CYKLOTRASA ROŽNOVSKOU BEČVOU

První den víkendového putování po cyklostezkách Bečva začínáme v Hranicích na Moravě, kdy nás čeká nejdříve cesta podél Rožnovské Bečvy.
Řeka Bečva, největší levostranný přítok řeky Moravy má dva prameny a tudíž dvě větve Rožnovskou (Dolní Bečva) a Vsetínskou Bečvu (Horní Bečva). Obě se spojují ve Valašském Meziříčí a už jako řeka Bečva se vlévá do řeky Moravy mezi městy Troubky a Tovačov.

Z vlakového nádraží se vydávám s mým tradičním parťákem Petrem Mazúrem podél říčky Velička (přítoku Bečvy). Po levé straně míjíme zámek a synagogu a již po cyklotrase Bečva (ale také cykl.5 a Greenway K-M-W)  stoupáme přes Teplice nad Bečvou.
Za Teplicemi n.B. se cesta zlomí a čeká nás prudší sjezd bohužel již po kamenité cestě, která je spíše pro MTB kola než pro cykloturisty s naloženými koly.
Ve Skaličce je špatně umístěné značení a my tak pokračujeme doprava po cyklotrase č.5 a Greenway K-M-W. (Doleva pokračuje cyklotrasa č. 5A a cyklotrasa Bečva po které jsme se vraceli následující den ze Vsetínské Bečvy.)
Cesta dále 3 km stoupá po prázdných silnicích přes Zámrsky na Nemětice.
Po stoupání ze Skaličky do Nemětic dále sjíždíme do Hustopeče nad Bečvou, kde se vracíme na cyklostezku Bečva. V obci projíždíme kolem kostela a zámku, kde se nachází i muzeum.
Za Hustopečemi n.B. pak opouštíme cyklotrasu č.5 a Greenway K-M-W a po cyklotrase Bečva a cykl. 6262 kolem Hustopečských rybníků se vracíme blíže k řece Bečva.
Před Valašským Meziříčím najíždíme na cyklostezku, po které až s malými výjimkami budeme pokračovat až za Dolní Bečvu. Nová cyklostezka tu ještě není dobře značena, ale díky kamarádovi Láďovi, který nás přijel první den doprovodit a který to tu dobře zná projíždíme zde bez problémů.
Na kraji Valašského Meziříčí přijíždíme po cyklostezce k soutoku, kde se Rožnovská Bečva vlévá do Vsetínské Bečvy a pokračuje již jen jako Bečva.
Od soutoku se pak stáčíme na východ a podél Rožnovské Bečvy pokračujeme přes město, kde se ještě zastavujeme v centru. Zde si děláme krátkou pauzu na jídlo i na pár fotek pěkného zámku Žerotínů.
Za městem pokračujeme dále po cyklostezce (cykl. Bečva a cykl.6260) v blízkosti Bečvy do Rožnova pod Radhoštěm kde projíždíme kolem Valašského muzea v přírodě a podél řeky dál za město.
Původně jsem uvažoval navštívit Jurkovičovu rozhledu, ale počasí dnes výhledům nepřeje a tak pokračujeme dále kolem Valašského golfového hřiště do Dolní Bečvy.
Po cyklostezce jsme tak prakticky jeli z Valašského Meziříčí přes Rožnov p.R. až mezi Dolní a Prostřední Bečvu.

Po bočních cestách dojíždíme za chvíli do Prostřední Bečvy k hotelu Zavadilka
Za hotelem cyklotrasa Bečva a č.6260 pokračuje po cyklostezce, která vede vedle silnice, až za obec Horní Bečva.
Za obcí Horní Bečva, před v.n. Horní Bečva cyklotrasa končí.
Nekončí zde ale naše cesta. Pokud jsme z Rožnova p.R. lehce stoupali, nyní nás čekalo na 8 km 310 m. převýšení a průměrným 4% sklonem na Bumbálku, hranici se Slovenskem.
Na Bumbálce už bylo celkem mlhavo a tak se tu dlouho nezdržujeme a sjíždíme do Makovského sedla.
V Makově odbočujeme a kolem památníku partyzánů ve Slovenském národním povstání sjíždíme do obce Leskové.
Před obcí Lesková začíná cyklotrasa vsetínskou Bečvou.
Ta nás čeká, ale až další den. Dnes se ještě ubytováváme v naší chatce v areálu Lesková.
A protože v nedalekém hotelu Galík je svatba vydáváme se na večeři do Penzionu, restaurace, minipivovaru Pod Pralesem.
Info: Návštěvnici cyklotrasy Rožnovské Bečvy jezdí tuto trasu nejvíce obráceně, tedy od Horní Bečvy, aby měli cestu z kopce, přes Valašské Meziříčí do Tovačova.
Mě se nejvíce líbil úsek po cyklostezce z Valašského Meziříčí za Rožnov pod Radhoštěm. Za prostřední Bečvou u hotelu Zavadilka už vede trasa v blízkosti silnice a už mě zde nic nezaujalo. Co mě trochu zklamalo je značení trasy, kdy na některých místech chybělo. Čekal bych, že zde uvidím i více symbolů cyklostezky Bečva, ty jsou vidět jen v blízkosti větších měst.
INFO:
Vzdálenost: 81,80 km
Nastoupané metry: 918 m.
TRASA
www.strava.com/activities/396438869

2. den: Cyklostezka podél Vsetínské Bečvy

A jak to viděl můj spolucestující Petr si můžete přečíst zde: http://opavskecyklostranky.blogspot.cz/...