NA BĚŽKÁCH DO VELKÉHO KOTLE

Počasí letos běžkám přeje a proto i další víkend vyrážíme do Jeseníků do oblíbené Nové Vsi u Rýmařova.
V Nové Vsi jsme chvíli po deváté a v klidu tak můžeme zaparkovat u rozhledny. Na místě se taky rozhodneme, že dnes zkusíme zajet do Velkého kotle, když jsou k tomu dnes dobré podmínky. Často se zde nedá jet kvůli lavinovému nebezpečí či špatným podmínkám.
Po běžkařské trase začínáme pomalu stoupat na rozcestí Mravencovka...
...odkud nás čeká již 6% stoupání  až na 3,4 km vzdálené rozcestí u Malého Kotle.

Většina lidí na běžkách zde bere směr Alfrédka, my ale pokračujeme rovně do Malého kotle. Běžkařská stopa na rozcestí sice skončila, ale stopa je tu dostatečně prošlapaná dalšími běžkaři.
Cesta vede nejdříve po rovině mezi stromy až přes Kotelný potok, za kterým se cesta trochu stáčí.
Cesta začíná mírně stoupat a za chvíli jsme pod lavinovým svahem. Dnes je sice hlášen 2. stupeň lavinového nebezpečí, což bývá v 50 % zimního období, ale pohledem na svah se ujišťuje, že tu nic vážného nehrozí.
Jen co projedeme trochu horší úsek se na chvíli zastavujeme na rozcestí, odkud je pěkný pohled zpátky na kotel.
Kousek za rozcestím už opět pokračujeme po rovině pěknou stopou.
Po chvíli se nám otevře pěkný pohled směr Bruntál, v dáli jsou vidět nad oblaky i vrcholky Beskyd.
Za dalším rozcestím, odkud směřuje cesta dolů do Karlova pod Pradědem se cesta opět trochu horší....
...ale o chvíli jsme už pod Velkým kotlem
Velká kotlina (Velký kotel) - Vznikla jako ledovcový kotel (kar) působením svahového ledovce v průběhu poslední doby ledovéV tomto zachovalém území ledovcového kotle se nacházejí lavinové dráhy s častými sněhovými lavinami. Sníh se zde proto drží průměrně až do června, nejdéle na Moravě. Velké kotlina náleží nejen k nejcennějším a nejzajímavějším částem horské přírody Hrubého Jeseníku, ale svým přírodovědeckým významem se řadí mezi nejhodnotnější zachovalé přírodní celky střední Evropy. Více: www.ejeseniky.com/...

Jakmile dorazíme na cestu, která vede podél říčky Moravice do Karlova p.P. se otáčíme a míříme zpátky do Nové Vsi.
Dorážíme zpátky na parkoviště, běžky schováme do auta a vyrážíme k přilehlé horské chatě Na Vyhlídce. Dáváme výbornou gulášovou polévku něco na pití a spokojeně se vracíme domů :)

INFO
Vzdálenost: 24,4 km
Nastoupáno: 420 m.

MAPA

ODKAZY
Aktuální informace o stavu tratí v Jeseníkách
Aktuální stavy běžkařských tras v oblasti Skřítku a Karlova p.P.