Z PRAHY DO KRNOVA: 2/4 KUTNÁ HORA - VYSOKÉ MÝTO

Druhý den vyrážíme z Kutné Hory po večerním dešti směrem na Pardubice. Uzavírky a hlavně zbouraný most přes železniční trať způsobuje, že se chvíli po Kutné Hoře motáme.
ITINERÁŘ
1. den: Praha - Kutná Hora
2. DEN: KUTNÁ HORA - VYSOKÉ MÝTO
3. den: Vysoké Mýto - Litomyšl - Úsov
4. den: Úsov - Krnov

Z Kutné Hory se nakonec úspěšně dostáváme z města přes kopec Kaňk. Původně jsme měli plánovanou odbočku ke zámku Kačina, ale nakonec tuto cestu zavrhujeme a pokračujeme dále na Týnec nad Labem.
V Týnci nad Labem poprvé dnes přejíždíme Labe a stoupáme do centra města.
Původně jsme plánovali, že se v Týnci napojíme na cyklotrasu č.2, Labská, ale ta vede z Týnce podél Labe po nezpevněné cestě a tak se na tuto cyklotrasu napojujeme až kousek dál za městem.

Vjíždíme do pardubického kraje a hned na začátku nás čeká cesta podél pastvin pro koně. Cesta nás zavede až do státního hřebčína v Kladrubech nad Labem.
Zdejší hřebčín je chovnou stanicí běloušů českého plemene starokladrubských koní, koníčci se mi zdají už docela zvyklí na lidi, hladit se nechají, možná ale čekali na něco jiného :)

Z hřebčína projíždíme kolem vodárenské věže, přestavěnou na rozhlednu a pokračujeme po klidných cestách v blízkosti lesů do obce Břehy, kde u rybníka Buňkov opouštíme cyklotrasu č 2, Labská.
Před obcí Lázně Bohdaneč zastavujeme na oběd v restauraci Cihelna. Zajímavý objekt, který sice neoplývá bohatou nabídkou, ale zato bylo jídlo výborné a k tomu i levné.
Do Lázní Bohdaneč přijíždíme po cyklostezce, po krátké zastávce na náměstí pak pokračujeme do nedalekých Pardubic.
Do Pardubic přijíždíme po cyklostezkách, podruhé dnes přejíždíme Labe a o chvíli jsme u místního zámku a východočeského muzea.
Kousek za zámkem vjíždíme na pěkné pardubické Perštýnské náměstí, kterému vévodí pěkná novorenesanční radnice z roku 1894 a Zelená brána, která je jedna z nejvýznamnějších dominant Pardubic a spolu se zámkem vévodí historickému centru města.
Prakticky celé Pardubice projíždíme po cyklostezkách a na jejím konci odbočujeme do lesa a po lesních cestách pokračujeme na Dašice.
V Dašicích si děláme malou přestávku v cukrárně na náměstí.
Z Dašic pak míříme přes Prachovice, Čeradice, Uhersko na Vysoké Mýto
Do centra Vysokého Mýta pak vjíždíme od západu Pražskou bránou s Pražskou věží, která je nejzachovalejším prvkem původního městského opevnění ze 13. století. Dnešní novogotickou podobu brána získala při přestavbě na konci 19. století.
V západní části se nachází i kostel sv.Vavřince, což je trojlodní stavba z tesaného kamene se dvěma věžemi v průčelí, která pochází z konce 13. stol.
Litomyšlská brána se nachází v jihovýchodní části městského opevnění. Po několika požárech byla brána zničena a na počátku 19. století byla znovu postavena. V novogotickém stylu byly znovu postaveny obě věže.
Na severovýchodní přístupové cestě do historické části města se nachází Choceňská věž. Původní brána byla tvořena dvěma propojenými věžemi. Dodnes se dochovala pouze vyšší věž, která si uchovala původní vzhled ze 13. století.
Z Vysokého Mýta to máme již kousek do penzionu Jangelec. V objektu lze nalézt kromě penzionu i restauraci, mlýn či farmu