Přeskočit na hlavní obsah

SRAZ CYKLOBANDY 3/3: TĚCHONÍN - SUCHÝ VRCH - ŠTÍTY - ZÁBŘEH

Třetí, poslední den našeho srazu už byla vlastně zpáteční cesta přes Suchý vrch, Štíty do Zábřehu na Moravě.

1. den: Ze Zábřehu přes Lanškroun, Jablonné n.O. do jižní části Orlických hor
2. den: Divoká Orlice - Zemská brána - Kamieňczyk - Mladkov a zpět do Těchonína
3. den: TĚCHONÍN - SUCHÝ VRCH - ŠTÍTY - ZÁBŘEH

------------------------------------------


Nedělní ráno je oproti tomu sobotnímu takřka bezproblémové a tak vyrážíme ještě před devátou hodinou.
Hned od začátku nás čeká stoupání po lesní cestě podél Těchonínského potoka k dělostřelecké tvrzi Bouda. Toto bývalé československého opevnění, které bylo vybudováno ve 30. letech 20. století nabízí rozsáhlé podzemní prostory, které lze navštívit.

Dělostřelecká tvrz BOUDA je jednou z pěti stavebně dokončených čs. tvrzí a jako jediná z nich je dnes ve své původní podobě přístupná veřejnosti. Tvoří ji pět objektů (srubů), postavených v nejvyšším stupni odolnosti. Stropy a stěny orientované směrem k nepříteli jsou tvořeny vrstvou železobetonu o tloušťce 3,5 metru. Sruby jsou hluboko v podzemí navzájem propojeny systémem chodeb a sálů.


Dnes ale nemáme tolik času a proto po malé pauze pokračujeme po cyklotrase č.4071 dále na Suchý vrch. Kousek trasy si zkrátíme po červené tur. trase a ještě před desátou hodinou jsme na Suchém vrchu.

Suchý vrch (995 m.) je dvouvrcholový masív ležící na jihovýchodním konci Orlických hor na Bukovohorské pahorkatině, jejímž je nejvyšším vrcholem a také leží na historické zemské hranici Čech a Moravy.

Původní záměr byl podívat se na rozhlednu na Suchém vrchu, která byla postavena z bývalé vodárenské věže. Z vyhlídkové plošiny ve 22 metrech je zde výhled na Orlické hory, masív Králického Sněžníku, Jeseníky, Polsko (Kladskou kotlinu) a Orlickoústecko
Bohužel počasí dnes výhledům vůbec nepřeje a tak aspoň si dávám dobrou polévku v bufetu v přilehlé Kramářově vile na Suchém vrchu.

Ze Suchého vrchu následoval deseti kilometrový pěkný sjezd přes parkoviště na Červenovodském sedle, odkud jsme již po hlavní silnici serpentinami pokračovali do Červené Vody.

Dále jsme již jen zvolna z kopce pokračovali do Štítů, kde jsem si zajel k Acrobat Park Aleše Valenty, kde se zrovna konají mezinárodní závody.

Ze Štítu projíždíme podél říčky Březná přes Drozdovskou Pilu do Hoštejna.

Z Hoštejna pak již po známé cyklostezce dojíždíme do cílového města Zábřeh na Moravě.

INFO:
Vzdálenost: 53,7 km
Nastoupáno: 448 m.

FOTO
- Google foto
- Zonerama foto



VIDEO


MAPA
- Strava.com
- Garmin Connect
- Cykloserver
- Endomondo


360° FOTO




FOTO








Více fotek: https://goo.gl/photos/EZsQcqP6r91q9jwP9

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Oblíbené Garmin Odznáčky najdete jak na webovém Garmin Connect tak v mobilní aplikaci Connect.  Můžete je dostat např. za nějakou uběhnutou či ujetou vzdálenost, za 8 hodin spánku, dechové cvičení, aktivitu pod nulou, aktivita před sedmou nebo po desáté hodině, vytvoření tréninku, cíle, novou výbavu a mnoho dalšího.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE NA HODINKY, ODPOJUJE SE BLUETOOTH

U telefonů, které si samy optimalizují baterii např. Huawei, Honor, Xaomi jsou problémy, že se hodně lidem na hodinkách nezobrazují notifikace (SMS, upozornění na volání, zprávy ze sociálních sítí,...), případně se jim odpojuje Bluetooth.

MUSÍ CYKLISTA POUŽÍT CYKLOSTEZKU ?

OD 1.1.2022 PLATÍ NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. DOŠLO TAK K ZRUŠENÍ DVOJSMYSLNÉHO VYSVĚTLOVÁNÍ PŘEDCHOZÍ VERZE ZÁKONA. Zde je novela tohoto zákona. Pod ní najdete článek se starou novelou. Novela zákona o  provozu na pozemních komunikacích.  č. 361/2000 Sb., platná  od 1. 1. 2022. ► Nyní platí n epovinné použití cyklistické infrastruktury (smíšené cyklostezky - značky C9a a C10a).  »   Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty (značka C8a), je cyklista povinen jich užít v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích. (§ 57 odst. 1 podle bodu 6 tisku 374/8 –   doplnění slov „v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích“ ). Tato změna je citována doslovně  v zákoně o bezpečném