NA KELČSKÝ JAVORNÍK A PŘES TESÁK, TROJÁK DO VALAŠSKÉHO MEZIŘÍČÍ

Sobotní ráno vstávám ještě dříve jak do práce, a ještě za tmy mířím vlakem na Opavu, kde přistupuje můj spolucestující Petr Mazúr s kterým pokračujeme přes Ostravu, Hranice do valašské obce Bystřička.

Z Bystřičky vede naše cesta přes obec Mikulůvka, za kterou nás čeká první stoupání (7 km s 5 % prům.sklonem) přes obec Lázy, odkud je pěkný výhled na beskydské kopce. Za obcí odbočujeme na louku a stoupáme k lesu. Po podmáčené cestě poté klesáme lesem na Rajnochovice. (Doma pak zjišťujeme, že z Lázy vede lepší lesní cesta).

O kousek dál v Rosošné odbočujeme za Hostincem Ve Dvoře, kde je možné také zajezdit si na koních. Cesta zde vede do kopce po asfaltové cestě a podél Rosošného potoka až ke křižovatce, kde opouštíme potok a zabočujeme doprava. Sklon kopce se výrazně zvětšuje a často je přes 10 %, naštěstí v další třetině už je daleko přijatelnější. Závěrečných 500 metrů má ale 14,4% sklon a k vysílači přijíždíme podél přírodní rezervace pralesovitého porostu horských bučin a javořin.
Celkem je to z Rosošné na Kelčský Javorník 6,1 km s 6,1 % prům.stoupáním, od křižovatky pak 3,3 km s prům. sklonem 8,6 %.

Na vrchol Kelčského Javorníku pak přijíždíme bohužel o rok dříve :), Abych to vysvětlil, tak momentálně se tu nachází jen vysílač, ale v roce 2015 by tu měla vyrůst nová rozhledna, která tu již kdysi stávala a z které bude pěkný výhled na Hostýnské vrchy a okolí.

Kelčský Javorník je 865 metrů vysoká hora v Hostýnsko-vsetínské hornatině, nejvyšší vrchol Hostýnských vrchů. S izolací 26 km patří mezi 20 nejizolovanějších českých hor.

Od vysílače sjíždíme zpátky k Rosošnému potoku, odkud pokračujeme do kopce podél potoka na Tesák. Cestou potkáváme závodníky Rusavské 50 ale také nás překvapí déšť. Pod stromy přečkáváme ten největší liják a po chvilce dojíždíme k chatě na Tesáku. Zde chvíli opět čekáme na lepší počasí, a když už se zdá, že bude lépe vyrážíme na Troják. Původní plán byl zajet k rozhledně na Marušce a přes Bludný do obce Hoštálková, ale cesta po dešti by byla těžko sjízdná. Na
Trojáku si dáváme polévku (no nic moc), sušíme věci a po půl hodině již bez deště sjíždíme po cestě přes obce Hošťálková, Jablůnka do Pržna.

Od Pržna vede naše cesta po cyklotrase podél vsetínské Bečvy do Valašského Meziříčí. Projíždíme kolem kostela Nejsvětější trojice z roku 1605, zámecké kaple, zámku Žerotínů, kostela Nejsvětější trojice až na náměstí.

Ve Valašském Meziříčí naše cesta končí a vlakem míříme zpět domů. V Opavě zjišťuji, že spoj do Krnova mi jede až za hodinu a tak před půl osmou sedám na kolo a po cyklotrase č.55, Slezské Magistrále pokračuji do Krnova. A jak jsem ráno vyjížděl za tmy tak se i za tmy vracím do zpět do Krnova :).

Vzdálenost: 63,5 km (+29 km z Opavy do Krnova)
Čas: 3:55:29 hod. (celkový čas 6:18:32)
Nastoupáno 1062 m.

Fotogalerie: https://goo.gl/photos/rcHPWb1aEZQ9PHnWA

Článek o rozhledně: http://cestovani.idnes.cz/...