V létě slouží přehrada ke koupání s travnatými i písčitými plážemi, projížďce na lodičkách či šlapadlech. Přehrada je rovněž oblíbeným rybářským revírem.

V 11. hodin přejíždíme po 193 m. dlouhé a 43 m. vysoké kamenné hrázi právě včas k exkurzi elektrárny.
Po exkurzi šlapeme dále na sever podél v.n. Pastviny na Kláštěrec nad Ohří.

Za Kláštercem n.O. opouštíme vodní nádrž a podél řeky Divoká Orlice pokračujeme po nezpevněné modré turistické trase.
Projíždíme přes přírodní rezervaci Zemská brána kolem pěchotního srubu Na potoku...

podél Pašerácké lávky...

až k Orlické chatě U Rampušáka, kde si děláme krátkou pauzu na polévku...
Zemskou bránu pak opouštíme přes jednu z jejich dominant kamenný most.
Za Zemskou bránou náš čeká dnešní nejdelší, takřka 6 km stoupání přes České Petrovice až ke Kašparově chatě na Adamu (752 m.) (Chata se nachází cca 100 m. od silnice)
Od chaty je pěkná vyhlídka na masiv Králického Sněžníku
Po výjezdu musí následovat sjezd a my tak po chvíli sjezdu po české straně odbočujeme do Polska kde dále z kopce sjíždíme po teprve nedávné vyasfaltované silnici do obce Kamieňczyk
Důvod naší návštěvy je prostý, rybářská farma Żubr (Godspodarstvo rybne).
Dáváme se výborného a hlavně čerstvého pstruha (15 Zl / 110 Kč) s bramborami (5 Zl / 35 Kč) a někteří i se zeleninou (35 Kč)
Po návratu z Polska, s krátkou zastávkou na farmě Lichkovský dvůr, v blízkosti říčky Tichá Orlice, pokračujeme do Mladkova, kde máme zastávku na občerstvení.

Z Mladkova to máme již jen kousek zpátky do Těchonína, kde večer přijde na řadu zábava i opékání párků.