Z OPAVY PO CYKLOTRASE Č.551 NA KRUŽBERK, ODKUD PO CYKLOTRASE Č.503 DO KRNOVA

V Opavě vjíždím na cyklotrasu č.551 nedaleko obchodního centra Silesia, za kterým musím nejdříve vytlačit kolo na most přes železniční koleje a poté po podjezdu křižovatky silnice č.461 v místní části Kylešovice se dostávám k řece Moravici. Cyklotrasa pokračuje dále po cyklostezce, ale já volím cestu areálem Zdraví, kolem splavu a rybářské bašty Panský mlýn. Nutno podotknout, že tato alternativa vede také po nezpevněných cestách a je tak vhodná pro MTB kola.

Za mostem již pokračuji po cyklostezce podél řeky Moravice přes Branku u Opavy do Hradce nad Moravicí. Tato část cyklotrasy č.551 vede po asfaltových komunikacích a bývá také hodně frekventovaná.

Další úsek cyklotrasy č. 551 mezi Hradcem n.M a Podhradí je zase nejatraktivnější. Z Hradce n.M. pokračuji kolem koupaliště na Mariánské louky (přírodní park Moravice), kde se lze na chvíli zastavit u jezu, občerstvit se nebo si odskočit na zámek. V Žimrovicích musím na chvíli na silnici a překonat stoupání směrem na Domoradovice. Dále vede moje cesta údolím podél Weisshuhnova kanálu. Za mostkem přes kanál projíždím kolem stánku s občerstvením a již po nezpevněné cestě,
kde může být trasa obtížněji po deštích sjízdná, mířím k Papírenskému splavu (k němu můžete sejít pěšky), kde kanál začíná. U ústí Melčského
potoka do Moravice, začíná nepříjemné stoupání po kamenité cestě, kde musím v prvním nejprudším úseku seslézt z kola a jít pěšky. Od rozcestí nad Melčským údolím již pokračuji po štěrkové dobře sjízdné cestě, z které se mi otevírají pěkné pohledy do údolí kolem řeky Moravice. Po sjezdu po lesní cestě přijíždím na užší asfaltovou cestu vedoucí Anniným údolím až do Podhradí.

Poslední úsek cyklotrasy č. 551 vede většinou po vedlejších silnicích.
Na kraji obce Pohradí vjíždím v zatáčce na hlavní cestu. Zde stojí za odbočku zřícenina hradu Vikštejn z 13. století. Za obcí Podhradí (363 m.) začíná největší převýšení na trase. Ta vede nejdříve po lesní cestě a od Lhotky po silnici do Nových Těchanovic (520 m n.m.). Z lesa se dostávám přímo do ostré zatáčky na hlavní cestu po které pokračuji za obec Zálužné. Za NS dědictví břidlice cyklotrasa pokračuje doleva a pokračuje úzkou asfaltovou cestou podél řeky Moravice do bývalých lázní Jánské koupele s chátrajícími lázeňskými
budovami. Po krátkém stoupání se mi poté otevírají od silnice pěkné výhledy do údolí.

Po sjezdu do Kružberku zajíždím k rybářské baště Davidův mlýn, kde se nachází také lanové centrum. Z Kružberku pak vede trasa dále podél řeky Moravice po užší asfaltové cestě. Za Kružberskými cvičnými skalami (tvořeny 3 částmi) již mám pak v.n.Kružberk na dohled. Po výjezdu od řeky na silnici cyklotrasa č.551 po 43 km končí, ale já ještě pokračuji ještě kousek na hráz.

Od v.n. Kružberk dále pokračuji po cyklotrase č.503 nejdříve po silnici, ale po asi 4 km. ji opouštím a mířím dále po zpevněné cestě údolím řeky Moravice mezi v.n. Kružberk a Slezská Harta. Poté co přijíždím na silnici mezi Moravským Berounem a Opavou pokračuji dále až pod hráz přehrady Slezská Harta. Nahoře na hrázi zjišťuji, že jsem ale jel zákazem vjezdu :). Z hráze pokračuji po silnici podél přehrady do Leskovce n.M.. To již jsem již na cyklotrase č. 503 zpátky a za Leskovcem n.M. odbočuji do lesa. Lesní asfaltovou silnici mi jednou překříží silnice mezi Bruntálem a H.Benešovem až přijíždím na silnici nad železniční stanici Milotice nad Opavou. V zatáčce pokračuji doprava a po nezpevněné trase pokračuji podél železniční tratě. Po sjezdu do Zátoru pokračuji po cyklotrase po vedlejší asfaltové cestě až do Krnova.

Fotogalerie:
- https://photos.app.goo.gl/ygGNuTikiF6ZCUGh9 (cyklotrasa č.551 Opava - v.n.Kružberk)