Z WROCLAWI PŘES STRZELIN, NYSU DO GLUCHOLAZ

Poslední, třetí den mé návštěvy Polska patřil návratu domů. Cesta bohužel nebyla taková, jak bych si představoval. Oproti mým zvyklostem, jsem si nechal trasu udělat webovým programem a ten mě tahal přes nezpevněné cesty. Nakonec jsem se tohoto dobrodružství vzdal a pokračoval raději po silnicích přes Nysu do Glucholaz.
ITINERÁŘ
1. DEN: Z Jeseníku přes Zloty Stok, Kamieniec Zabkowicki, Ziebice, Strzelin do Wroclawi
2. DEN: Po Wroclawi, městu architektury, trpaslíků a kostelů
3. DEN: WROCLAW - STRZELIN - NYSA - GLUCHOLAZY ⤵

3. DEN: WROCLAW - STRZELIN - NYSA - GLUCHOLAZY
Ráno posnídáme a kolem deváté s Andrzejem, který mě doprovodí kousek za Wroclaw, vyrážíme směrem na jih. Kousek co nadjedeme dálnici zajíždíme v obci Ślęza do areálu zámku Topacz.
Součástí areálu je i automobilové muzeum, kde jdou spatřit průkopnické automobilové konstrukce od konce devatenáctého a počátku dvacátého století,od značek Warszawa, Syrena, Wartburg a Škoda po Rolls-Royce, Bentley a Jaguar.
Dále pokračujeme po vedlejších silnicích přes obec Galowice, kde zastavujeme u Muzea kočárů. Vypadá to, že je zavřeno a ani čas nám nedovoluje zastavit a tak pokračujeme na Strzelin.
Cesta probíhá zatím bez problémů i s jedním nezpevněným úsekem na Kurczow.
O kousek dále se loučím s Andrzejem a pokračuji dále již sám.
U obce Plawna projíždím kolem velké továrny na bramborové výrobky McCain...
...a o chvíli jsem po 44 km v obci Strzelin, kterou jsem projížděl již při cestě do Wroclawi.
Z obce Strzelin mě navigace táhne do kopce a kousek i po nezpevněné cestě...

Cesta vede dále chvíli opět po asfaltu, ale pak zase se proplétám po nezpevněných cestách, občas projedu kolem osamoceného domu. Nakonec zůstanu někde v poli a cestu dál bohužel nevidím.
Ztrácím 9 km a hodně času a tak po návratu na cestu před obcí Jeglowa se zaříkávám, že už pojedu jen po zpevněných cestách.
Za obcí Kamiennik stoupám do kopce, z kterého v dáli vidím větrné elektrárny a také první vrcholky hor.
O něco dál v obci Karłowice Wielkie mě domácí radí cestu na Nysu s menším provozem přes obec Nowaki, kde projíždím kolem vodní nádrže.
Před Nysou je bohužel objížďka a tak mě čekají další metry navíc.
Po 104 km přijíždím v Nyse k věži brány Ziębickiej a za ní pak jsem už v centru města.
V centru se opravuje a tak si jen v obchůdku dokupuji zásoby a pokračuji po malé pauze dále.
Z Nysy pomalu stoupám k hranicím a vítr mi zrovna moc nepřeje. Začínám mít obavy zda stihnu dojet na vlak v 18:37 z Jindřichova, ale když zjistím, že jsem nedaleko Glucholazy s radostí zatáčím a mířím do tohoto města. Přijíždím na nádraží, které je na okraji Glucholazy s 30 minutovým předstihem.