VALAŠSKO 2021 5/5: NÁVRAT: ŠTRAMBERK - OSTRAVA

Poslední den patřil návratu z deštivého Štramberku. Po vedlejších cestách jsme se vydali na Frýdek-Místek, odkud pak po cyklostezkách, vedoucí podél řeky Ostravice, do Vratimova. Poslední část pak vedla přes jižní část Ostravy na nádraží Ostrava-Svinov.
5 Den: NÁVRAT: ŠTRAMBERK - OSTRAVA

Po pěkných dnech na Valašsku nás ráno probouzí ve Štramberku silnější déšť. Odjezd tak odkládáme a jdeme se projít po náměstí, Yvett si chce také ještě koupit turistickou známku. Je pondělí, takže je všude zavřeno a tam, kde by měli mít již otevřeno, je také zavřeno. V jednom krámku nám prodavačka říká, že to se zde tak nebere, že se zde otevírá prostě jak kdo přijde do práce :).
Ve Štramberku je několik výrobců, kteří zde vyrábějí známé Štramberské uši, jejichž vůně se táhne celým náměstím. Jak se dozvídáme, každý má svou recepturu, kterou si chrání.
Kupujeme si uši na náměstí na dvou místech, nakonec musím říct, že nejvíc nám chutnaly medové (vpravo).
Kolem půl jedenácté přestává pršet, ale je ještě hodně mokro a tak si jdeme ještě sednout do Ušaté kavárny. (Na fotce vlevo).
Já zkouším místní specialitu "Perníkovou kávu". Jak jsem byl při objednávce trochu váhavý, nakonec musím říct, že byla výborná :). (Ta vpravo)
Kolem půl dvanácté vyrážíme na naši zpáteční cestu. Z náměstí jdeme ještě raději pěšky, protože kostky jsou ještě mokré a na prudším sjezdu z náměstí se nechceme ocitnout na zemi.
Podle předpovědi mělo dnes pršet celý den, ale naštěstí se už vyjasňuje. Pěkný pohled je na lesy, odkud se rychle odpařuje voda. Z cesty nás pak hřeje odpařená voda z asfaltu.
Hrad Hukvaldy bohužel dnes nevidíme, schoval se nám za mraky.
Z obce Mniší přes Měrkovice a Myslík u Palkovic nás čekalo pár stoupání, ale zbytek trasy vedl až na malé výjimky z kopce.

Cesta vede po vedlejších cestách, kratší zastávku na focení máme v Měrkovicích. Nejdříve u kapličky se zvoničkou, odkud je pěkný výhled do okolí...
...a pak ještě u zahrady rodinnému domu.
Chvíli se dostáváme na cyklostezku podél vodní nádrže Olešná.
Frýdek-Místek projíždíme po cyklostezkách, i když se za obcí se díky špatné navigace dostáváme na cestu a musíme se chvíli vracet na cyklostezku.
Po cyklostezkách pokračujeme dále na Vratimov.
Kvůli pozdnímu odjezdu ze Štramberku nemáme moc času na další zastávky, kvůli vlakovému spoji z Ostravy do Krnova.
Nakonec nějaký čas nadeženeme a tak se můžeme zastavit na občerstvení na Cyklopáži v Paskově.

Za Vratimovem odbočujeme z cyklostezky a přes Zábřeh přijíždíme na nádraží Ostrava-Svinov, kde ve čtyři hodiny sedáme na vlak do Krnova, kde jsme o hodinu později.
► SOUHRN
Vzdálenost: 56,50 Km
Celkový výstup: 329 m.
Celkový sestup: 529 m.
Celkový čas: 4:14:11 hod.