LIPOVÁ-LÁZNĚ - ŠERÁK - KEPRNÍK - RAMZOVÁ

Původní plán byla návštěva Lesního baru, ale protože se k nám s přítelkyní nakonec nikdo nepřidal a hlavně že počasí dnes opravdu vyšlo, rozhodli jsme se během cesty vystoupit o zastávku dříve a vyjít si na Šerák.
Z Lipové-lázně začínáme po deváté hodině stoupat od nádraží po zelené turistické trase. Jakmile vykročíme mimo cesty, máme pod sebou bílou přikrývku, které ale až nahoru není moc a jde se po ní bez problémů. Před vkročením do lesa ještě obrátíme oči zpět na obec.
Cesta je bez problémů, toho sněhu letos opravdu je málo.
Od rozcestí "Miroslav", kde zelená tur. trasa končí, pokračujeme až nahoru na Šerák po žluté turistické trase, které vede z Jeseníku. Za jednou křižovatkou na chvíli omylem sejdeme z cesty, ale naštěstí po chvíli šlapaní ve více vrstvách sněhu se vracíme zpátky na správný směr.
Na rozcestí "Pod Strmým" křižujeme cyklistickou trasu k Obřím skalám. Cesta nahoru se nám začíná klikatit, ale první zatáčku si ještě zkracujeme cestou na přímo.
Další zkracování už není možné, cesta je také strmější a čeká nás nahoru 11 zatáček po žluté až pod Šerák, na který to máme ještě cca 3,5 km.

Ke konci stoupání lesního porostu ubývá a začíná být vidět dolů na Jeseník a okolí.
K chatě Jiřího na Šeráku přicházíme o půl jedné.

Šerák (1351 m n. m.) je hora v Hrubém Jeseníku, na historické hranici Moravy a Slezska. Spolu se sousedním Keprníkem je součástí Národní přírodní rezervace Šerák-Keprník a také širšího území CHKO Jeseníky.
Protože máme ještě čas vydáváme po červené turistické trase na nedaleký Keprník.

Z Keprníku (1423 m.) máme nádherní výhledy na Praděd a okolí, včetně Beskyd v dáli...
Šumpersko pod mraky, Kralický Sněžník...
a byli vidět také Krkonoše.
Z Keprníku se vracíme na rozcestí na Šeráku.
Po červené, nedaleko sjezdovky scházíme k mezistanici lanovky Čerňava.
Na mezistanici Čerňava uděláme pár fotek a pokračujeme směr Ramzová.
Cestou dolů se čím dál více přibližujeme části, která už leží pod mlžným oparem, což je také vidět na sjezdovce, kterou jednou musíme překročit.
Jak nahoře jsou stromy zelené, níže v Ramzové jsou pod sněhem a ledem.
Na nádraží v Ramzové jsme před čtvrtou a protože máme ještě chvíli čas na vlak jdeme ještě na chvíli do restaurace.
Na mapě lze vidět cestu z Šeráku po červené turistické trase do Ramzové.

Z Lipové-lázně jsme až na Šerák nikoho nepotkali. Nejvíce lidí bylo v chatě na Šeráku a pak hlavně běžkaři mezi Šerákem a Keprníkem. Zpáteční cestou do Ramzové jsme až na mezistanici lanovky místní sjezdové dráhy, potkali také jen pár turistů a jednoho odvážného běžkaře.

INFO
Vzdálenost: 19,8 km
Nastoupáno: 1088 m.
Sestoupáno: 830 m.
Minimální nadm.výška 501 m.
Maximální nadm. výška 1423 m. Keprník
Čas: celkový 6:37 hod., čistý 4:54 hod.