Z PRAHY DO KRNOVA: 1/4 PRAHA - KUTNÁ HORA

Když můj kamarád Petr přišel s nápadem vydat se z Prahy do Opavy (resp. Krnova), nevěděl jsem co od této cesty očekávat. Nakonec tato čtyřdenní cesta předčila moje očekávání.
První den byla v plánu etapa z Prahy do Kutné Hory.
ITINERÁŘ
1. DEN: PRAHA - KUTNÁ HORA ⤵
2. den: Kutná hora - Vysoké Mýto
3. den: Vysoké Mýto - Litomyšl - Úsov
4. den: Úsov - Krnov

1. DEN: PRAHA - KUTNÁ HORA
V sobotu časně ráno jsem se přemístil do Opavy kde na mě už čekali Petr s Láďou. V šestou hodinu ranní jsme pak vyrazili přímým vlakem do Prahy.
Z nádraží Praha-Hostivař pomalu stoupáme na Královice, kde spatřujeme věž tvrze a odkud pokračujeme po cyklotrase č.1 kolem rybníku a zatopeného lomu v obci Březí přes Babice do Mukařova, za kterým stoupání končí.
Na začátku Mukařova ještě fotíme místní kostel a poté už víceméně zvlněnou cestou míříme do obce Vyžlovka, na jejíž kraji, při cestě již vidíme rozhlednu Skalka, která je ale bohužel zavřená.
V obci Vyžlovka v restauraci Formanská zahrada  si na venkovní terase dáváme oběd a poté již kolem rybníků projíždíme kdysi slavnou obcí Jevany.
V Jevanech se odpojujeme od cyklotrasy č. 1 a míříme přes Kostelec nad Černými lesy do Svatbína s pěkným venkovským náměstíčkem.
Před Kouřimi potkáváme několik cyklistů s čísly, na náměstí pak spatřujeme cílovou bránu závodu Kouřimská 50 a vše se nám vysvětluje. Na náměstí ještě fotím pěkný kostel sv.Štěpána a pokračujeme do Zásmuk.
V Zásmukách fotíme Kostel Nanebevzetí Panny Marie a barokní zámek s prvky pozdní renesance a pseudogotickou fasádou, který byl postaven v první polovině 16. století.
Přes Červený Hrádek, Dobřeň, kolem nedaleké v.n. Vrchlice pokračujeme do obce Bylany, za kterou po panelové cestě přijíždíme na jih Kutné Hory.
V Kutné Hoře přijíždíme k Chrámu sv. Barbory který je zapsaný v seznamu památek UNESCO. Chrám je 70 m dlouhý, 40 m široký a uvnitř 30 m vysoký. Chrám byl založen kolem r. 1388 na náklad patricijských kutnohorských rodů jako hornický, což dokládá i jeho zasvěcení patronce havířů sv. Barboře.
V blízkosti chrámu se nachází i Jezuitská kolej, jedná se o barokní stavbu z konce 17. století postavenou podle návrhu italského architekta Domenica Orsiho.
Projíždíme dále Kutnou Horou a fotíme kostel sv.Jakuba, která byl postavený na náklady místních důlních podnikatelů a mincovních cechů. Byl zasvěcen sv. Jakubovi a pro svou výjimečnou výšku byl označován jako Vysoký kostel.
Dále kolem nové synagogy, která byla postavena počátkem 20. stol. Budova v secesním stylu nahradila starší modlitebnu z r. 1881.
Zajíždíme i k kamenné kašně, což je bohatě zdobený kamenný dvanáctiboký hranol ve stylu pozdní gotiky, který vystihuje vztah obyvatel k vzácné vodě, která ve středověku, kvůli narušení pramenů důlní činností, musela být do města přiváděna několik kilometrů dlouhým dřevěným potrubím. Do roku 1890 sloužila kašna jako rezervoár pitné vody.
Po ubytování pak jdeme na náměstí, kde si v restauraci Piazza Navona dáváme dobrou pizzu a pivo za 40 Kč.