Z LUHAČOVIC NA ROZHLEDNY DOUBRAVA A KRÁLOVEC

Na třetí letošní výlet do Valašských Beskyd se vydávám opět s Petrem Mazúrem (http://cyklostranky.webnode.cz) ranním vlakem. Po cca čtyřech hodinách jsme pak před desátou v Luhačovicích. Chybět nemůže cesta přes promenádu a pak už Jurkovičovou alejí míříme k Luhačovické přehradě.

Od přehrady stoupáme po silnici přes Sehradice, Slopné do obce Loučky, kde odbočujeme doleva po cestě směřující do Vizovic. Sklon silnice se od odbočky ještě zvyšuje a na 1,8 km je prům. stoupání 8,2 %. Těsně pod vrcholem stoupání naše trasa zatáčí přes závoru doleva na lesní asfaltovou cestu. Od závory posledních cca 500 m. k rozhledně Doubrava je už hodně prudkých s průměrným cca 14 % sklonem.

Rozhledna Doubrava - Padesát pět metrů vysoký stožár mobilního operátora s rozhlednou, byl slavnostně otevřen 17.července 2004 na vrcholu Doubravy u Vizovic (672 m.n.m). V první polovině minulého století zde již jedna rozhledna stávala - byla dřevěná, časem zchátrala, a v padesátých letech musela být stržena. Výstavba nové ocelové věže, trvala přibližně dva roky a investovala ji společnost T-mobille. Na vyhlídkovou plošinu, která je umístěna ve 33 metrech nad okolním terénem, vede celkem 174 schodů, a je odtud pěkný výhled na část Vizovických a Hostýnských vrchů či Luhačovickou vrchovinu. Velmi dobře jsou vidět Vizovice a Zlín, nebo Velká Javořina, Svatý Hostýn a Radhošť. http://loucka-obec.cz/rozhledna-doubrava/ds-1004/p1=1014

Od rozhledny sjíždíme zpátky na silnici a poté ještě kousek stoupáme na vrchol této cesty. Zde odbočujeme doprava na cyklotrasu č. 5057. Zpočátku vede trasa z kopce do kopce pod hřebenem Vizovických vrchů po kamenité cestě a poté po lepším či horším asfaltovém povrchu. Po opuštění cyklotrasy ještě stoupáme k

památníku Ploština.

Na Ploštině dříve stála pasekářská osada, dnes je zde památník obětem II. světové války a okupace ze zlínského okresu. Důvod proč památník stojí zde je 19.duben 1945. Tehdy, na samém sklonku Druhé světové války, zde Němci ztrestali statečnost místních lidí, kteří podporovali partyzány a jejich vesnici bez milosti vypálili.

Z Ploštiny sjíždíme do Drnovic, kde se napojujeme opět na cyklotrasu č. 5057. Cesta jak jinak vede vlnitým profilem přes obec Tichov do Smolina, za kterou sjíždíme Valašských Klobouků. Zde si děláme pauzu na náměstí a poté vyrážíme po cestě na Brumov-Bylnice.

Z cesty pak odbočujeme doleva a začínáme stoupat k další rozhledně. Na začátku ještě podjíždíme technickou pamětihodnost (z roku 1926 - 1928), železniční viadukt, tyčící se ve výšce cca 20 metrů nad silnicí. Po cca 3,7 km s průměrným 7,4 %
stoupáním jsme pak u rekreačního střediska a restaurace na Královci, kde končí asfaltová silnice. Po dalších cca 500 m. po nezpevněné cestě pak přijíždíme k rozhledně Královec.

Dřevěná rozhledna Královec je vysoká 21,5 metru a je otevřená po celý rok. Rozhledna se někdy nazývaná také Na Finiši nebo Rozhledna Cyrila Bureše (na počest místního hudebníka a skladatele).

Od rozhledny sjíždíme zpátky do Valašských Klobouků a dále do Horního Lideče, kde naše cesta končí na vlakovém nádraží. Cestou domů nás čekalo několik čtyřminutových přestupů, naštěstí žádný vlak neměl zpoždění a tak jsem těsně po deváté přijel už za tmy zpátky do Krnova.

Oproti nejisté předpovědi nám počasí vydrželo, ale bezproblémový den to nebyl :). nejdříve defekt za Luhačovicemi, pak utopení tretry v bahně a nakonec jsem si zapomněl zapnout gps záznam trasy u sjezdu od rozhledny Královec.

Info:

Vzdálenost: 60 km
Čas: 4:14 hod (celkový 6:46 hod.)