VALTICE, ALTLICHTENWARTH, BŘECLAV

🚲Poslední den návštěvy jižní Moravy patřil krátkému výjezdu do Rakouska. Projeli jsme kolem hraniční stezky bosou nohou, rybníka Landschaftsteich Katzelsdorf, k válečnému památníku s rozhlednou (Aussichtswarte mit Kriegerdenkmal). Zpátky do Valtic jsme se vrátili přes lovecký zámek Pohansko a Dianin chrám (Rendez-vous). Při cestě domů jsme se ještě zastavili za Valticemi na Spěvákově Farmě.
Jižní Morava 2023
1) Kyjovsko
2) VALTICE, ALTLICHTENWARTH, BŘECLAV ⤵

Hned z Valtic jsme začali stoupat k rakouským hranicím, kde jsme si kousek zajeli nad město Schrattenberg. Nachází se zde Stezka bosou nohou (Barfußweg). Okružní trasa o délce necelých 5 km vede z rakouské obce Schrattenberg směrem k Valticím, resp. ke Kolonádě na nejvyšším bodě Lednicko - valtického areálu.
Návštěvníci se zde mohou projít bosí po kůře, šiškách, písku, kamenech...
My jsme se chvíli zastavili jen na začátku této stezky, u prvního stanoviště s odpočívadlem a pár atrakcemi.
Cestou jsme omylem kousek odbočili z naší trasy, kde jsme objevili Kapli svatého Huberta (Hubertuskapelle).
U městečka Katzelsdorf se na chvíli zastavujeme u rybníka Landschaftsteich Katzelsdorf, kde právě několik lidí vytahuje své udice na ryby. Jinak rybník slouží i ke koupání. Dnešní den, jak ty předešlé je hodně horký. Již o půl jedenácté zde teploměr ukazuje venkovní teplotu 27,6°C a vody 27°C.
Na nejjižnější části naší dnešní cesty po Rakousku, přijíždíme k obci Altlichtenwart. Na kopci Hutsaulberg byl v roce 1923 postaven válečný památník s rozhlednou (Aussichtswarte mit Kriegerdenkmal). Pod ní se nachází válečná kaple, kde našli místo posledního odpočinku padlí vojáci z obou světových válek.
Ve výšce 274 metrů nad mořem je to nápadný bod v krajině, který nabízí široký panoramatický výhled na více než 50 měst. Je odtud vidět celý severovýchodní Weinviertel, jižní Morava a východní Slovensko.
Z Rakouska se vracíme do Česka přes empírový lovecký zámek Pohansko, který který zde nechali postavit Lichtenštejnové v letech 1810 – 1812, k loveckým účelům.
Na chvíli se schováváme ve stínu parku. Po poledni ukazuje teploměr na slunci 41°C.
Podél řeky Dyje pokračujeme směr Břeclav. Tu nakonec objíždíme po její západní straně.
¨
V Poštorné u Břeclavi máme krátkou zastávku u jednoho z hlavních architektonických magnetů města, kostela Navštívení Panny Marie, postavený v letech 1895 – 1898.
Lednicko-valtickým areálem se dostáváme ke konci naší trasy k Dianinu chrámu (též Rendez-vous či Rendezvous), který nechal v roce 1812 postavit Jan I. z Lichtenštejna. Zámeček dostal podobu římského vítězného oblouku. Dominantou interiérů je hlavní sál o rozměrech 7×16 metrů, vyzdobený bohatým štukováním.
Den končíme zpátky ve Valticích nákupem vína ve vinařské stodole CHÂTEAU VALTICE - Vinné sklepy Valtice, a. s.
Cestou zpátky do Krnova se ještě zastavujeme za Valticemi na nákup farmářských výrobků v Spěvákově Farmě.
INFO
Vzdálenost: 54,90
Nastoupané metry: 399 m.
- Fotky Album
TRASA
- www.strava.com/activities/9461591502
MAPA
VIDEO SHORTS - cesta v krátkém videu (10 sek.).