CESTA PO RAKOUSKÝCH KOPCÍCH 2017 - 2/3: MITTERSIL - KRIMML - GERLOSPASS- DURLASSBODEN STAUSSE - KONIGSLEITEN A ZPĚT

Druhý den jsme se přesunuli autem cca 30 km do obce Mittersill a vyrazili na západ směrem průsmyk Gerlos, přehradu Speicher Durlaßboden, zimní střediska Königsleiten, Durexalm.

ITINERÁŘ

2. DEN: MITTERSILL - KRIMML - GERLOSPASS - PŘEHRADA D.S. - KöNIGSLEITEN A ZPĚT

-------------------------------------------------------------------

Přes obce Bramberk am W., Lahn míříme po frekventovanější cestě míříme do Krimmlu. Ve Wald im Pinzgau je krátký tunel, se zákazem vjezdu cyklistů, ale ten se dá objet obcí. Postupně provoz slábne a můžeme také se dívat po okolních kopcích.

V Krimml jsme před dvanáctou a začíná lehce pršet. U informačního střediska je volná wi-fi a tak sleduji radar na kterém zjišťuji, že je to jen jeden mráček :). Omrkneme zdálky vodopády a stoupáme přes Gerlospass

Z Krimml je stoupání 7 km dlouhé s 8% skonem

Postupně začíná déšť sílit a tak zastavuji u jedné z více vyhlídek na vodopády a oblékám si pláštěnku. Fotím ale i další scenérie.

Na vrcholu silnice po 47 minutách projíždíme kolem menší rozhledny k mýtné bráně

Samozřejmě nesmí chybět fotka s tabulí průsmyku

Za mýtnou bránou přejíždíme ze Salcburska do Zillertalského údolí v Tyrolsku. Cesta je zde už suchá a pod námi spatřujeme přehradu Speicher Durlaßboden, ke které se rozhodneme sjet.

Při sjezdu, před obcí Gerlos, odbočujeme k přehradě. Od cesty vystoupáme ještě 300 m s 11% sklonem k 83 m. vysoké hrázi.

Na hrázi je restaurace a výhled na Zillertalské  Alpy s Reichenspitzgruppe (3303 m.). I když jsme ve výšce 1405 m.  lze si zde v létě zaplavat (v létě má voda až 21°C) nebo provozovat windurfing
Jezero má na délku 31 km, ale my si zajíždíme jen na druhý konec hráze

Od přehrady vyjíždíme zpátky do průsmyku, kde si zastavujeme občerstvit u kruhového obchůdku

Z průsmyku odbočujeme ještě do horského střediska Königsleiten (Zillertal Arena)
Poslední část stoupání zpět k mýtné bráně je nejprudší, ale my nemáme ještě dost a tak přímo za bránou stoupáme na protější kopec od Königsleiten kolem lyžařských residencí přes Hochkrimml až do Durexalm, kde se na konci asfaltové silnice obracíme zpátky.

Z vrcholu Gerlospass pak sjíždíme zpátky do Krimml, cestou nesmí chybět zastávky na focení pěkných scenérií s Krimmlským vodopádem.
Počasí je stále lepší a kamarád chce ještě zkusit silnici s 17% sklonem z obce Lahn na Königsleiten

Stoupání má ve skutečnosti kolem  13 %, ale je zde část i se 17% sklonem.
S tím, že mě zítra čeká Grossglocknerstrasse po 3 km se raději otáčím zpět do obce Lahn
Na kamaráda čekám v Lahn kolem jedné hodiny a vhod mi přijde pitná voda u místního kostela.
Dozvídám se od něho, že dále už nebylo stoupání tak prudké, byli tam místa kde se cesta i na chvíli narovnala.
Po příjezdu zpět do Mittersill nakládáme po 104 km kola a odjíždíme zpět do našeho tábořiště.